Kes Perc3raian Selebriti Malaysia Yang Paling Menyayat Hati

Kes Perc3raian Selebriti Malaysia Yang Paling Menyayat Hati

Memutuskan untuk berc3rai setelah bertahun-tahun bersama tentu bukan hal yang mudah. Ia memerlukan pertimbangan yang matang dan perbincangan panjang apalagi sudah ada anak-anak dalam rumah tangga tersebut. Inilah yang terjadi pada kehidupan para selebriti popular Tanah Air.

Kes Perc3raian Selebriti Malaysia Yang Paling Menyayat Hati
Kes Perc3raian Selebriti Malaysia Yang Paling Menyayat Hati

Khabar berpisahnya mereka telah mendapat perhatian meluas ramai orang mahupun media tempatan

ARTIKEL MENARIK: Baru je diC3RAlKAN oleh Fizo dengan T4Iak 1. Ini Biodata Mawar Karim Yang Ramai Tak Tahu


Di tahun 2019 yang masih berbaki 5 bulan lagi ini, berikut adalah senarai perc3raian artis paling menyedi1hkan dan menyayat hati. S3edih dengan keputusan tersebut, namun semoga mereka semua diberikan jalan terbaik, ya.
Dunia hiburan di gemparkan dengan 5 pengumuman artis ini yang memilih untuk b3rpisah dengan pasangan masing. Datuk A.Aida tampil membuat pengumuman yang dia telah b3pisah, sehari selepas itu Radhi OAG dan Sam Bunkface pula umum yang mereka juga telah b3rcerai. Semalam kita dike3jutkan pula dengan pasangan Fizo dan Mawar yang memilih jalan untuk berpisah dengan cara baik.
Berikut 5 kisah mereka yang mungkin kita boleh jadikan iktibar dan teladan 
  1. Dato A.Aida
SEGALA persoalan mengenai status rumah tangga Datuk A. Aida dan Ariff Aziz akhirnya terjawab apabila produser itu mengumumkan mereka sudah be3rcerai secara baik pada 25 April lalu.
Kedua-keduanya berc3erai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah, Gombak Timur.
Dalam sidang media mengumumkan perkara itu di Hotel Concorde, Kuala Lumpur pada Selasa, A. Aida diasak pelbagai soalan oleh wartawan yang mahukan kepastian apakah punca mereka berpisah.
Tempoh sembilan bulan usia perkahwinan yang seharusnya menjadi waktu berbulan madu bertukar sebagai memori hitam dalam rumah tangga mereka.
A. Aida bagaimanapun dilihat cuba menyembunyikan punca perceriannya namun terdapat beberapa soalan wartawan seolah-olah merungkai apa sebenarnya berlaku.
Ditemani peguamnya Datuk Zulkifli Che Yong ikuti beberapa petikan soalan yang dikemukakan wartawan dalam sidang media itu.
2) Sam Bunkface
PENYANYI Sam Bunkface menjelaskan tindakannya merahsiakan perceraian dengan penerbit rancangan Aida Azira Hussin daripada pengetahuan umum bagi menjaga privasi dan perasaan keluarga.
Menurut Sam, keputusan be3rpisah itu dicapai atas persetujuan bersama dan hubungannya dengan bekas isteri berada dalam keadaan baik.
“Perkahwinan kami yang bertahan selama empat tahun diakhiri dengan persetujuan bersama dan demi kebaikan diri masing masing.
“Sam ingin meminta maaf kerana menyimpan berita ini selama beberapa bulan, ini adalah kerana Sam amat menjaga privasi keluarga Sam dan juga demi menjaga perasaan kedua-dua belah pihak keluarga Sam dan keluarga Aida.

loading...

