Breaking News

Mohon SEBARKAN Biar Semua Tahu. Cara Mudah Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi Dalam Masa 5 Minit Tanpa Ubat

loading...

Cara Mudah Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi Dalam Masa 5 Minit Tanpa Ubat

Mohon SEBARKAN Biar Semua Tahu. Cara Mudah Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi Dalam Masa 5 Minit Tanpa Ubat
Mohon SEBARKAN Biar Semua Tahu. Cara Mudah Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi Dalam Masa 5 Minit Tanpa Ubat

Tekanan darah tinggi adalah penyakit zaman moden, yang berkaitan dengan peningkatan stres, kurang tidur, obesitas, makanan – makanan masin, merokok dan alkohol. Setiap orang memiliki risiko diserang tekanan darah tinggi sewaktu – waktu.

ARTIKEL MENARIK:
1. MEMANG Pelik Lampin Anak Berlendir Coklat & Berdarah, Setelah Jumpa Doktor Rupa-Rupanya..

2. Allahhu ! Rupanya Ini Punca Sebenar Kapal Terbang Dilarang Melintas Di Atas Kaabah ! MOHON SHARE !

3. Mohon SEBARKAN Biar Semua Tahu Sebelum Di DELETE FB Inilah Jenis Makanan Yang Tersenarai Mengandungi Pengawet Mayat

4. HATI-HATI BAWANG PUTIH yang diimport dari China telah dicampur bahan kimia, kenali ciri-ciri bawang beracun dari China

5. Bedak Johnson baby punca Kanser Ovari, Syarikat Johnson & Johnson diarah saman 55.000.000 usd


loading...

Tekanan darah tinggi diakibatkan oleh pengaruh stres atau aktifitas fisik yang berlebihan, peregangan otot, dan penyempitan pembuluh darah. Apa yang harus dilakukan agar tekanan darah kembali normal? Tentu kita harus melemaskan otot – otot kita. Bagaimana caranya?

Seorang doktor dari salah satu club bola sepak di Moskow bernama Lu Huns, mengungkapkan sebuah rahsia pengubatan China tentang bagaimana cara mengurangi sekaligus meredakan tekanan darah tinggi dalam 5 minit tanpa mengunakan ubat apapun. Berikut adalah langkah – langkahnya:



Garis disepanjang titik 1 ke titik 2, seperti terlihat pada gambar diatas, tidak boleh ditekan terlalu keras maupun dipicit kuat… cukup mengurutnya dengan hujung jari secara pelahan – pelahan dari atas ke bawah. Ulangi prosedur ini 20 kali, 10 kali pada sisi kanan dan 10 kali lagi pada sisi kiri.



Kemudian titik selanjutnya terletak didekat tulang selangka (clavicula: penjelasan lihat di Wikipedia), picit titik ini dengan hujung jari Anda secara perlahan selama satu minit di setiap sisinya. Tekan dengan kuat, namun jangan terlalu kuat hingga anda merasakan sakit.

Setelah selesai melakukan langkah – langkah diatas, tekanan darah Anda akan kembali normal dan seimbang. Istirehat yang cukup, jangan kurangi waktu tidur dan jalani kehidupan yang sihat. Semoga bermanfaat.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
loading...
loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments