‘Suntlk vaksln C0vld-19 pada Ahli Prlimen dulu sebelum disuntlk pada rkyat’ – 99% netlzen setuju

‘Suntlk vaksln C0vld-19 pada Ahli Prlimen dulu sebelum disuntlk pada rkyat’ – 99% netlzen setuju

loading...

Baru-baru ini, Ahli Prlimen Bagan, Lim Guan Eng mencadangkan agar Ahli-Ahli Prlimen diberi suntlkan vaksln C0vld-19 terlebih dahulu sebelum diberikan kepada rkyat.

‘Suntlk vaksln C0vld-19 pada Ahli Prlimen dulu sebelum disuntlk pada rkyat’ – 99% netlzen setuju



Bekas Menteri Kewangan mencadangkan perkara itu ketika berada di Dewan Rkyat yang sebelum itu memohon penjelasan sama ada semua Ahli Prlimen akan diberikan vaksln tersebut sebagai langkah menunjukkan kepimpinan tel4dan kepada rakyat.

ARTIKEL MENARIK:”Tatapan Terakhir Wajah Bonda..” Pegang Jenazah Ibu Dengan Wajah Sugul, Perkongsian Najib Undang Hiba Ramai
loading...


Sementara itu, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin, berkata, pihaknya akan mempertlmbangkan cadangan itu yang dianggapnya merupakan satu saranan baik dalam usaha memberi keyakinan kepada rkyat yang pada ketika ini masih meragui keselamatan vaksln tersebut.

“Berkenaan dengan cadangan Ahli Prlimen Bagan, ia cadangan yang baik dan kita akan pertimbangkan dan umum nanti,” katanya ringkas di Dewan Rkyat semalam, ketika sesi pertanyaan-pertanyaan menteri menjawab soalan tambahan.

Dalam kenyataan di Twitter pada 17 Disember 2020, Khairy tidak menaflkan bahawa sememangnya ada rkyat yang meragui keberkes4nan vaksln itu dan mahu ahli p0litik antara individu terawal diberikan vaksln C0vld-19.

“Bagi mereka yang ragu-ragu, mereka mahu ahli p0litik diberikan vaksln terlebih dahulu, Sekiranya tiada mslah, mereka akan menerimanya.

“Bagi mereka yang yakin dengan vaksln, mereka mahu ahli p0litik sebagai orang terakhir mendapatkannya agar yang lain diberi keutamaan.



Loading...
loading...


“Jawatankuasa Vaksln yang saya pengerusikan bersama Dr Adham Baba (Menteri Kesihatan) akan membuat cadangan mengenai kumpulan yang diutamakan untuk mendapatkan vaksln berdasarkan penilaian rislk0,” katanya.

Di media soslal, netlzen bersetuju dengan cadangan itu dah menuntut ahli p0litik melaksanakan cadangan itu, bukan hanya sekadar cakap-cakap kosong bagi meraih populariti di kalangan rkyat.

Sumber: Astro AwaniTwitter Khairy Jamaluddin

Via the reporter  via Dedah Media




-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post