Fenomena ikan naik ke pantai..Adakah bencana bakal berlaku?

Fenomena ikan naik ke pantai..Adakah bencana bakal berlaku?

Fenomena ikan naik ke pantai..Adakah bencana bakal berlaku?

Fenomena ikan naik ke pantai
Fenomena ikan naik ke pantai..Adakah bencana bakal berlaku?

Tak ada kejadian ikan naik ke darat di Johor

ARTIKEL MENARIK: Sila Semak Kad Pengenalan Anda: Nombor 01 Pada Hujung Nombor Kad Pengenalan Anda Mempunyai Maksud Yang Korang Belum Tahu Selama Ini.

loading...


Orang ramai diminta tidak mempercayai konon ada kejadian ikan naik sendiri ke darat didakwa di pantai Tanjung Sedili sekali gus mengaitkan hal itu dengan kemungkinan berlaku bencana di kawasan berkenaan, lapor Skuad Kota Tinggi, Masturah Suradi.



Menurut temubual pihak sinar harian dengan ketua kampung Tanjung Sedili tiada sebarang kejadian ikan naik ke pantai seperti yang diviralkan di FB.



Beliau berkata longgokan ikan di tepi pantai yang diviral di laman sosial baru baru ini memang benar tetapi ia berlaku bukan di sebabkan oleh ikan tersebut naik sendiri tetapi sisa ikan yang di tinggalkan oleh nelayan.

Sisa ikan itu sebenarnya ditinggalkan oleh nelayan kerana tidak mempunyai nilai komersial atau ikan yang bersaiz kecil.

Ikan-ikan yang mempunyai nilai komersial telah diambil oleh nelayan tersebut.

Pekara ini telah dijelaskan sendiri oleh ketua kampung Tg Sedili sekali gus menafikan viral bahawa longgokan ikan tersebut naik sendiri ke pantai.

Gambar yang diviral pada selasa lalu menjadi pekara biasa bagi penduduk sekitar. Hal ini kerana ini menjadi kebiasaan nelayan di sini untuk meninggalkan ikan yang bersaiz kecil atau pon jika terlalu banyak.

Sumber : Sinar.tv

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post