Header Ads

MASYAALLAH. Sengaja Hina Allah. Apa Yang Jadi Kepada Wanita Ni Buat Umat Islam TERKEDU

loading...

Bagi umat Islam, adanya syurga dan neraka merupakan hal yang wajib diimani. Karana syurga dan neraka disediakan Allah untuk manusia yang mengikuti perintahnya atau melanggar perintahnya.

MASYAALLAH. Sengaja Hina Allah. Apa Yang Jadi Kepada Wanita Ni Buat Umat Islam TERKEDU
MASYAALLAH. Sengaja Hina Allah. Apa Yang Jadi Kepada Wanita Ni Buat Umat Islam TERKEDU

Namun sayang, sering kali manusia lalai dan berbuat sesuka hati. Malah ada segelintir orang tidak segan dan beberapa orang berani menghina Allah tentang kebenaran azab yang dijanjikan.

ARTIKEL MENARIK:Asing Cawan Murid Islam Dan Bukan Islam. Ini Komen Mufti Perak Yang Buat Ramai Netizen TERPANA

loading...

Seperti kisah di bawah ini, yang boleh dijadikan pengajaran. Gadis cantik ini selalu dapat apa yang dimintanya dari keluarga. Seorang anak orang kaya. Ikuti kisahnya. Semoga jadi pedoman kepada semua. InsyaAllah.

KISAH BERLAKU DI MESIR

Pada suatu hari ada seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas awam untuk pergi ke wilayah Iskandariah.

Sayangnya meskipun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat tidak bermoral dan terdedah sana sini.



Bajunya agak tipis dan s3ksi dan hampir-hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari pandangan lelaki atau orang awam. Gadis itu berumur dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu, ada seorang lelaki tua yang rambutnya dipenuhi uban pun menegurnya :

“Wahai gadis cantik ! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan adat kita serta agama Islam kamu , itu lebih baik dari kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi sasaran jahat pandangan liar kaum lelaki”

Namun, nasihat yang baik itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan yang mengejek :

JAWAPAN DAN HINAAN GADIS TERSEBUT

“Siapakah kamu hai orang tua? Apakah kamu cuba mengingatkan aku supaya menutup aurat sepenuhnya sedangkan mak ayah aku sendiri pun tidak pernah menasihatiku?”

“Apakah kamu ingin aku berpakaian menutup aurat sedangkan aku masih ingin bebas menayangkan tubuh ku di depan umum ? Apakah di tangan kamu ada kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki kekuatan yang menentukan aku bakal berada di surga atau neraka?”

Setelah mengucapkan kata-kata yang sangat tajam itu, gadis itu pun tertawa mengejek panjang. Tidak cukup dengan itu, si gadis lantas mencuba memberikan handphone nya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata – kata yang lebih dahsyat.

“Jika ISLAM itu BENAR , tempatkan rumahku di Neraka , guna handphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempatkan sebuah biik di neraka jahanam untukku,” katanya lagi lantas tertawa kuat tanpa mengetahui bahwa dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab . Kawan gadis di sebelah mula berubah muka, tanda tak berapa setuju dengan lawak kawannya itu. Dan kawannya terus keluar pada perhentian seterusnya. Gadis tersebut hanya tersenyum melihat telatah kawannya.

Orang tua tersebut pula tampak sangat terkejut mendengar jawapan dan hinaan dari si gadis tersebut. Sayang sekali, wajahnya yang ayu tidak sama dengan perilakunya yang buruk. Bak peribahasa melayu, seperti bunga dedap.

Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam dan ada yang menggelengkan kepala tanda bagai tak caya dengan apa yang telah gadis itu katakan.

Semua yang di dalam bas lepas tu langsung tidak menghiraukan gadis muda yang tidak menghormati hukum-hukum agama itu dan mereka tidak ingin tambah bagi nasihat karana khuaatir dia akan akan bertindak menghina agama dengan lebih parah lagi .

GADIS TERSEBUT TIBA-TIBA MENINGGAL DUNIA

Sepuluh minit kemudian bas pun tiba di sebuah perhentian. Gadis s3ksi bermulut jahat tersebut tampaknya tertidur di depan pintu bas. Pemandu bus termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri.

Tiba-tiba orang tua tadi memeriksa nadi si gadis dan kemudian terus dia menggeleng kepala. Innalillah wa inna ila hi rajiun. Daripada Allah kita datang kepada Allah jua kita akan kembali. Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tidak disangka.

Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu. Dalam suasana kelam kabut itu, tiba-tiba entah macamana tubuh gadis itu terjatuh tergolek dari dalam bas terus ke pinggir jalan.

Orang ramai mula segera berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya. Mayatnya menjadi hitam seolah-olah dibakar api.

Dua orang lelaki yang cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan karana tangan mereka terasa panas dan hampir terbakar sebaik saja menyentuh tubuh si mayat. Akhirnya mereka memanggil pihak polis untuk mengurus mayat itu .

Begitulah kisah ngeri lagi memilukan yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hajat terakhirnya untuk meminta sebuah bilik di neraka telah dimakbulkan Allah? Na’uzubillah, sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Sama-sama kita ambil iktibar. KONGSIKAN.

Sumber: Islamidia

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
loading...

No comments

Powered by Blogger.