Marah Dituduh Komunis, Ini Amaran Lim Kit Siang Kepada Najib!

Marah Dituduh Komunis, Ini Amaran Lim Kit Siang Kepada Najib!

Lim Kit Siang hari ini meminta rakyat supaya lebih berhati-hati dan menentang amalan menakut-nakutkan, kebencian dan pembohongan selepas pilihan raya umum ke-14.

Marah Dituduh Komunis, Ini Amaran Lim Kit Siang Kepada Najib!
Marah Dituduh Komunis, Ini Amaran Lim Kit Siang Kepada Najib!

Pemimpin veteran DAP itu berkata keadaan tersebut menjadi lebih bahaya apabila amalan politik pelampau kaum dan agama turut dilemparkan bersama.

Dalam satu kenyataan media petang ini, Lim berkata beliau ditunjukkan mesej Whatsapp yang menuduhnya sebagai seorang komunis yang sedang diedarkan.

Beliau juga berkongsi petikan mesej, yang berbunyi: “Lim Kit Siang yang lahir di Funan negara China datang ke Tanah Melayu dengan bapa dia di tahun 1957. Mereka dapat ehsan dari orang-orang Melayu di Batu Pahat Johor.

ARTIKEL MENARIK: Rampas kapal mewah Equanimity: Jho Low kecam & bongkar rahsia Mahathir


“Umur Lim Kit Siang masa tu 16 tahun. Mula-mula bapa Lim Kit Siang cuma ternak ayam je, tapi kemudian ternak babi pula. Lee Kuan Yew bersekolah di Batu Pahat. Lee Kuan Yew guru Lim Kit Siang di dalam fahaman Komunis dan Yahudi.

“Darurat di Malaya bermula dari tahun 1948 dan berakhir pada 1960. Selepas tentera British meninggalkan Malaya (sebelum merdeka) komunis semakin bermaharajalela selama 12 hari. Batu Pahat pada masa tu jadi pusat pengganas komunis.

“Rumah bapa Lim Kit Siang jadi pusat komunis dan mereka banyak bunuh orang-orang Melayu bunuh askar-askar Melayu. Masa umur Lim Kit Kat (sic) 18 tahun di tahun 1960 dia dah pakai uniform komunis.”

Lim berkata terdapat banyak pembohongan dalam nesej berkenaan yang dilabelkannya sebagai toksik.

Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu menyelar Datuk Seri Najib Razak dan mendakwa bekas perdana menteri itu bersama pemimpin Umno dan tentera siber yang sedang menjalankan agenda politik baru.


Dakwanya , mereka yang berkenaan sedang “psycho-ed” diri sendiri untuk mempercayai bahawa kerajaan Pakatan Harapan tidak akan bertahan sebelum tempoh penuh mereka berakhir, sehingga membuka laluan untuk Umno dan BN kembali ke Putrajaya.

Kit Siang kesal difitnah sokong komunis

GELANG PATAH – Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang kesal dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang mendakwa beliau ada kaitan dengan komunis.

Menurutnya, dua hari lalu beliau ada terbaca di dalam aplikasi WhatsApp, bahawa beliau adalah orang komunis selain datang dari negara China pada 1957.

“Turut disebarkan juga bahawa saya menyokong Chin Peng (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya). Semua ini fitnah dan dusta serta pembohongan.

“Bukan setakat pada kempen PRK Dun Sungai Kandis, malah semasa PRU14 pun sama,” katanya pada sidang media selepas merasmikan pembukaan pejabat perkhidmatan rakyatnya di Taman Gelang Patah Prima, di sini, hari ini.

Berikutan itu, Kit Siang mahu rakyat lebih berwaspada dan tidak jatuh dengan perangkap pihak tidak bertanggungjawab itu.

Kredit : kicappedas

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post