“Konvo Duduk Sebelah2,” Esoknya Tolong Kambus Tanah Kebvmi Jenzah Rakan

“Konvo Duduk Sebelah2,” Esoknya Tolong Kambus Tanah Kebvmi Jenzah Rakan

Musim konvokesyen sememangnya menghadirkan pelbagai kisah pahit manis graduan.Secara keseluruhannya, majlis tersebut adalah satu medan kegembiraan buat semua yang terlibat.

“Konvo Duduk Sebelah2,” Esoknya Tolong Kambus Tanah Kebvmi Jenzah Rakan
“Konvo Duduk Sebelah2,” Esoknya Tolong Kambus Tanah Kebvmi Jenzah Rakan

Kenangan terakhir sebelum kemalangan


ARTIKEL MENARIK: ‘Penerima Anugerah Pelajaran Diraja!!Dah la cantik, Bijak pula tu…’ – Graduan UUM Dedah Rahsia Dapat 4 Flat Setiap Sem ‘CGPA’ 3.99


Namun begitu, bukan semua kegembiraan akan berkekalan lama. Menerusi satu posting yang dibuat oleh seorang graduan yang baru sahaja menerima skrol diplomanya tempoh hari, dia telah menceritakan kisah kematian rakannya yang baru sahaja sama-sama menaiki pentas konvokesyen.
Allahuu salah sorang dri kawan aku geng2 extend baru je meninggal tadi eksiden 😭 subahannallah aku tak sangka sbb aku dngn die tak rapat sngt sbb arwah jenis lone ranger tapi baru ni mase konvo die bnyk tolong aku mungkin sbb kami duduk sebelah pic.twitter.com/WqkXZEQAIx
— Aᴍɪʀᴜʟ Aғɪǫ (@amrlafqqq14) October 16, 2019

Duduk sebelah dalam dewan konvo

Kisah yang dimuat naik oleh Amirul Afiq ternyata begitu menghibakan kerana rakan yang duduk disebelahnya semasa hari konvokesyen telah disahkan meninggal dunia keesokan hari selepas terlibat dengan kemalangan jalan raya.


Sangat prihatin

Dia juga sempat memberitahu bahawa rakannya itu seakan pelik pada hari graduasi mereka kerana begitu peka terhadap dirinya dengan membetulkan jubah serta topi yang dipakai sehingga hampir menaiki pentas.


Meninggal dunia sehari selepas konvo

Ternyata, keprihatinan rakannya itu adalah yang terakhir untuk mereka. Selepas pulang, Amirul Afiq mendapat perkhabaran bahawa temannya yang bernama Amir Nasriq Abdul Haris, 22 meninggal dunia.











loading...

Salam takziah

Menerusi perkongsian hiba itu, rata-rata pengguna Twitter telah menzahirkan rasa sedih diatas pemergian teman kepada Amirul Afiq. Mereka turut mengucapkan salam takziah dan mendoakan agar roh allahyarham dicucuri rahmat.



Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!


Sumber : Amirul Afiq  via KL PRESS


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post