Top Ad 728x90

Thursday, 18 October 2018

Sikap Pemurah Wanita Ini ‘Bersedekah’ Semasa Kedai Emasnya Di Rompak Buat Netizen Hairan. Rupanya..

loading...

Sikap Pemurah Wanita Ini ‘Bersedekah’ Semasa Kedai Emasnya Di Rompak Buat Netizen Hairan. Rupanya..

Sikap Pemurah Wanita Ini ‘Bersedekah’ Semasa Kedai Emasnya Di Rompak Buat Netizen Hairan. Rupanya..
Sikap Pemurah Wanita Ini ‘Bersedekah’ Semasa Kedai Emasnya Di Rompak Buat Netizen Hairan. Rupanya..

Baru sekejap tadi, tular beberapa buah video di Facebook menunjukkan kejadian rompakan di sebuah kedai emas dekat CS Mall bersebelahan Bangi Wonderland pada Jumaat lepas (12 Oktober).

Menerusi video tersebut, kelihatan dua orang perompak memakai helmet telah menghentam cermin kaca di kedai emas tersebut untuk membawa lari barang-barang perhiasan yang ada di dalamnya.

ARTIKEL MENARIK: [Video] Viral Bekam Bayi Undang Kemarahan Netizen, Ini Penjelasan Doktor. Macam Tu Ke..


Staf terlalu panik sampai ‘bantu’ beri semua barang kepada perompak? 

Kejadian tu boleh dikatakan scary jugaklah sebab si perompak siap bawa pistol dan acukannya kepada staf perempuan yang bekerja dekat kedai emas tu. Disebabkan terlalu panik dan takut, staf-staf perempuan dengan ‘rela hati’ bantu beri semua emas-emas yang ada kat situ pada perompak tu.

Tindakan ni buat netizen rasa sedikit pelik dan ‘musykil’ sama ada betul ke staf perempuan kat kedai emas ni panik ataupun sebenarnya dorang ni… bersubahat? 


Sumber: Facebook


“Apa jadah kau sedekah tu kak?”


Tindakan melulu staf kedai emas tu beri semua barang kemas kepada si perompak mengundang kata-kata cacian dari netizen. 

Rata-rata macam cannot brain kenapa kakak-kakak tu kena tolong penjenayah tu rompak kedai emas. Siap perompak tu separuh jalan dah lari, dipanggilnya kutip barang kemas sampai habis.


Sumber: Facebook


Sumber: Facebook

“Perompak tu pegang pistol, kang melawan ada mati katak kena tembak!” 

Macam manapun, tak semua netizen salahkan kakak-kakak kedai emas tu. Yang penting nyawa selamat kan. Takat barang kemas kena rompak tu apalah sangat nak dibanding dengan kepala bersepai kalau dah kena tembak nanti. Akak-akak tu pun mesti ada anak-anak dan keluarga.


Sumber: Facebook


Sumber: Facebook

Papepun sehingga setakat ni belum ada berita rasmi lagi mengenai kejadian ni di mana-mana portal media. Diharapkan mangsa semua selamat dan pihak polis berjaya mengesan penjenayah.

Yang paling penting, lebih baik netizen elak buat spekulasi sebab kita tak berada di tempat akak-akak kedai emas tu. Mungkin betul dia takut agaknya, sebab tu dia bagi semua barang kemas tu kat si perompak. Alahai…

Video


Kes Rompak kedai emas Mall CS dekat Bangi Wonderland.. Video 1
Kes Rompak kedai emas Mall CS dekat Bangi Wonderland.. Video 1
Posted by Saje Share on Tuesday, 16 October 2018
Sumber: LobakMerah kredit video saja share

[VIDEO] Tak Sampai 20 Minit, Perompak Pecah Rumah Bawa Lari Barang


page-5-3-758x399.jpg


Perompak sekarang ni pandai betul buat kerja. Dalam masa beberapa minit je dah boleh pecah masuk rumah dan bawa lari macam-macam harta orang lain. Ish.. ish…

Baru-baru ini seorang individu, Falia Jamadi berkongsi kejadian rompakan yang berlaku di rumah kakaknya dekat Sri Damansara. Tapi apa yang perompak tu tak tau ialah setiap gerak gerinya dah dirakam dalam CCTV!


Sumber: Twitter

Falia meminta jasa baik orang ramai untuk laporkan if korang kenal perompak berkenaan dan kejadian tersebut dikatakan telah pun dilaporkan pada pihak polis.
Laci pun kena curi!


Sumber: Twitter

Dalam update terkini dari tuan empunya badan, saksi utama dalam kes tersebut iaitu seorang lelaki berkulit hitam yang juga merupakan jiran kakaknya.



Sumber: Twitter

Perompak dah tunggu di hujung koridor sebelum pecah masuk


Sumber: Twitter

Walaupun dah nampak muka perompak tu pada sebelum kejadian, malangnya Falia tak dapat nak cam lelaki tersebut kerana keadaan koridor yang gelap.

Orang ramai yang nampak ni semua pun doakan yang baik-baik dan semoga perompak tu dapat ditahan. Also, ada jugak antara mereka yang perasan baju dipakai perompak tersebut dan mendakwa kemungkinan suspek merupakan staf Lazada.


Sumber: Twitter


Sumber: Twitter

Namun, ada yang menafikan sebab mungkin perompak tersebut sengaja memakai baju tu untuk mengelirukan orang ramai. Lazada pun dah beri maklum balas tentang hal ni dan tindakan selanjutnya akan diambil.


Sumber: Twitter

Adoi, orang kerja penat-penat, senang je kau nak curi ehhh!

Sumber: LobakMerah via gengsembang

-----------------------------------------------------------------
loading...

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90