Salahkan Diri Sendiri Jangan Sempit Minda Sangat Dan Bukan Semua Boleh Ikut Cara Islam

Salahkan Diri Sendiri Jangan Sempit Minda Sangat Dan Bukan Semua Boleh Ikut Cara Islam

Siti Amiza yang popular dengan video Mencari Suami Orang Sebagai Madu dan video Menjual Ubat Kuat memuat naik 1 video berkenaan Pesta OktoberFest yang berlangsung di dalam Malaysia.

Salahkan Diri Sendiri Jangan Sempit Minda Sangat Dan Bukan Semua Boleh Ikut Cara Islam
Salahkan Diri Sendiri Jangan Sempit Minda Sangat Dan Bukan Semua Boleh Ikut Cara Islam

Menurut kata dia, tiada masalah untuk kita anjurkan Oktoberfest kerana acara itu bukan untuk orang Islam dan acara itu dibuat secara tertutup. Menurut dia, tiada sesiapa pun yang menjemput umat Islam untuk hadir ke acara tersebut dan negara kita mempunyai berbilang bangsa dan agama jadi kita tidak boleh ikut cara Islam sepenuhnya.

Dia juga berkata, jangan salahkan orang lain tetapi salahkan diri sendiri dan salahkan ibu bapa kerana tidak mendidik anak dengan betul.

ARTIKEL MENARIK: [Video] Gara-gara ‘Cikgu Suraya’, Gadis Santik Ini Kena Serang Dengan Mesej & Gambar Luc4h Drpd Netizen


Rata rata netizen yang mula meninggalkan komen di video Siti Amiza tidak puas hati dengan pendapat beliau kerana jika azab datang ia tidak akan tertutup dan semua akan terlibat sama.

Semoga Siti Amiza diberikan hidayah dan insaf kerana kita sebagai umat Islam harus lah menentang acara acara sebegini. Subhanallah

Video Penuh

Posted by Siti Amiza Ratu Rapat on Saturday, 20 October 2018
PESTA ARAK TERTUTUP TIDAK RELEVAN

Image result for Alasan pesta arak, Oktoberfest



KUALA LUMPUR 14 Okt. – Alasan pesta arak, Oktoberfest dilakukan secara tertutup dan tidak mengganggu masyarakat adalah tidak relevan dan perlu ditolak kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, hal itu kerana penganjuran kempen tersebut langsung tidak membawa manfaat kepada rakyat malahan mampu menyebabkan keharmonian masyarakat terjejas.

“Tidak ada satu agama pun yang membenarkan penganutnya mabuk dan bertindak di luar batasan kerana sudah hilang kewarasan.

“Alasan pesta tersebut dilakukan secara tertutup tidak relevan. Bagaimana pula sekiranya anak muda menganjurkan pesta dadah secara tertutup? Khayal dan mabuk adalah perkara yang hampir sama,” katanya kepada Utusan Malaysia selepas merasmikan majlis penutup dan penyampaian sijil program kursus asas bekam anjuran Avicenna Academy Malaysia di Hotel Garden Avenue, dekat sini hari ini.

Menurut Nadzim, beliau yakin penganjur pesta tersebut akan menjadikan Oktoberfest sebagai batu loncatan untuk menganjurkan pesta berskala besar pada masa akan datang.

Katanya, kerajaan perlu berani untuk mengehadkan kebebasan sesuatu perkara bagi mengelakkan perkara buruk berlaku kepada rakyat.

Artikel oleh : Utusan Malaysia


KHUTBAH JUMAAT MUFTI PERLIS Dr Maza Berkenaan OktoberFEST


Kredit : OhGebang.

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post