Isteri bakor anak & suami kerana enggan jual rumah pusaka untuk bayar hutang RM2.97 juta

Isteri bakor anak & suami kerana enggan jual rumah pusaka untuk bayar hutang RM2.97 juta

Bengang suami tidak mahu menjual rumah pusaka untuk melangsaikan hutang RM2.97 juta, si isteri tergamak mengupah pembvnuh upahan untuk membvnuh suami dan anak tirinya.

Isteri bakor anak & suami kerana enggan jual rumah pusaka untuk bayar hutang RM2.97 juta
Isteri bakor anak & suami kerana enggan jual rumah pusaka untuk bayar hutang RM2.97 juta

Aulia Kesuma, 35, mengupah empat pembvnuh upahan untuk membvnuh Edi Chandra Purnama, 54, dan M Adi Pradana, 23, di rumah mereka di Lebak Bulus, Jakarta Selatan dalam kejadian Ogos lalu.

ARTIKEL MENARIK: Hilang Sejak 10 Tahun Lalu, Mayat Pekerja Pasaraya Akhirnya ‘Ditemui’


Setelah dibvnuh, svspek meletak mayyat dua beranak itu di dalam kereta yang ditinggalkan di stesen minyak.
Pada 25 Ogos, 7 pagi, Aulia ditemani seorang anak, memandu kereta itu ke satu lokasi di Jawa Barat dan dalam perjalanan ke lokasi itu, dia sempat membeli minyak petrol.
Setibanya di lokasi, Aulia meminta anaknya membakkar kereta itu.
Ketua Polis Sukabumi, Superintendan Nasriadi berkata, siasatan mendapati Aulia sebelum ini membuat pinjaman bank di atas namanya berjumlah 7 bilion rupiah (RM2 juta), 2.5 bilion rupiah (RM748,000) di atas nama dia dan suaminya serta mempunyai tunggakan kad kredit berjumlah 500 juta rupiah (RM149,000).
Difahamkan, pasangan itu merancang menggunakan pinjaman itu untuk mengusahakan beberapa perniagaan termasuk restoran, tetapi perancangan mereka menemui kegagalan.

loading...

Suspek kemudian memujuk mangsa menjual rumah mereka untuk melangsaikan hutang. Tetapi cadangan svspek tidak dipersetujui oleh Edi kerana rumah itu adalah harta pusaka peninggalan ibu bapanya.
Berang dengan keengganan suami, Aulia nekad mengupah empat pembunnuh upahan untuk membunvh Edi dengan upah 500 juta rupiah.
Ketika ditemui wartawan, Aulia mengaku dia lega selepas menamatkan riwayat dua beranak itu kerana rumah itu telah disita oleh pihak bank untuk meIunas hutangnya.
“Maksud lega itu, saya sempat mengucapkan Alhamdulillah dalam hati. Akhirnya saya lepas dari hutang yang benar-benar menghimmpit saya.
“Sebelum ini saya berasa strress dan tergerak hati mahu membunvh diri kerana terpaksa membayar hutang itu setiap bulan,” katanya.
Ekoran kejadian itu, suspek ditahan dan akan diarahkan menjalani pemeriksaan mentaI berikutan keterangan yang diberikannya agak pelik. Manakala anaknya dirawat di hospital selepas badannya meIecur ketika membakkar kereta itu.
Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih
Sumber : The reporter via celoteh saje

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post