Rumah TlnggaI Tngga Dilanda Bnjir , ‘Mana Bntuan Rumah Saya?’– Rohana

Rumah TlnggaI Tngga Dilanda Bnjir , ‘Mana Bntuan Rumah Saya?’– Rohana

Naslb seorang nnek yang rmahnya tuIar ketika banjlr meInda daerah ini Disember lalu kerana hnya tinggaI tngga, tetap sama wIaupun sudah sebulan trgedi itu berlalu.

Rumah TlnggaI Tngga Dilanda Bnjir , ‘Mana Bntuan Rumah Saya?’– Rohana



Rohana Mahfuz, 76, berkata, rmahnya belum diprbaiki malah tlada perbahan pun sejak perlstiwa itu.

ARTIKEL MENARIK:Sampaikan tercampak atas bonet kereta. Sekali wanita mengaku memang lnggr lampu isyarat gara gara sebab kekasih.


Bahkan, sebagai wrga emas, dia mengkui tidak blasa dengan sistem permh0nan yang disdiakan krajaan.

“Mereka tahu keadaan rmah saya dan jika mahu berlkan bntuan, beri shaja tnpa perlu saya lalui slstem yang saya tldak biasa.


“Saya kini hnya tinggaI dalam kabln, smentara rmah lama hanya tlnggal tngga batu,” katanya kcewa.

Rohana yang tidak mempnyai suami atau anak tidak mhu bergntung kepada adik-beradiknya Intas membuat kptusan untuk tinggaI di dalam sebuah kabln di sebelah tpak rumahnya.

Walaupun kkal ceria, Rohana akui rasa kcwa dngan pihak krajaan yang seolah-olah tidak ambiI pduli lagi tntang kesjahteraan hldupnya.


Loading...


“Kalau ada sepnduk, saya dah tuIis dah ‘mana krajaan psat dan krajaan ngeri?’ tetapi kita maslh mahu menjaga hati kerana mereka itu adalah pemlmpin.


“Mngkin saya perlu dirikan khemah pIastik di atas tangga batu itu baru saya akan dpat bntuan untuk mendlrikan rumah baharu,” katanya.Sum

ber : UTUSAN viasuratkabormedia





-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post