Ayah Haziq dedah rumah dicer0boh. Ini yang terjadi

Ayah Haziq dedah rumah dicer0boh. Ini yang terjadi

Ayah kepada Haziq Abdullah Abdul Aziz mend@akwa pihak polis mencer0boh rumahnya di Kuching, Sarawak.

Ayah Haziq dedah rumah dicer0boh. Ini yang terjadi
Ayah Haziq dedah rumah dicer0boh. Ini yang terjadi

Menurut Abdul Aziz Ibrahim, 53, kejadian itu berlaku kira-kira pukul 5 petang semalam ketika di berada di dalam rumah bersama anak perempuannya.

ARTIKEL MENARIK: ‘Lelaki dalam klip video s3ks itu adalah..’ – Setelah lama berdiam diri, Ayah Haziq akhirnya bersuara


“Kira-kira lima anggota polis, salah seorang memakai ves hijau dan empat yang lain memakai pakaian biasa, mencer0boh ke kawasan rumah saya.

“Mungkin mereka berjaya mengakses sistem penggera dan loceng pintu rumah saya tidak berfungsi,” katanya seperti dipetik The Sun.

Abdul Aziz berkata, kumpulan individu itu tiba menaiki kereta peronda polis.

“Mereka tidak menunjukkan sebarang pengenalan diri yang menunjukkan mereka polis tapi saya anggap mereka polis kerana kereta yang mereka naiki dan salah seorang pegawai memakai ves polis. Bagaimanapun, mereka ada kata mereka dari ibu pejabat polis Bukit Aman.

“Mereka tak apa-apakan saya atau anak perempuan saya. Mereka hanya mahu tanya saya tentang anak saya. Cuma mereka agak tegas dan cara mereka datang rumah buat saya rasa gemuruh,” katanya.

Abdul Aziz, yang membuat laporan berhubung kejadian itu di balai polis daerah Kuching berkata dia disoal tentang lokasi anaknya dan latar belakang keluarganya.

Haziq menjadi tumpuan selepas mendakwa dirinya merupakan salah seorang individu dalam klip video yang dikaitkan dengan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali.

Azmin menafikan dakwaan berkenaan dan menyifatkan ia sebagai plot bagi mer0sakkan kerjaya politiknya.

Haziq, 27, yang juga merupakan ketua Pemuda PKR Santubong semalam membuat laporan polis di Kelana Jaya dan mendakwa dia bimbang dengan keselamatan dirinya.

Haziq sudah diga@ntung tugas sebagai setiausaha svulit kanan kepada Timbalan Menteri Industri Utama Shamsul Iskandar Md Akin.

loading...

Kenali Siapa Sebenarnya Haziq Aziz
Haziq Aziz atau nama penuhnya Muhammad Haziq Abdul Aziz yang dilahirkan pada tahun 1992 adalah setiuasaha svulit kanan Shamsul Iskandar Md. Akin, Timbalan Menteri Industri Utama yang dilantik pada 15 Januari 2019.

Dia memulakan pengajiannya di Universiti Malaya pada tahun 2012 dalam jurusan undang-undang dan aktif berpolitik sejak awal lagi.
Haziq yang kini berusia 27 tahun merupakan individu yang bertanggungjawab mengasaskan sayap pelajar PKR iaitu Mahasiswa Keadilan Malaysia (MKM) dan bertindak sebagai presiden.
Dia juga pernah menyertai program pertkaran mahasiswa antarabangsa iaitu Program Mahasiswa Antarabangsa Fulbright.
pelantikan haziq aziz sebagai setiausaha sulit 972
Kerana didapati terlibat dalam satu demonstrasi li@ar Anti-PTPTN pada April 2012, Haziq dan dua lagi aktivitis dari Universiti Malaya iaitu Safwan Anang dan Syahid Zaini dikenakan hukuvman ga@ntung pengajian selama satu semester pada September 2012.
Demonstrasi itu meminta agar pihak berkuasa memberikan pendidikan percuma dan menghapuskan PTPTN.
Juga pada tahun 2012, terdapat laporan bahawa Haziq melalui akaun Twitternya telah menghina Sultan Johor dengan membuatk kenyataan yang dilihatkan mempertikaikan Sultan Johor berikutan tindakan beliau membida nombor pendaftaran kenderaan WWW 1.
Dia bergerak di bawah sayap Angkatan Muda Keadilan dan dilihatkan sebagai antara salah seorang bakal pemimpin yang berpotensi untuk diketengahkan.

haziq aziz dan dua lagi aktivis um digantung
Pada tahun 2016, Haziq dilaporkan pernah mempunyai hasrat untuk meninggalkan PKR namun pemimpin tertinggi parti itu menyatakan bahawa tidak pernah menerima surat perletakan jawatan darinya.
Haziq kemudiannya menjadi pelatih menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri.
Satu sumber yang rapat dengannya berkata beliau menyertai Nancy pada tahun 2017.
Dia dikatakan kembali menyertai PKR pada PRU14 pada tahun 2018 dan dipilih menjadi Ketua Angkatan Muda Keadilan Santubong.
haziq aziz bersama datuk nancy shukri 324
Menurut seorang kenalan dari universiti yang sama iaitu Habib Mazlan, Haziq tidak pernah berkelakuan pelik atau ada sejarah me3nggo0da lelaki.
Malah, dia mempunyai seorang teman wanita yang mengambil jurusan yang sama pada ketika itu.
Malah perbualan menerusi Whatsapp antara mereka berdua mendedahkan bahawa Haziq menafikan kelibat dalam video tersebut bukanlah dirinya dan dia bukan seorang ga4y.
Walaubagaimanapun selepas pengakuan dibuat olehnya berikutan penyebaran video tersebut, Haziq melakukan laporan polis. Laporan itu dibuat bertujuan untuk menyangkal segala tuduhan netizen.
perbualan dengan haziq aziz
(Perbualan antara seorang kenalan dengan Haziq Aziz)
Bimbang akan keselamatannya, Haziq melakukan laporan tersebut di balai polis Kelana Jaya dan menegaskan bahawa menteri yang didakwanya telah menghantar setiausaha politik untuk berjumpa dengannya.
Haziq memberitahu bahawa setiausaha tersebut meminta dia menafikan perkara yang didakwa, dan meminta haziq untuk berbohong.
iluminasi.com, mkini 

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post