Pelik ank kecik selalu merengek setiap malam. Suami sampai halau iteri tidur bilik lain gara gara ank bising. Rupanya dalam diam kat katil tu suami dah pernah buat sesuatu masa 6 bulan isteri takda kat rumah.

Pelik ank kecik selalu merengek setiap malam. Suami sampai halau iteri tidur bilik lain gara gara ank bising. Rupanya dalam diam kat katil tu suami dah pernah buat sesuatu masa 6 bulan isteri takda kat rumah.

loading...

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Pelik ank kecik selalu merengek setiap malam. Suami sampai halau iteri tidur bilik lain gara gara ank bising. Rupanya dalam diam kat katil tu suami dah pernah buat sesuatu masa 6 bulan isteri takda kat rumah.



Assalamualaikum. Maafkan aku jika terlalu panjang luahan untuk kali ini. Isteri yang diuji! Yaa …isteri yang diuji itu aku dan aku pasti ramai lagi isteri2 lain yang senasib dengan aku di luar sana.

ARTIKEL MENARIK:Isteri kantoi sebilik di hotel dgn lelaki lain, sekali suami bawa anak ketika serbuan buat ramai terkedu
loading...


Cuma cara mencari jalan penyelesaian antara kita mungkin tidak sama. Ada yang mampu bertahan dan sebaliknya. Untuk aku, aku sendiri tak pasti, masih di sini aku untuk apa ? sabar atau cuma satu kebdohan? Itu lah yg sering bermain difikiran aku sehingga ke saat ini…disaat menaip luahan hati aku untuk kesekian kalinya ini. Terlalu sukar untuk aku jelaskan.

Selepas melahirkan anak kedua kami aku berpantang di rumah mak abah hampir 6bulan. Terlalu lama tempohnya bagi aku…mungkin terlalu singkat bagi suami. Rumah kami apartment yg memerlukan aku turun naik tangga dan disebabkan itu mak minta aku berehat di kampung sehingga betul2 sembuh memandangkan aku perlu mengurusan urusan hantar dan jemput anak sulung kami pulang sekolah ketika itu.

Mak risau jika aku terlalu lasak turun naik tangga dengan aktiviti yang menjadi rutin aku bila pulang ke rumah kami nanti. Di kampung aku dijaga mak sebaik mungkin.. terima kasih mak…jasa yang tak mampu aku balas sehingga ke akhir hayat. (Crying) Suami cuma pulang selepas sebulan usia anak kedua kami untuk menjenguk aku dan untuk urusan majlis aqiqah serta cukur jambul anak kami.

Layanan masih seperti selalu. Air muka dia yang nampak jernih membuatkan aku senang dengan perubahan dari suami selepas episod kntoi yang pernah aku hadap dulu. Selepas itu suami tidak pulang lagi mnjenguk dengan alasan sibuk kerja. Banyak kursus yang dia nak kena attend baik dlm atau luar negara. Maka dalam masa 5 bulan berjauhan itu, kami cuma berhubung melalui wasap chat or video call sahaja.

Aku lalui hari2 tanpa rasa sangsi dan berfikir yang bukan2 tentang suami..kerana bagi aku…fikir yang baik2 maka yg datang juga akan baik2. Ternyata aku silap untuk ini. Semasa di kampung suami tanggung segala perbelanjaan aku dan anak2. Soal nafkah memang dia xpernah culas. Malah adakala dia kirimkan juga duit belanja untuk mak abah aku di kampung.

Genap 6 bulan di kampung, suami pulang untuk menjemput kami pulang ke rumah. Menitis air mata mak abah lepaskan aku dan anak2 balik kerumah kami. Kami berpelokkan seolah2 aku tak akan pulang lagi kerumah mereka ( crying again). Sebelum pulang kerumah kami, suami bawa aku dan anak2 bercuti di sebuah tempat sejuk sebagai reward utk aku dan anak2.

Memandangkan lama sangat kami di kampung terasa lama sudah kami tak holiday seperti selalu. Suami melayan aku dan anak2 sangat baik. Dan aku akui…dia memang seorang suami dan ayah yang baik,cuma habit dia yg buruk satu tu je dia tak mampu kawal. Dan habit yang satu itu lah telah mengilang rasa cinta aku pada dia. Selepas hampir seminggu bercuti, kami pulang ke rumah.

