“Saya hramkan tbvhku menyentvh tbvhmu” Dhani Ceralkan Maia TaIak 3 Melalui SMS Tapi Bukan Sebab Mulan

“Saya hramkan tbvhku menyentvh tbvhmu” Dhani Ceralkan Maia TaIak 3 Melalui SMS Tapi Bukan Sebab Mulan

Bukan je peminat dekat Indonesia, perceraian Ahmad Dhani dan Maia Estianty turut mengejutkan dunia hiburan di Malaysia.

“Saya hramkan tbvhku menyentvh tbvhmu” Dhani Ceralkan Maia TaIak 3 Melalui SMS Tapi Bukan Sebab Mulan
“Saya hramkan tbvhku menyentvh tbvhmu” Dhani Ceralkan Maia TaIak 3 Melalui SMS Tapi Bukan Sebab Mulan

Lebih-lebih lagi sebab perceraian ini melibatkan orang ketiga iaitu isteri Dhani sekarang, Mulan yang juga merupakan bekas ahli kumpulan Ratu bersama Maia.

ARTIKEL MENARIK: 'Papa tak nak perkara ini mengganggu bisnes papa' - Mustapha Kamal dianugerahkan gelaran Datuk Paduka


Sejak kes perceraian itu sehingga sekarang, Mulan masih dianggap sebagai perosak rumah tangga walaupun Dhani telah cuba beberapa kali untuk membersihkan nama isterinya itu.

Menurut S0sok, pada tahun 2015, Dhani ada menceritakan perkara sebenar yang berlaku sehingga membawa kepada perceralan antara dirinya dan Maia dalam satu rancangan temubual.

Dhani berkata, dia menceraikan Maia melalui sistem pesanan ringkas (SMS) tanpa bersua muka. Namun ramai orang salah anggap dan menyangka Maia yang ceraikan dia kerana bekas isterinya itu menuntut cerai di mahkamah.

loading...



Padahal, menurut penyanyi dari kumpulan Dewa19 ini, pada bulan Disember 2006, dia telah menceraikan Maia dengan talak tiga.
Nggak pakai taIak 1, langsung taIak 3 melalui SMS, dan secara agama itu sebenarnya sudah sah.”
Apabila disoal oleh penemubual yang tindakan Dhani ini agak kasar kerana hanya menceraikan Maian melalui SMS. Dhani ceritakan apa sebenarnya yang berlaku.
Ceritanya, saya beri dia SMS seperti ini: ‘Mulai hari ini, saya h4ramkan tbvhku menyentvh tbvhmu.”
Beberapa bulan selepas Dhani memberikan mesej tersebut, Maia failkan perceralan di mahkamah.
Bayangkan, kalau saya tak sentuh Maia selama 3 atau 4 bulan tu maknanya saya dan dia dah bercerallah kan? Sebab tu Maia tuntut ceral.”


Jelas Dhani lagi, dia bukan menceralkan Maia tanpa alasan. Dia mempunyai sebab yang kukuh kenapa dia ceralkan bekas isterinya itu tapi dia tak mahu menjelaskan kepada orang awam.
Waktu itu saya menangis. Aku tak mahu anak-anakku tahu. Mereka masih kecil. Aku tak nak dorang tahu tentang sisi gelap ibunya.”
Hingga kini, orang ramai masih tak tahu apa sisi gelap yang dimaksudkan oleh Dhani itu. Kita hanya tahu yang dia ceralkan Maia sebab jatuh cinta pada Mulan…

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!


Sumber: Lobak Merah via Note Untuk Awak

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post