[VIDEO] Rupa2nya Dato Sri Najib mempunyai sebuah ‘rumah selamat’. pihak pantas menyerbu dan menjumpai…

[VIDEO] Rupa2nya Dato Sri Najib mempunyai sebuah ‘rumah selamat’. pihak pantas menyerbu dan menjumpai…

PUTRAJAYA: Pegawai polis berpakaian biasa menyerbu sebuah rumah di Precint 10, dipercayai ada kaitan dengan kes 1MDB.

[VIDEO] Rupa2nya Dato Sri Najib mempunyai sebuah ‘rumah selamat’. pihak pantas menyerbu dan menjumpai…
[VIDEO] Rupa2nya Dato Sri Najib mempunyai sebuah ‘rumah selamat’. pihak pantas menyerbu dan menjumpai…
Pegawai-pegawai dari Jabatan Jenayah Komersial Bukit Aman berada di rumah itu sejak pukul 1 petang.Beberapa kotak telah dikeluarkan dari rumah tersebut dan kemudiannya dimasukkan ke dalam sebuah van putih.

ARTIKEL MENARIK: Haji Percuma 1MDB Zaman Najib. Ini Ulasan Tun Mahathir Buat Ramai SETUJU



2fe2a2b5259f86a8c9e1b2fb7b4cd7f1.jpeg


Bagaimanapun isi kandungan kotak tersebut belum dapat dipastikan.Rumah banglo itu berada di Jalan P10C dan hanya terletak 200 meter dari Seri Perdana.Ia dipercayai milik Bahagian Pengurusan Harta Jabatan Perdana Menteri.

Sebuah portal berita menyifatkan ia sebagai ‘rumah selamat’ bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.Pasukan itu dilihat beredar dari rumah tersebut kira-kira pukul 3 petang.Namun lima pegawai polis dilihat masih berada di sana dipercayai mengawasi rumah terbabit.

VIDEO:

Umno rosak jika Najib jadi MB Pahang

Syed Saddiq Syed Abdul Rahman


KUALA LUMPUR – “Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan merosakkan Umno jika beliau berhasrat mahu menjadi Menteri Besar Pahang semula,” kata Ketua Pemuda Bersatu, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Dalam temu bual dengan New Straits Times Press, Syed Saddiq menegaskan tidak masuk akal jika Najib yang terpalit dengan beberapa siasatan jenayah berhasrat berbuat demikian.
“Ini satu langkah ‘mengerikan’ jika ada cadangan Najib yang kini sedang dalam siasatn dipilih menjadi Menteri Besar Pahang.



“Jika saya mahu menjadi kerajaan yang tidak bertanggungjawab yang mahu membunuh pembangkang, saya akan mengatakan ‘Alhamdulillah, saya menyokong langkah itu 100 peratus’ kerana kemunculan Najib akan membunuh Umno, “katanya.

Kenyataan itu dibuat sebagai mengulas pendapat seorang individu yang mencadangkan jawatan tersebut dalam satu catatan di sebuah blog baru-baru ini yang mana, dia menyuarakan hasrat untuk melihat Najib sebagai Menteri Besar Pahang.

Penulis berkenaan juga meminta, Datin Seri Rosmah Mansor supaya ‘berehat’ daripada terus mengekori perjalanan politik suaminya agar tidak lagi menjadi buah mulut dan tomahan masyarakat.

Walaupun mereka mempunyai perbezaan pandangan politik, Syed Saddiq berkata, beliau lebih suka melihat Umno menjadi pembangkang yang kuat sekurang-kurangnya dapat mengimbangi kerajaan yang ada sekarang ini.

“Dengan cara ini kita dapat memastikan masa depan rakyat Malaysia terpelihara kerana kita mempunyai demokrasi dalam pelbagai parti.

“Jika kita mahu melihat Umno kembali kuat dan bertindak sebagai pembangkang yang teguh, maka Najib tidak boleh menjadi ketua pasukan,” katanya.

Najib pernah menjadi Menteri Besar Pahang ke-12 dari Mei 1982 sehingga Ogos 1986.

sumber - V i R a L M a N i A

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post