Rumah yang terlalu aku rindu. Rindu bilik kami, rindu dapur, rindu ruang aku merempit juga (aku suka menjahit) dan ada satu bilik khas untuk hobi aku itu. Setelah 4/5jam menempuh perjalanan maka sampailah kami ke destinasi. Masuk saja dalam rumah kami, ada kejutan dari suami untuk aku perabot rumah bertambah, bilik tidur kami dihias kemas dan rumah sangat bersih dijaga suami.

Dan dia memang seorang yang pembersih. Aku lalui hidup seperti biasa. Cuma anak kecil kami merengek sentiasa bila tidur dalam bilik kami, di katil kami. Sungguh aku tidak terfikir yang bukan2 waktu itu. Malah suami juga berjaya melakonkan watak nya dengan sempurna. Disebabkan anak kecil kami selalu menangis bila waktu malam aku cuba buat solat hajat dan mohon doa agar ditunjukkan apa yang tidak kena dengan bayi kami.

Dan disebabkan bayi kami sering menangis juga lah suami minta tidur dibilik berasingan dengan alasan tidurnya terganggu untuk bangun bekerja keesokkan harinya..dan aku akur tentang itu. Sehinggalah satu hari, ada seseorang add aku di fb. Seseorang yang aku tak kenal, dan tak pernah bersua. Sejenis aku, aku tak akan approve friend request dr orang sembarangan.

Dan begitu lah yang terjadi. So aku ignore kan sahaja si polan itu. Sebulan selepas itu, aku terima pesanan ringkas di wasap. Untuk kepastian, aku cuma reply bertanya ” siapa?” Rupanya dr seorang perempuan yg muda manis sopan dr penelitian aku pada gambar di dp profile akaun wasapnya. Tujuan beliau hanya ingin berkawan. Ouh.. lupa aku nk jelaskan…mesti korang tertanya dr mana dia dpt contact nombor aku ka..

aku ada bisnes online, so nombor tu memang ada di wall fb aku. Maka berbalas pesan lah kami melalui wasap tanpa ada rasa curiga dr aku, memandangkan dia juga menunjuk minat dengan barang jualan aku. Sehinggalah satu hari aku bercerita dengan suami tentang si polan tu. Entah kenapa suami kelihatan gugup dan meminta aku blok perempuan tu di fb dan wasap.

Suami cerita yang perempuan tu adalah anak buah dia di tempat kerja yg selalu cuba menarik perhatian dia. Bila dijelaskan begitu, maka faham lah aku yg perempuan tu adalah scndl suami walaupon dia cuba berbohong utk melepaskan diri. Aku menangis depan suami minta dia berterus terang dan seperti selalu, tak ada yg buruk tentang dia..masih tetap berbohong dan dia bagitahu aku perempuan tu yg nak kan dia.

Perng dingin kami agak lama kali ini, ini kerana aku sudah cukup kecewa dengan apa yg dilakukan pada aku. Tapi bila melihat anak sulung kami seolah2 sedar akan sikap kami yang tidak mesra dan katanya dia tidak seronok bila lihat kami tidak seperti selalu. Aku sudah hilang kemanjaan…sudah hilang kelembutan, sudah hilang gurau senda segala2nya hilang untuk kali ini.

Tapi demi anak, aku rendahkan ego aku dan cuba buat seperti tiada apa2. Biarlah aku sakit, asal anak2 gembira. Bila dengar anak2 bergelak ketawa bersama bapa mereka.. ia buat aku rasa skit itu sedikit terubat…demi mu anak2. Berbulan juga hubungan dingin zahir btin terabai dan aku masih bersabar bila dia masih juga tidur berasingan biarpun bayi kami sudah tidak menangis lg di malam hari.

Dan aku nampak dia lebih selesa tidur sendiri di bilik tetamu. Bila aku bertanya masih alasan sama diguna pakai biarpun jelas di hari cuti pon masih juga dia tidur di bilik tetamu. Sehinggalah satu hari. Aku terima pesanan dr nombor yang tidak aku kenali. Rupanya itu pesanan dari perempuan sama yang nombornya aku blok dulu. Kali ini lebih serius cara nya.

