“Pak Ya Tarik Balik Sa m4n RM3 Juta Ke Atas Lan Pet Pet..” – Pak Ya Kasihankan Lan, Karier Lan Terjejas Akibat Insid3n Itu

“Pak Ya Tarik Balik Sa m4n RM3 Juta Ke Atas Lan Pet Pet..” – Pak Ya Kasihankan Lan, Karier Lan Terjejas Akibat Insid3n Itu

“Pak Ya Tarik Balik Sa m4n RM3 Juta Ke Atas Lan Pet Pet..” – Pak Ya Kasihankan Lan, Karier Lan Terjejas Akibat Insid3n Itu

“Pak Ya Tarik Balik Sa m4n RM3 Juta Ke Atas Lan Pet Pet..” – Pak Ya Kasihankan Lan, Karier Lan Terjejas Akibat Insid3n Itu
“Pak Ya Tarik Balik Sa m4n RM3 Juta Ke Atas Lan Pet Pet..” – Pak Ya Kasihankan Lan, Karier Lan Terjejas Akibat Insid3n Itu

Perge s3ran antara pelawak, Mazlan Ahmad atau Lan Pet Pet dengan pengawal keselamatan, Yahya Manap, berakhir apabila mereka bersemuka di sebuah premis di sini, malam tadi.

ARTIKEL MENARIK: ‘Berehatlah’ Mohd Shafuan…


Dalam pertemuan hampir dua jam yang dihadiri keluarga dan sahabat baik kedua-dua pihak, permoh onan maaf Mazlan, 50, disambut Yahya, 68, dengan hati terbuka.

“Saya maafkan Lan (Mazlan)… Ini bukan kerana wang tetapi keinsafan dirinya membuka hati saya memaafkannya.

“Buang yang keruh, ambil yang jernih. Lagipun, Ramadan al-Mubarak akan tiba, tidak lama lagi. Lebih elok kami berbaik daripada memanjangkan seng keta pada bulan mulia.

“Saya bukannya pend3ndam… Segala perbuatan dan kekhilafan Lan terlerai sebaik kami bersemuka,” kata Yahya.

Yahya atau mesra disapa Pak Ya memberitahu, dia kasihan kepada Mazlan terutama dalam aspek ka rier dan reputa sinya selepas insiden hitam itu.

“Kerjaya dan reputasi Lan tercalar dengan insid3n itu,” katanya.

Yahya menghormati tindakan Lan yang sanggup bersemuka untuk memohon maaf dengan hati yang ikhlas.

“Asalkan Lan ins af dengan perbuatannya, itu sudah cukup. Saya akan berbincang dengan peg uam untuk menarik balik permoho nan rayuan supaya huku man terhadap Lan disemak semula.

“Saya tidak akan meneruskan tindakan sam 4n itu,” katanya.

Sementara itu, Mazlan yang juga anggota kumpulan Senario, bersyukur Yahya yang disapanya Pak Ya dan keluarga, memaa fkan dirinya dan melayan dengan baik pada pertemuan itu.

loading...

“Berminggu-minggu fikiran saya runsing dan tidak senang hati selagi tidak bersemuka dengan Pak Ya dan keluarga.

“Saya mengambil sedikit masa untuk mengatur pertemuan ini. Saya perlu mencari nombor telefon dan memastikan Pak Ya bersetuju untuk bersemuka.

“Saya berterima kasih pada Pak Ya dan keluarga yang menerima pelawaan untuk bertemu.

“Pada awalnya, saya tahu Pak Ya m arah. Tetapi apabila melihat saya dengan rendah diri, zahir dan batin memohon maaf, dia akhirnya tersenyum,” katanya.

Mazlan berkata, dia akan ingat pesanan Pak Ya supaya tidak mengulangi ke silapan.

“Walaupun pada pertemuan ini, air mata tidak menitis, tetapi hati saya menangis tiada siapa tahu.

“Saya sedih dan insaf. Saya berjanji akan menjaga Pak Ya dan keluarga seperti famili sendiri. Saya merancang membawa Pak Ya dan isteri menunaikan umrah di Makkah, insya-Allah,” katanya.

Pada 15 April lalu, Mazlan did3nda RM2,000 oleh Mahk amah Majis tret Seremban selepas mengaku sal ah memuk0l Pak Ya yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di Acacia Park Desa Jati, di sini.

Mazlan meng aku bers4lah atas pertud uhan mengikut Seksyen 323 Kan un Kes3ksa an yang dibacakan di hadapan Majis tret Mayon Yusof.

Mazlan men gaku melakukan kesal4han itu di Acacia Park Desa Jati pada 6 April lalu. Pelakon filem Zombie Kampung Pisang itu membayar denda diputuskan mahk 4mah.

SUMBER : Bharian Online via Lubok Cerita Express

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post