Bengang Dengan Komen Biadap Netizen Yang Tidak Sensitif Dengan Pemergian Pengasas D’nars, Alyah Sekolahkan Netizen

Bengang Dengan Komen Biadap Netizen Yang Tidak Sensitif Dengan Pemergian Pengasas D’nars, Alyah Sekolahkan Netizen

PENGASAS produk kecantikan Dnars, Faziani Rohban Ahmad meninggaal dunia, manakala suaminya cedera selepas terbabit dalam kemaalangan di Pattani, Thailand, hari ini.

Bengang Dengan Komen Biadap Netizen Yang Tidak Sensitif Dengan Pemergian Pengasas D’nars, Alyah Sekolahkan Netizen
Bengang Dengan Komen Biadap Netizen Yang Tidak Sensitif Dengan Pemergian Pengasas D’nars, Alyah Sekolahkan Netizen

Faziani Rohban Ahmad, 39, maaut di lokasi kejadian akibat paarah dan tersepit di bahagian penumpang hadapan, manakala suaminya, Ahmad Shah Rizal Ibrahim, 42, cedeera.

ARTIKEL MENARIK: “Tiada siapa boleh pisahkan kami kecuali..” Pengasas Dnars sempat tinggalkan pesanan sebelum dijemput Ilahi


Kemaalangan membabitkan kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima yang dinaiki maangsa dengan lori.
Adik mangsa, Mohd Faizul Rohban, 34, berkata, dia menerima panggilan daripada abang iparnya, 10.30 pagi tadi memaklumkan kakaknya meninggaal dunia akibat terseepit.
“Kakak dan abang ipar keluar dari rumah mereka di Wakaf Bharu, Tumpat pada 8 pagi tadi dan dalam perjalanan ke pondok di Yala, Thailand untuk memberi sumbangan.
“Setakat ini saya hanya dimaklumkan mereka terbabit kemaalangan dengan lori dan kini jenaazah kakak berada di hospital,” katanya ketika dihubungi di Kota Bharu, hari ini.
Menurutnya, dia sekeluarga masih terkejut dengan kejadian itu dan mereka dalam perjalanan ke hospital.
Katanya, kakaknya baru tiga hari pulang dari menunaikan umrah di Makkah dan selepas itu mereka ke Jakarta berbuka puasa bersama anak yatim

Laman sosial hari ini dihujani dengan ucapan takziah daripada barisan selebriti tanah air yang turut berduka dengan pemergian pengasas produk kecantikan Dnars, Faziani Rohban Ahmad selepas terbabit dalam kemalangan di Pattani, Thailand, hari ini.
Sebilangan besar daripada mereka menyatakan rasa tergamam dengan berita yang mula tersebar seawal jam 10 pagi selepas anaknya Iqbar Hakim mengesahkan pemergiaan ibunya menerusi akaun Instagramnya pagi ini.
Penyanyi Datin Noor Hasliah Abu Hasan atau lebih mesra dipanggil Alyah yang begitu terkesan dengan berita pemergiaan arwaah, dalam laman sosial Instagramnya berkongsi mengenai perkenalannya dengan arwah di kota suci Mekah.
“Al Fatihah buat Arwah Hajah Datin @faziani_rohban, perginya dibulan yg mulia. Saya Tergamam dengan berita ini. Tapi siapa saya untuk melawan coretan dari langit. Kenal di Mekah pertemuan di depan pintu masjidil Haram, perkenalan dalam waktu yang singkat tapi Arwah seorang yang sangat sangat peramah. Subhanallah. Saya masih tak percaya. Mohon saya sahabat sahabat di ig kita sedekahkan Al Fatihah buat insan berhati mulia ini.” tulisnya di Instagram
Alyah turut berkongsi salah satu nasihat yang disampaikan oleh arwaah kepadanya.
“Saya akan ingat pesan arwah, berniaga sungguh-sungguh hingga kita kaya raya untuk kita bantu orng susah. Itu la ketenangan hati sebenar bila dapat bantu orang susah. Kepada keluarga Arwah kak Ani Salam Takziah semoga tabah dan kuat menhadapi dugaan ini.”


loading...

Tegur Sikap Biadaab Netizen

Dalam kesedihan di atas kehilangan orang disayangi, ada juga segelintir netizen yang tidak sensitif akan hal sebegini. Jika dilihat pada ruangan komen di Instagram Alyah, terdapat beberapa komen yang seolah-olah tidak menghormati pemergian aarwah.
Alyah dengan terbuka hati telah membalas komen berkenaan dan meminta supaya individu berkenaan dapat menghormati sesebuah kematian.
Sememangnya, netizen perlu lebih sensitif kepada sesuatu keadaan. Teguran Alyah patut dijadikan panduan buat orang ramai yang suka memberi komen-komen yang langsung tidak sensitif dengan hal kemaatian.
Mengenai perkembangan terbaru, suami kepada arwaah, Ahmad Shah Rizal Ibrahim, 42, cedera di mata dan dilaporkan stabil. 
Apa kata anda? Kongsikan pendapat anda bersama kami
Sumber: gempak.com via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post