Terbaik!!! Ultras Malaya Nyanyi Lagu Sawadikap

Terbaik!!! Ultras Malaya Nyanyi Lagu Sawadikap

Terbaik!!! Ultras Malaya Nyanyi Lagu Sawadikap

Terbaik!!! Ultras Malaya Nyanyi Lagu Sawadikap
Terbaik!!! Ultras Malaya Nyanyi Lagu Sawadikap

Keputusan seri 0-0 pada aksi separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki menentang Thailand di Stadium Nasional Bukit Jalil, bakal menyaksikan saingan kedua di Bangkok nanti sebagai perlawanan ‘hidup mati’ skuad negara.

Aksi bertenaga anak buah Tan Cheng Ho pada separuh masa pertama gagal mencuri sebarang gol walaupun mereka dilihat lebih menguasai permainan.

ARTIKEL MENARIK: Jurulatih Thailand Mendedahkan Sesuatu Selepas Mereka Seri Dengan Malaysia. Betul Ke Apa Dia Cakap


Harimau Malaya memulakan aksi garang di depan hampir 80,000 penonton yang hadir dengan meletakkan Norshahrul Idlan Talaha sebagai penyerang tunggal perlawanan.
Kedudukan seri kosong – kosong mengakhiri perlawanan pertama ini dan pastinya selepas ini bakal menyaksikan percaturan baru kedua-dua pasukan pada aksi separuh akhir kedua nanti.
Apa jua percongakan yang bakal diambil oleh Tan Cheng Ho selepas ini, keputusan menang amat diperlukan bagi melengkapkan siri ke final nanti.
Para Pemain
MALAYSIA: 1. Farizal Marlias (GK); 4. Syahmi Safari, 7. Aidil Zafuan Abd Radzak, 3. Shahrul Saad, 6. Syazwan Andik Ishak; 12. Akram Mahinan, 14. Syamer Kutty Abba; 13. Mohamadou Sumareh, 9. Norshahrul Idlan Talaha, 11. Safawi Rasid; 8. Zaquan Adha Abd Radzak (C).
Subs: 2. Amirul Azhan Aznan, 5. Adam Nor Azlin, 10. Shahrel Fikri Md Fauzi, 15. Kenny Pallraj, 16. Syazwan Zainon, 17. Irfan Zakaria, 18. Syafiq Ahmad, 19. Akhyar Rashid, 20. Ahmad Hazwan Bakri, 21. Nazirul Naim Che Hashim, 22. Khairul Fahmi Che Mat (GK), 23. Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy (GK).
THAILAND: 1. Chatchai Budprom (GK), 4. Chalermpong Kerdkaew (C), 5. Mika Chunuonsee, 6. Pansa Hemviboon, 8. Thitipan Puangchan, 9. Adisak Kraisorn, 14. Nurul Sriyankem, 17. Tanaboon Kesarat, 22. Supachai Jaided, 24. Korrakot Wiriyaudomsiri, 29. Sanrawat Dechmitr.
Subs: 2. Chananan Pombuppha, 7. Sumanya Purisai, 11. Mongkol Tossakrai, 13. Philip Roller, 15. Suphan Thongsong, 16. Sasalak Haiprakhon, 19. Kevin Deeromram, 21. Pokklaw Anan, 23. Siwarak Tedsungnoen (GK), 25. Pakorn Prempak, 31. Saranon Anuin (GK).


TONTON VIDEO :-
Sawadikap! begitulah sapaan khas Thailand yang disertai dengan menangkupkan kedua belah tangan di dada. Sapaan ini mencakup selamat datang, selamat pagi, selamat siang dan selamat malam.
Semi Final AFF Suzuki Cup 2018
Malaysia ðŸ‡²ðŸ‡¾ vs ðŸ‡¹ðŸ‡­ Thailand
First Leg : 1 Disember 2018 (Malaysia home)
Second Leg : 5 Disember 2018 (Thailand Home)
Philippines ðŸ‡µðŸ‡­ vs ðŸ‡»ðŸ‡³ Vietnam
First Leg : 2 Disember 2018 (Philippines Home)
Second Leg : 6 Disember 2018 (Vietnam Home)
Negara mana yang akan layak ke final?
Terima Kasih Atas Sokongan & Terus Berjuang Harimau Malaya
Ucapan terima kasih ini ditujukan khas buat semua penyokong pasukan bola sepak Malaysia terutama Ultras Malaya yang telah hadir beramai-ramai ke Stadium Nasional, Bukit Jalil bagi memberikan sokongan padu buat skuad Harimau Malaya pada malam ini.
Tidak dilupakan juga buat seluruh rakyat Malaysia yang sama-sama menonton menerusi siaran langsung di televisyen dan sentiasa mendoakan kejayaan skuad Harimau Malaya sepanjang kempen Piala Suzuki AFF 2018 ini.
Buat ketua jurulatih Tan Cheng Hoe, para pemain skuad Harimau Malaya serta barisan kejurulatihan dan pegawai, teruskan berjuang bagi menghadapi perlawanan separuh akhir kedua di Bangkok pada Rabu ini meskipun kita mencatat keputusan seri 0-0 dan gagal meraih kemenangan pada aksi separuh akhir pertama di gelanggang sendiri ini.
Kita perlu kekal positif dan jangan terlalu kecewa, peluang masih terbuka. Kita harus terus fokus kerana masih ada baki 90 minit lagi untuk kita berjuang dalam memastikan Malaysia dapat melangkah ke pentas final pada 11 dan 15 Disember depan. Tiada yang mustahil dalam bola sepak.
Dato’ Haji Hamidin Haji Mohd Amin
Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM)
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih ðŸ™‚
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Go go Tular
Sumber:   Express Viral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post