Patutlah Periuk Nasi Rosak..!!! "Rupanya Ada Penunggu"

Patutlah Periuk Nasi Rosak..!!! "Rupanya Ada Penunggu"

Viral di media sosial semalam gambar-gambar penemuan sejumlah besar cicak di bahagian bawah periuk nasi elektrik yang dikatakan menjadi punca kerosakkan alat memasak itu.

Patutlah Periuk Nasi Rosak..!!! "Rupanya Ada Penunggu"
Patutlah Periuk Nasi Rosak..!!! "Rupanya Ada Penunggu"
Menurut Puan Eirah, periuk nasi yang rosak itu dihantar oleh pelanggan kepada bapanya untuk dibaiki dan apabila diperiksa, terjumpa bangkai-bangkai haiwan kecil itu.

"Ini periuk nasi yang dihantar kepada bapa saya untuk dibaiki. Tengoklah apa yang bapa saya jumpa dalam periuk nasi ini.

ARTIKEL MENARIK: Gara-gara Tidak Dibenarkan Beli Arak Di KLIA, Alicia Amin Label Malaysia Mundur


"Beringatlah semua, tudung periuk sangat penting dan pastikan periuk sentiasa ditutup. Jangan dibiar terbuka lama sangat, nanti ada penunggu," tulisnya. 







4.jpg

5.jpg

Berdasarkan gambar yang dikongsikan, Eirah menjelaskan cicak selalu masuk ke bawah plat besi dalam periuk nasi. Namun tidak pasti apakah tujuannya sama ada untuk bersembunyi, bertelur atau berkampung di bahagian tersebut. 

Sementara itu, netizen juga berkongsi pengalaman mereka sendiri yang juga pernah menemui bangkai cicak dalam peralatan elektrik mereka seperti dalam ketuhar, pembakar roti, mesin basuh, penapis air dan banyak lagi. 

6.jpg

Orang ramai dinasihatkan untuk sentiasa memeriksa peralatan memasak masing-masing dan peka dengan bau yang kurang menyenangkan apabila menggunakan peralatan tersebut bagi mengelakkan kerugian dan keracunan makanan.

Sumber: The Reporter


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post