“Walaupun kini kami tidak lagi tinggal bersama, tetapi hubungan Sam dan bekas isteri masih lagi baik dan kami berhubung bagi urusan menjaga Maleeq,” katanya menerusi Instagram pada malam Rabu.
Penjelasan Sam berhubung pence3raiannya di Instagram.
Sebelum itu, Aida menerusi mendedahkan sudah berce3rai dengan Sam pada Januari lalu.
Aida, 32, berkata keputusan untuk berpisah itu dibuat akibat tidak lagi sehaluan dan tiada persefahaman.
Dalam pada itu, Sam turut berterima kasih kepada peminat yang terus menyokong dan berada di sisinya ketika berdepan ujian be3rat tersebut.
“Sam ingin berterima kasih kepada semua yang sentiasa memberi sokongan kepada kami, terutamanya yang sentiasa menyokong karier kami di dalam industri ini.
“Doakan Sam untuk tabah meneruskan perjalanan dibumi Allah ini. Assalamualaikum,” ujarnya.
Aida dan Sam atau nama sebenarnya Shamsul Annuar Mohd Baharom, 31, berkahwin pada 25 April 2015 dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Maleeq yang kini berusia dua tahun.
3) Radhi OAG 
BELUM reda dengan dua kisah perc3eraian artis tempatan, A. Aida dan Sam Bunkface, ada pula timbul dakwaan isteri kepada vokalis terkenal, Radhi OAG sudah melafazkan talak satu terhadap isterinya, Ayu Zahiri pada Mac lalu.
Menurut laporan Media Hiburan, Ayu atau Nur Shahira Ayu Zahiri dijatuhkan talak satu pada 25 Mac, namun tidak lama kemudian Radhi ada memohon maaf.
“Kata Radhi dia tidak sengaja. Pada waktu itu dia tengah marah semasa melafazkan t@alak.
“Lepas sahaja dia ce3raikan, saya terus keluar dari rumah kami.“Berhubung lafaz ce3rai akan disahkan menerusi prosiding di mahkamah dalam masa terdekat ini,” akuinya.
Tidak mahu terbawa dengan kese3dihan itu, Ayu, 25, mahu meneruskan hidup seperti biasa dan fokus dalam membesarkan dua orang anaknya, iaitu Nur Aisyah, 4, dan Muhammad, 3.
4) Aliff Aziz
KEMELUT rumah tangga penyanyi kontrove3rsi, Aliff Aziz dan Bella Astillah akhirnya bernokhtah apabila pasangan itu sah berce3rai t@alak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan di Kuala Lumpur
Aliff atau nama sebenarnya Mohamad Aliff Aziz, 28, yang sebak melafazkan ta@lak satu pada 3.45 petang itu di hadapan Hakim Syarie Izzat Syazli Murshid selepas mahkamah membenarkan permohonan cerai difailkan Bella Astillah atau nama sebenarnya, Dayang Nabellah Awang Astillah, 25.
Permohonan c3erai itu difailkan Bella Astillah selaku plaintif pada 21 Mac lalu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984.
Suasana di dalam mahkamah bertukar sedih apabila pasangan itu bermaafan dan bersalaman buat kali terakhir sebagai suami isteri.
Aliff dan Bella Astillah mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016 dan dikurniakan seorang anak.
5) Fizo Omar
Akhirnya kisah rumah tangga di antara pelakon dan usahawan, Fizo Omar bersama bekas isteri, Mawar Abd. Karim telah menemui nokhtahnya.
Pasangan ini akhirnya bercerrai dengan taIak satu kira-kira jam 10.55 pagi tadi Mahkamah Rendah Syariah Ulu Langat, Seksyen 9.
Pergolakan perkahwinan mereka mula dihidu pihak media selepas tidak lagi meraikan Aidilfitri bersama pada tahun ini. Hasil semakan mendapati foto terakhir mereka bergambar bersama di laman sosial Instagram ialah pada April lalu.
Kemudiannya Mawar dikatakan telah bersemuka dengan peguam untuk meminta khidmat nasihat.
Fizo pula menerusi laman Facebook memohon agar semua peminat mendoakan penyelesaian kepada masalah yang timbul, selain menyatakan rasa akur dengan apa sahaja keputusan yang bakal ditentukan pihak mahkamah kelak.
Beliau turut berlapang dada memaafkan semua pihak.
Sementara itu, Mawar dalam kemaskini Instagramnya meminta agar tiada campur tangan daripada pihak luar kerana ia dikhuatiri mengeruhkan lagi keadaan. Begitupun beliau mengakui ada merujuk kepada pejabat agama, peguam dan pakar motivasi perkahwinan.
Mereka akhirnya menamatkan spekulasi apabila memilih untuk berc3rai dengan talak satu pada 10 Julai 2019 di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur.
Ini Kata2 sedih dari Mawar kepada Fizo selepas mereka berpisah. Dengar betul2, rupanya ada ‘hint’ yang Fizo Omar bagi selepas selesai sahaja kes mereka di Mahkamah
p/s: A Aida bercerai, Sam bunkface ce3rai, Radhi oag, Kini Fizo Mawar pulak. Allahu, Berikanlah kami semua kasih sayang yang tiada putus dan sentiasa dalam lindungan Mu. AMIN
Apa kata anda?Kongsikan bersma kami

sumber: mstar, hmetro, kosmo via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post