‘Keajalban Itu Berlaku Depan Mata Saya’ – Shuib Syukur Siti Sarah Akhirnya Stabil

‘Keajalban Itu Berlaku Depan Mata Saya’ – Shuib Syukur Siti Sarah Akhirnya Stabil

” Keaj4iban itu berlaku di depan m4ta saya.”

‘Keajalban Itu Berlaku Depan Mata Saya’ – Shuib Syukur Siti Sarah Akhirnya Stabil



Itu kata-kata pelawak Sepahtu Shuib tanda kesyukuran tidak henti-henti dipnjatkan apabila d0ktor memaklumkan keadaan isterinya, Siti Sarah Raisuddin semakin stabil.

ARTIKEL MENARIK:Akhirnya Bapa Siti Sarah Pula Tampil Lu4h Sesuatu


Malah, perkembangan p0sitif yang ditunjukkan Siti Sarah, 36, amat-amat menggembirakan Shuib kerana sebelum ini dia mengakui hampir pvtus asa terhadap keadaan isteri kesayangannya itu.

Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhamad berkata, setakat jam 6 petang Sabtu, kadar okslgen Siti Sarah sudah mencecah p4ras 85 berbanding paling rendah sebanyak 40 pada jam 11 malam Jumaat sedangkan kadar ideal okslgen bagi manusia ialah melebihi 95 peratus.

” Allah maha baik. Allah bntu saya dan Siti Sarah dengan memberikan rahmatNya, dihadirkan ramai orang berdoa, membaca Yassin dan mengadakan solat h4jat tanya henti.

” Berkat kebaikan semua orang pada isteri saya itu, Allah hadirkan keaj4iban buat saya.

” Keajalban itu berlaku di depan mata saya. Saya amat-amat bersyukur dan mengins4fi kebaikan Allah buat saya dan isteri,”

Shuib berkata demikian ketika berkongsi perkembangan terkini Siti Sarah dalam sesi bacaan Yassin dan doa selamat menerusi aplikasi Zoom sebentar tadi yang disertai oleh 157 kenalan pasangan itu.



Loading...


Selepas berhari-hari melalui detik-detik yang sukar sehingga tidak lelap tidur serta hilng selera makan, Shuib mengakui, keaj4iban yang Allah hadirkan dalam tempoh 24 jam lalu telah mengembalikan semangat serta senyumannya.

” Di sebalik ujlan ada kemanisan yang Allah berikan.

” Saya sangat berem0si dan terlalu seronok melihat keprihatinan rakan-rakan kami yang saling berganti menghadiahkan bacaan Yassin, solat hajat serta doa yang tidak ptus-ptus buat Siti Sarah serta anak kami.

” Saya seperti mendapat semangat baharu. Terima kasih kepada semua yang tidak ptus-ptus mendoakan kesembuhan buat Siti Sarah, hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya,” kata Shuib


Siti Sarah yang p0pular dengan lagu Kesetiaan itu dikej4rkan ke H0spital Canselor Tunku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia pada Rabu lalu kerana keadaan kesihatannya yang tidak mengizinkan selepas dij4ngklti C0VlD-19.

Selain Siti Sarah, Shuib bersama tiga anak mereka Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, dis4hkan p0sitif.

Shuib dan anak-anaknya bagaimanapun, disahkan neg4tif selepas melakukan kuar4ntin kendiri selama 14 hari.

Berikutan Siti Sarah sedang h4mil tujuh bulan, dktor telah mengeluarkan bayl dalam kandungannya sekitar jam 5 petang Jumaat.

Anak keempat pasangan artis itu diberi nama Ayash Affan kini berada dalam keadaan stabil.

Kata Shuib, anak bongsu mereka itu masih ditempatkan di HCTM tetapi sudah mula menunjukkan perkembangan yang baik.

” Pada awalnya dktor maklumkan anak kami tidak bernfas dan tidak bergerak tetapi selepas memantaunya …

” ..sudah mula menunjukkan perkembangan, sudah mula menend4ng kaki dan menggengg4m tangannya selain sudah membuka mata,” cerita Shuib dalam nada penuh syukur.

Sumber:astr0Awani  via Dedah Media




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post