Depan Orang Ramai Dalam Majlis Tahlil Arw4h Suami Dia Berjanji Tapi Selepas Itu Semua Janji Tinggal Janji

Depan Orang Ramai Dalam Majlis Tahlil Arw4h Suami Dia Berjanji Tapi Selepas Itu Semua Janji Tinggal Janji

Depan Orang Ramai Dalam Majlis Tahlil Arw4h Suami Dia Berjanji Tapi Selepas Itu Semua Janji Tinggal Janji

Depan Orang Ramai Dalam Majlis Tahlil Arw4h Suami Dia Berjanji Tapi Selepas Itu Semua Janji Tinggal Janji
Depan Orang Ramai Dalam Majlis Tahlil Arw4h Suami Dia Berjanji Tapi Selepas Itu Semua Janji Tinggal Janji

Gambar Diatas Hanyalah Sekadar Hiasan

Ingin saya kongsikan pengalaman selepas suami meningg@l dan jadikn iktibar buat isteri di luar sana mengenai hibah. jika ada aset atau harta sepencarian dengan suami. hibahkanlah harta itu atas nama isteri atau anak2 sebelum orang yang tidak sepatutnya mengambil hak anda kerana hibah ini kebal dr faraid. mahkamah malah pasangan sekalipun. penama juga berhak memilih untuk bahagikn duit itu atau tidak.

ARTIKEL MENARIK: Kena Hentam Sebab Cuci Sudu Garpu Atas Jalan Tar. Kedai Mamak Tampil Beri Penjelasan Dan Beri Pesanan Kepada Individu Yang Tular Kisah Ini


Kematiian Suami 
Saya br kemat!an suami beberapa bulan lepas. semasa hayatnya , dia pernah menyatakn hasrat ingin mengambil insuran atas sebab krja yang dia lakukan agak berisiko sebagai pemandu lori..
dia tak sempat letakkan nama saya atau anak sebagai pewaris kerana kesibukan kerja. majikan nya merupakan kakak dia sendiri. kakak nya tak pernah menerima saya dalam keluarga kerana mungkin saya dari keluarga susah. saya tak sedap hati bila dia meminta namanya diwariskan. Suami saya pun kerana tak nak berlaku selisih faham. dia kosongkan pewaris..
Kakak Suami Mula Masuk Campur. Janji Manis Diberi
Kakaknya memujuk suami saya meletakkn namanya sebagai pewaris kononnya ingin membntu saya menguruskn anak2 bila ketiadaannya. apa yang terjadi selepas itu wallahualam. Semasa majlis tahlil dia menyuarakn hasrat dia di depan orang ramai yang dia akan membela nasib anak2 saya tapi malangnya janji hanya tinggal janji.
Kerana Wang Gelap Mata
Selepas mengetahui jumlah insuran yang kami peroleh sebanyak rm120k. dia berubah kelakuan. dia aibkn saya. dia pisahkan saya dari anak lelaki sulung. dia ambil rumah yang merupakn harta sepencarian kami. dan mengugut kalau saya menuntut hak dia akan cari saya dan lakukan sesuatu…
Anak Anak Masih Kecil Dan Bersekolah
Duit tu dibahagikn kepada adik beradik dan bahagian anak2 saya tidak dibahagikan. anak2 saya masih kecil dan bersekolah. sedangkan adik beradik nya ada yang berumhtgga dan semua bekerjaya. saya redha dengan ujian saya sebab keluarga saya walaupun susah memang tak kan amik hak orang dan tak hadap pun hidup mewah. Allah maha kaya. makan duit anak yatim nescaya akan terima balasannya…
Buat surirumah atau isteri di luar sana. Jangan lah letakkan kepercyaan pada orang lain tak kira lah rapat macam mana pun dengan seseorang tu walaupun family mertua. biras atau kawan baik sekalipun. letaklh sedikit keraguan supaya tidak ditindas kemudian hari. bila harta dihibahkn. hak anda sebagai isteri juga tidak layak menuntut. Berwaspadalah..


Betapanya Hibah
Yang menjadi kemusayakilan. bagaimana penama dihibahkn atas nama kakak ipar selepas kemat!an suami sedangkan suami saya kosongkn penama.. apa pun yang berlaku moga Allah menyatukn semula saya dan anak yang terpisah itu. adik2 nya teramat rindukn dia. doakan kami dijauhkn dari kezaliman mereka.
Moga tiap doa anda Allah berikn ganjaran pahala dan menerima amalan anda di dunia dan di akhirat. Insha Allah.
Sumber Artikel: KRT
Edited: KL Viral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post