Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal. Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen

Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal. Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen

Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal. Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen

Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal. Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen
Dimalukan Oleh Dua Pekerja Taman Tema Air Terkenal. Respond Stacy Ini Dapat Perhatian Netizen

PENYANYI Stacy Anam berang apabila dirinya diperlekehkan dua petugas di sebuah taman tema air terkenal di Lembah Klang.

Stacy berkata, petugas itu dengan sengaja berniat untuk memalukan dia bersama suami yang juga penyanyi Akim Ahmad yang ketika itu sibuk menguruskan dua anak mereka untuk masuk ke taman itu.

ARTIKEL MENARIK: Detik Sebelum Penyanyi Kumpulan Rock 90an Melissa Yang Sekarang Adalah Ustaz Radzi Meniinggal Dunia Ketika Atas Pentas


“Ingatkan saya seorang saja yang kena, rupanya suami pun sama. Kami penat urus anak yang meragam boleh pula kakitangan di situ ‘menganjing’ depan-depan.
“Saya tak kisah kalau tak kenal kami tapi janganlah sampai memperlekehkan. Maaf ya kami datang bukan untuk minta dikenali atau dengar perbualan sinis itu. “Perlu ke nak mengumpat sampai terjerit-jerit hingga kami dengar apa yang diperkatakan?,” tulis Stacy di akaun Instagramnya.
Menurut Stacy, sebagai pekerja mereka seharusnya berkelakuan baik dan menghormati pengunjung yang datang.
“Kamu ingat kami binatang yang membawa anak-anak. Kami tak nak apa-apa, cuma jangan terbawa-bawa sikap kurang ajar ke tempat kerja.
“Yang datang bukan masuk percuma. Jadi tolong jaga bahasa dan tingkah laku. Harap-harap ada ganjaran besar menanti kamu atas tindakan dibuat itu,” tulisnya.

STATUS yang dikongsi Stacy. FOTO IG stacyanam

stacyanam Bawa beyshal jalan2 di #sunwaylagoon sebelum buka sekolah. Next time kita cuti tempat lain pula k bey😊 Dan kirim salam terima kasih juga lah kepada dua kakitangan sunway lagoon di kedai bersebelahan entrance tadi.. Terkejut juga sebab kena sound depan2. Ingatkan saya seorang yg kena buat camtu rupanya suami pun sama juga sebelum tu. kita penat2 urus anak yg meragam boleh pula staff situ menganjing depan2 kita..kalau saya x sibuk mengurus anak tadi,boleh ja saya tanya balik depan muka kamu apa masalah kamu?lapar eh?ataupun nak tunjuk terer terjerit2 cakap orang camni ‘ini artis laa xkan ko x kenal?pastu kawan dia balas oh sorry lah x kenal’.depan2 muka saya pula tu..woww!!.sorry guys kami datang sana bkn utk minta dikenal atau dengar bangang kamu tau..ataupun kamu ni pekak kan tulah mengumpat pun sengaja terjerit jerit ye? apa kamu ingat kami ni binatang membawa kanak2 kah?bukan mau apa2 pun tapi tolong ya,jangan bawa2 kurang ajar tu di tempat kerja.orang datang bukan masuk free pun kan?.harap2 ada lah reward besar kamu dapat lepas buat perkara hebat tadi👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻😂
#kalautiadaadabtolongjangankerja
#sunwaylagoon

Rata-rata Netizen Minta Pihak Majikan Ambil Tindakan Terhadap Dua Pekerja Tersebut

hanna_abubakar customer oriented skills perlu diterap pd setiap pekerja.. mereka adalah front liner untuk 1 company.. people dont see them as sape mereka tp melihat mereka as representative company tersebut.. bila kejadian sebegini terjadi impak pada company tersebut.. tak kira la artis atau siapa2 pun.. tindakan stacy n akim highlight issue sgt btul.. else dorang tak kan tau how the staff handle customer. diharap company tersebut dapat memperbanyakkan lg kursus customer service agar issue begini tidak berlaku pd kemudian hari.. good job highlighting issue ni.. @sunwaylagoonmalaysia please take this issue more seriously..
qasehwafacoqierra1989 Buat laporan dengan management Dia staff xde adab tata tertib semasa menjalan tugas staff nie bole kena notis Buang kerja


icanseeyourmomdancing @stacyanam knp ko nda tampiling sja dorg tu? Biadap btul oo.. Harap2 dorg kena buang kerja trus.. Mengolok2 kunun ketara la ba jeles sma artis
drnadi @sunwaylagoonmalaysia sorry sunwaylagoon. We have bad experience as well. U have to educate and train ur staff . Not friendly and rude especially at the entrance.
neyzazaza @sunwaylagoonmalaysiakimslm kt staff tu…jgn gara2 pekerja mcm tu org tak nk dtg sana..i fhm prasaan stacy sbb i pun ibu2 juga wlpn bkn retis gtew..lg la kot pekerja u sinis2 nanti pandang i sbelah mata…pls take note!!!😊
icanseeyourmomdancing @tripled_dwklu dorg tahu dorg ssh2 cri sesuap nasi knp perlu biadap dgn customer? Bkn ka itu mendatangkan masalah kpda diri sdri? Nah kotoh la dorg sana biar lepas ni dorg ssh cri kerja.. Sdri yg salah oo bkn stacy yg salah
alifjohan @sunwaylagoonmalaysiaplease take some actions , advice them. celebrities are humans too. being sarcastic towards them will do nothing then just make yourself look stupid and dumb. bersopan la sikit, org bayar bukan murah-murah mau masuk. treat people like how you want others to treat you
day_ng @sunwaylagoonmalaysia pls make sure your management know how to handle the staff. Memalukan masyarakat tidak berbudi tidak berbahasa langsung.
Artikel By KL Viral
Sumber : harian metro, instagram

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post