Suami Kedekut Ini Mahu Dikebumikan Bersama Semua Wangnya Tanpa Tinggalkan 1 Sen Pun Untuk Isterinya..Lihat Tindakan Isterinya Untuk Balas!

Suami Kedekut Ini Mahu Dikebumikan Bersama Semua Wangnya Tanpa Tinggalkan 1 Sen Pun Untuk Isterinya..Lihat Tindakan Isterinya Untuk Balas!

Sangat menjengkelkan apabila kita mempunyai pasangan hidup yang sangat kedekut dan suka berkira. Mari kita jadikan kisah ini sebagai pedoman!

Suami Kedekut Ini Mahu Dikebumikan Bersama Semua Wangnya Tanpa Tinggalkan 1 Sen Pun Untuk Isterinya..Lihat Tindakan Isterinya Untuk Balas!
Suami Kedekut Ini Mahu Dikebumikan Bersama Semua Wangnya Tanpa Tinggalkan 1 Sen Pun Untuk Isterinya..Lihat Tindakan Isterinya Untuk Balas!

Sememangnya, orang bebas membelanjakan wang mereka dengan mereka mahu, tetapi ada perkara-perkara yang sedikit berbeza apabila anda berada dalam hubungan.

ARTIKEL MENARIK: 'Bukan kejadian di Masai laa...'


Dalam keadaan itu, anda perlu berkompromi dan menyesuaikan diri dengan satu sama lain. Seperti kisah epik di bawah ini. Saya tidak pasti sama ada cerita ini benar atau tidak. Ia mungkin benar-benar fiksyen, tetapi saya fikir ia adalah kelakar dan saya mengagumi cara bijak janda ini!

Suami yang sangat kaya tetapi kedekut pada isteri

Ada seorang lelaki beragama kritian yang telah bekerja sepanjang hidupnya dan telah menyimpan semua wangnya. Beliau adalah seorang yang sangat kedekut apabila ia datang kepada wangnya. Dia suka wang lebih daripada apa sahaja. Dia sangat berkira-kira dalam berbelanja untuk keluarga terutama isterinya. Dia rela isterinya memakai pakaian lusuh berbanding membelikan yang baru dengan alasan membazir!
Namun, jika lelaki itu sanggup berbelanja besar untuk hobinya iaitu memancing. Pelbagai set alatan memancing & malah membeli sebuah bot demi memenuhi kepuasan hobinya. Isteri beliau kerap makan hati, namun mengenangkan sayang pada suami, si isteri hanya diamkan & tak berkira dalam meminta-minta. Isterinya rajin ke gereja & taat dengan agamanya.

Jatuh Sakit & Wasiat:

Suatu hari, lelaki itu jatuh sakit. Dia diberitahu oleh para doktor bahawa dia tidak mempunyai masa untuk hidup. Usianya masih dikira muda dalam 40an. Terduduk terus dia memikirkan harta-harta kesayangannya. Dia tidak mahu hartanya habis digunakan oleh isterinya. Dia khuatir isterinya berkahwin lain. Ada rasa cemburu kerana isterinya masih kelihatan cantik.
Selepas mengetahui berita sakit,  perkara pertama yang diberitahu kepada isterinya adalah,
“Sekarang dengarkan, apabila saya mati, saya ingin anda mengambil semua wang saya dan meletakkannya di dalam peti keselamatan bersama saya. Kerana saya mahu mengambil semua wang saya ke akhirat. ”
Isterinya berasa hairan namun tidak mahu merungut.
“Saya berjanji,” kata isterinya, yang kini sedar diri dia akan menghadapi kehidupan yang sangat miskin sebagai seorang balu.
Tidak lama kemudian, suami meninggal dunia. Pengebumian berlaku di gereja tempatan mereka. Mayat suami dimasukkan di dalam keranda, isterinya duduk di sebelah memakai baju hitam di sebelah sahabatnya. Apabila mereka selesai upacara, sebelum para pengusaha bersiap untuk menutup peti mati, isteri itu berkata,

loading...


“Tunggu sebentar!!!”
Dia membawa sebuah kotak kasut dengannya. Perlahan-lahan dia membuka peti/keranda & dia meletakkan kotak kasut di dalam peti si mati. Kemudian para pengurus keranda mengunci peti mati itu dan menurunkannya ke liang lahad.
Rakannya berasa hairan & berkata,
“Apa dalam kotak kasut itu?”
Orang ramai sekeliling memandang & menanti jawapan. Janda itu mengelap air mata, perlahan-lahan memandang rakannya & menjawab,
“Dia mahu dikebumikan dengan semua wangnya, jadi saya letakkan semua di sana.”
Jari Janda itu menunjukkan arah peti keranda suaminya. Hampir terbeliak semua mata orang disekeliling!Mana mungkin ada orang sanggup jujur meletakkan wang tunai dalam peti mayat begitu sahaja.
“Adakah awak gila?! Anda biarkan si kedekut ini dikebumikan dengan dengan semua wangnya? ”
Terdengar suara kawan baik suaminya pula menegur. Mungkin sudah masak sangat dengan sikap suami Janda tersebut yang sangat kedekut! Kali ini mengalir air mata si Janda sambil menggenggam tisu di tangan.
“Ya, saya berjanji. Saya seorang Kristian yang baik, saya tidak boleh berbohong. Saya berjanji kepadanya bahawa saya akan meletakkan wang itu di dalam keranda itu dengannya. ”
Tenang sahaja Janda tersebut menjawab.
“Tetapi dia benar2 kaya-raya, bagaimana semuanya duit tersebut muat masuk ke dalam kotak kasut?”
Orang ramai mula berbincang mengenai ketulusan hati yang sanggup memenuhi janji pada suami yang telah mati.
“Nah, itulah masalahnya ,”
Kata Janda itu. Kali ini kelihatan Janda tersebut menarik nafas sedalam-dalam nya sebelum meneruskan..
“Jadi saya kumpulkan semua wangnya yang ada, masukkan semua wangnya ke akaun bank saya. Pagi tadi, saya tulis cek untuk arwah suami saya….dan dimasukkan dalam kotak kasut itu semula”
Ada senyuman kecil dihujung bibir beliau…
Kredit : CelotehSaje
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post