‘Saya Baru Dimaklumkan Oleh Dktor Keadaan Sarah Tidak Okay’ – Okslgen Siti Sarah Turun Kpd 40 Peratvs

‘Saya Baru Dimaklumkan Oleh Dktor Keadaan Sarah Tidak Okay’ – Okslgen Siti Sarah Turun Kpd 40 Peratvs

” Saya baru dimaklumkan oleh d0ktor yang keadaan Sarah tidak okey,”

‘Saya Baru Dimaklumkan Oleh Dktor Keadaan Sarah Tidak Okay’ – Okslgen Siti Sarah Turun Kpd 40 Peratvs



Itu kata-kata pelwak Shuib mengenai keadaan terkini isterinya, Siti Sarah yang berada di unit rwatan rapl (lCU), Hspital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di sini.

ARTIKEL MENARIK:‘Itu Keadaan Dia Pada Hari Jumaat’ – Shuib Jawab Persoalan Netlzen Mengenai Rakaman Suara ViraI


Shuib berkata, tahap okslgen Siti Sarah kini menurun kepada 40 peratus.

” Sebelum saya masuk sesi siaran langsung ini, dktor baru saja menghubungi saya memaklumkan keadaan Sarah sangat tidak baik.

” Dia punya okslgen tnggal 40 peratus. Doktor sedang berusaha sebaik mungkin,” katanya ketika sesi siaran langsung bacaan Yasin dan doa untuk penyanyi itu.

Shuib dilihat gagal menahan air mata daripada terus meng4lir dan meminta agar majlis bacaan Yassin dimulakan dengan segera supaya dapat mendoakan isteri tercintanya.

Bacaan Yassin dan doa itu diketuai oleh Uztaz Ahmad Tarmizi Abdul Rahman. Lebih 900 orang menyertai bacaan Yassin berkenaan yang sedang berlangsung secara maya ketika ini.

Semalam, Shuib memberitahu keadaan Siti Sarah yang ditiarapkan dengan harapan okslgen dan parv-parv boleh bekerjasama.

Katanya, sama-sama kita doakan semoga Siti Sarah berada dalam keadaan normal dan diberikan kesembuhan secepat mungkin.


Terdahulu Shuib  yang meminta pihak terbabit dari terus meny4lahgunakan info yang boleh mengelirvkan orang ramai dengan berkongsi info tidak sahih.

Menurut Shuib, voice note isterinya, penyanyi Siti Sarah yang tvlar bukanlah yang terkini sebaliknya yang beberapa hari sebelum ini dan tidak seharusnya diseb4rkan.



Loading...


” Assalamualaikum semua. Berkenaan voice note yang viral tentang Siti Sarah, itu adalah keadaan pada hari Jumaat 6hb Ogos.

” Jadi saya mohon tolong hentikan kongsi (share), tolong padam posting tersebut di mana -mana platform media soslal.

Sarah masih ditidurkan

Malah kata Shuib, keadaan Siti Sarah juga masih ditidurkan meskipun semalam beliau memaklumkan terdapat tanda-tanda positif.

” Keadaan terkini Sarah masih lagi ditidurkan dan saya mohon anda terus mendoakan Sarah diberi kekuatan dan diberi kesembuhan kembali.

” Saya juga mendoakan pada semua dilindungi, diberkati serta dirahmati Allah swt..” tulisnya di InstaStory Instagram.

Terdahulu Shuib meluahkan rasa syukur apabila dktor memaklumkan keadaan isterinya, Siti Sarah Raisuddin semakin st4bil.

Malah, perkembangan positif yang ditunjukkan Siti Sarah, 36, amat-amat menggembirakan Shuib kerana sebelum ini dia mengakui hampir pvtus asa terhadap keadaan isteri kesayangannya itu.

Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhamad berkata, setakat jam 6 petang Sabtu, kadar okslgen Siti Sarah sudah mencecah paras 85 berbanding paling rend4h sebanyak 40 pada jam 11 malam Jumaat sedangkan kadar ideal okslgen bagi manusia ialah melebihi 95 peratus.

” Allah maha baik. Allah bantu saya dan Siti Sarah dengan memberikan rahmatNya, dihadirkan ramai orang berdoa, membaca Yassin dan mengadakan solat h4jat tanya henti.

” Berkat kebaikan semua orang pada isteri saya itu, Allah hadirkan keaj4iban buat saya.

” Keajaiban itu berlaku di depan mata saya. Saya amat-amat bersyukur dan mengins4fi kebaikan Allah buat saya dan isteri,”

Shuib berkata demikian ketika berkongsi perkembangan terkini Siti Sarah dalam sesi bacaan Yassin dan doa selamat menerusi aplikasi Zoom sebentar tadi yang disertai oleh 157 kenalan pasangan itu.

Selepas berhari-hari melalui detlk-detlk yang sukar sehingga tidak lel4p tidur serta hilng selera makan, Shuib mengakui, keaj4iban yang Allah hadirkan dalam tempoh 24 jam lalu telah mengembalikan semangat serta senyumannya.

” Di sebalik uij4n ada kemanisan yang Allah berikan.

” Saya sangat berem0si dan terlalu seronok melihat keprihatinan rakan-rakan kami yang saling berganti menghadiahkan bacaan Yassin, solat hajat serta doa yang tidak ptus-pvtus buat Siti Sarah serta anak kami.

” Saya seperti mendapat semangat baharu. Terima kasih kepada semua yang tidak ptus-ptus mendoakan kesembvhan buat Siti Sarah, hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya,” kata Shuib

Siti Sarah yang popular dengan lagu Kesetiaan itu dikejarkan ke H0spital Canselor Tunku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia pada Rabu lalu kerana keadaan kesihatannya yang tidak mengizinkan selepas dij4ngkiti C0V1D-19.

Selain Siti Sarah, Shuib bersama tiga anak mereka Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, disahkan p0sitif.

Sumber:hmetr0 via Dedah Media




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post