“Arwa4h Teringin Jadi Pengawal Peribadi Agong”- Ar Badul

“Arwa4h Teringin Jadi Pengawal Peribadi Agong”- Ar Badul

AR Badul melahirkan rasa terkejut di atas pemergian anaknya namun reda dengan ketentuan Allah. AR Badul turut menyifatkan anaknya itu seorang lelaki yang gagah dan berani.

“Arwa4h Teringin Jadi Pengawal Peribadi Agong”- Ar Badul
“Arwa4h Teringin Jadi Pengawal Peribadi Agong”- Ar Badul

Menurutnya, a@rwah sememangnya bercita-cita untuk menjadi tentera sejak kecil lagi dan pernah meluahkan hasranya untuk menjadi pengawal peribadi Yang di-Pertuan Agong.

ARTIKEL MENARIK:Hujan renyai mengiringi pengebvmian Allahyarham Mejar Zahir


“Sejak kecil, Allahya@rham menunjukkan sifat sukakan cabaran dan lasak. Kami sekeluarga tidak hairan apabila bidang ketenteraan menjadi pilihannya.
“Kami jarang berjumpa disebabkan tugasannya, namun selalu berhubung. Kali terakhir kami bertemu adalah enam bulan lalu. Sepatutnya dia datang ke perhimpunan keluarga di Kemensah, sebelum Ramadan lalu, tetapi Zahir ditugaskan ke Indonesia.
“Dari segi peribadi, apabila berbual dengan saya arwah tampak serius. Tetapi daripada kawan rapatnya, saya tahu Zahir pun bersikap ‘gila-gila’ macam saya,” katanya ketika dihubungi BH Online..
Allahy@arham yang juga pegawai komando 11 Rejimen Gerak Khas meninggalkan seorang balu dan tiga cahaya mata.

loading...

Je3nazah Alla@hyarham Mejar Mohd Zahir dibawa pulang ke Perak malam ini
KOTA KINABALU: J3enazah All@ahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya AR Badul, akan dibawa pulang ke kampung halaman isterinya, di Perak, malam ini.
Van membawa jenazah Mohd Zahir keluar dari perkarangan Jabatan Perubatan Forensik, Unit For3ensik Patologi, Hospital Queen Elizabeth, di sini, kira-kira 3jam 5.30 petang tadi.
Jenazah dibawa ke Masjid As Salam Kem Lok Kawi untuk solat je3nazah, sebelum dibawa ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) malam ini.
Difahamkan je3nazah akan diterbangkan ke Kuala Lumpur pada jam 9.25 malam.
Difahamkan, je3nazah Mohd Zahir dijangka tiba di rumah ibu mentuanya di Taman Perpaduan, Ipoh, jam 4 pagi esok dan dijangka dikebuvmikan di Tanah Perkvuburan Islam Tambun selepas solat Subuh.
SUMBER BH ONLINE 

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post