Trump Larang 7 Negara Islam Masuk USA

Trump Larang 7 Negara Islam Masuk USA

Apabila Donald Trump dilantik secara rasmi sebagai Presiden Amerika Syarikat ke-45 pada 20 Januari 2017 lalu dan beliau telah menandatangani 10 perintah eksekutif.

Trump Larang 7 Negara Islam Masuk USA
Trump Larang 7 Negara Islam Masuk USA

Menurut laporan New York Times, antara 10 perintah itu adalah pengeluaran visa pelancong terhadap tujuh buah negara Islam iaitu Iraq, Syria, Sudan, Libya, Somalia dan Yaman.

ARTIKEL MENARIK:
1. DETIK-DETIK 12 JAM Terakhir Banduan Wanita Ini Sebelum Perlaksanaan Hukuman Mati !!

2. [VIDEO] Akhirnya Terjawab! Inilah Fakta Tersembunyi Dibalik Penemuan 4 Mayat Berulat Di Bachok Kelantan Yang Tidak Didedahkan Kepada Ramai

3. "Dia Main Sampai Terkoyak Faraj Saya & Dia Suruh Saya Hisap K*N*K Anak Lelaki Saya Sendiri, Saya Buat Semua Tu Kerana ..."

4. TERKINI ! SAH ! 174 Bolos Dari Penjara T*********** Lepas Bunuh Pengawal Mereka ! Mohon Penduduk Sekeliling Berhati-Hati !

5. Ishh Memalukan!..Guru wanita BERTUDUNG hadapi hukuman penjara 17 tahun PAKSA pelajar buat hubungan k3lamin dalam KERETA


loading...

Menerusi laporan itu mengatakan pelaksanaan itu dilaksanakan Trump untuk menunaikan janjinya semasa kempen pilihan raya Amerika Syarikat pada tahun lepas.



Dalam masa yang sama, Washington Post menyatakan apa yang dilaksanakan Trump itu tidak jelas sama ada ianya draf ataupun versi akhir yang telah ditandatangani Trump.

Pelaksanaan itu menerima pelbagai respon daripada orang ramai seperti Taraneh Alidoosti yang membintangi The Salesman tidak akan menghadiri Academy Awards 2017 bagi memprotes pelaksanaan itu.

Kredit - http://vitdaily.com

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post