5 Kebaikan Jika Pasangan Anda Jenis Cemburu Buta!

5 Kebaikan Jika Pasangan Anda Jenis Cemburu Buta!

Ramai di antara anda yang tak suka jika dapat pasangan yang jenis cemburu buta. Rasa rimas dan tak tahan.


5 Kebaikan Jika Pasangan Anda Jenis Cemburu Buta!
5 Kebaikan Jika Pasangan Anda Jenis Cemburu Buta!

Tapi sebenarnya cemburu tu bagus dan ada kebaikannya yang korang tak tahu. Jangan la fikir negatif je, cuba tengok ke arah positif pula.


ARTIKEL MENARIK: RAMAI YG TAK TAHU & SALAH GUNA ! Rupanya Ini Fungsi Lubang Pada Kerusi Plastik

1. Anda boleh tahu sedalam mana cinta mereka

tumblr_lr2s1goLG31r0xa8xo3_500


Rasa cemburu menunjukkan sejauh mana rasa cinta pasangan kepada anda. Jika, pasangan anda tiada rasa cemburu, kemungkinan besar rasa cinta mereka tidaklah sedalam mana. Bahaya tu! Jadi, kalau ikutkan cemburu tu bukanlah sesuatu yang buruk.

2. Untuk menjaga hubungan agar tidak berlaku curang

635953029464952670820379860_tumblr_nf3xy1cUo51qf9mevo1_500


Jika pasangan anda cemburu apabila anda mesra berbual dengan orang lain, bukan sesuatu yang salah. Kadang-kala perbualan mesra itu boleh disalah anggap dan menjadi ‘cinta’. Jadi pasangan anda mungkin takut jika anda terjatuh ke tangan orang lain.

3. Cemburu menguatkan lagi hubungan

you_are_just_jealous-237595


Rasa cemburu buatkan hubungan anda dan pasangan lebih kuat. Macam-mana tu? Anda dan pasangan akan lebih terbuka untuk membincangkan sesuatu yang masing-masing rasa tidak puas hati. Dari situ, anda dan pasangan boleh belajar dan perbaiki kekurangan.

4. Rasa cemburu menunjukkan keperibadian seseorang

giphy


Mungkin ada cerita yang pasangan anda tidak pernah kongsikan. Mungkin pasangan anda jadi seorang yang cemburu di sebabkan kisah lampaunya yang pernah ditinggalkan kekasih. Jadi, mungkin dia jika anda meninggalkannya pula.

5. Cemburu menjadi motivasi untuk memperbaiki diri

tumblr_inline_o1r7xlQ68Z1txm22w_500


Pasangan anda rasa cemburu kerana bimbang anda akan tertarik dengan orang lain. Jangan risau, rasa cemburu tersebut akan buatkan si dia perbaiki diri sendiri dan lama-kelamaan rasa cemburu tu tidak lagi keterlaluan.


________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post