Kali ini aku juga lebih serius berbalas pesan. Segala kata2 cci mki aku berkati2 aku lepaskan. Marah dengan cci mki dr aku, permpuan murahan yang tak bermruah itu cuba provok aku dengan menghantar gambar2 dia dengan suami aku. Berselfi di dalam kereta kami, menonton wayang bersama semasa aku berpantang di kampung dan paling tak diterima akal aku ketika itu ialah….

gambar resit htel tertera nama suami aku. Ketika itu memang buat aku betul2 terduduk, lemah seolah2 nywa terpisah dari jsad. Terasa pijar dimuka mengeletar tangan dan ketika itu aku hanya mampu menangis. Terasa seolah2 aku pergi seketika. Dan perempuan itu masih lagi menghantar segala bukti ketidak setiaan suami aku.

Gambar terakhir yang buat aku rasa nak baayakan diri sendiri adalah, gambar mereka di bilik tidur kami…di katil peribadi kami…dirumah kami…allah….terus aku foward semua bukti itu ke wasap suami dan bertalu2 meseg mohon ampun maaf dari dia yang aku terima. Aku tak tahu saat itu aku dimana….terasa ingin lari jauh2 tapi aku tersepit…tak sampai hati tinggalkan anak yg masih kecil…

masih menyusu…yang aku mampu hanya menangis dan berkurung di dalam bilik. Berhari2 hadap tekanan perasaan seorang diri tanpa mampu meluahkan pada sesiapa pon.Suami masih memujuk dan mohon diberi peluang lagi. Aku hanyut entah kemana2. Tak sangka sejauh itu ketidak setiaan suami. Rupanya mereka telah bersama dr tahun 2014 lg ketika aku pulang kerumah mak abah dan failkan kes untuk berpisah….

kenapa dia tak lepaskan aku dulu jika ini pengakhirannya. Bertitik dari hari itu aku nekad, tak sanggup lagi untuk tinggal di rumah kami. Aku bawa anak2 pindah ke rumah lain. Dan aku izinkan suami berkahwin dengan perempuan tu. Memandangkan perempuan murahan tu merayu2 mohon diberikan peluang untuk menjadi isteri kedua, aku minta suami bertanggungjawab atas apa yang dia lakukan.

Dengan syarat, lepaskan aku dan izinkan aku pergi bersama anak2. Suami mencari rumah lain untuk aku dan anak2. Di rumah ini aku lebih tenang. Biarpun tak sehebat rumah lama…disana setiap hari aku mampu mendengar laungan azan dan mengikuti kuliah saban hari sambil memasak dan menguruskan rumahtangga. Tapi kini itu semua tinggal kenangan. Semuanya hanya tinggal air mata dan kesakitan.

Aku bina kekuatan diri di rumah baru. Hanya ALLAH tempat mengadu. Aku tak bercerita dengan sesiapa pun dalam family aku tentang apa yang terjadi kecuali seseorang yg paling aku percaya dan mampu memberi nasihat yang baik2 untuk aku. Mak abah tak perlu tahu tentang semua ini. Cukup lah mereka pernah membenci suami aku dulu. Dan bila diberi peluang lagi..diterima mak abah aku..

rupanya dia tak pernah belajar dari kesilapan dl. Aku juga tak mahu mak abah susah hati memikirkan tentang aku dan suami. Alahmdulillah..Allah hadirkan seorang manusia yg paling dekat dengan aku untuk berkongsi segala duka. Berkurang sedikit rasa skit itu. Selebihnya hanya Allah tempat bercerita dan mengadu.

Kurang sikit rasa skit yang terbeban dihati aku. Suami akhirnya tak mahu berkahwin dengan perempuan murahan itu. disebabkan itulah perempuan tu cuba prvok aku dengan harapan dapat musnhkan ikatan kami suami isteri agar mudah bagi dia untuk dapatkan suami aku…dan suami juga masih mengharapkan aku berikan peluang terakhir untuknya.

Dia mahu bertaubat dan cuba berubah demi rumahtangga kami. Adakala aku rasakan seolah semuanya sudah terlambat..hati aku sudah hancor dan aku sendiri tak tahu kemana perginya. Tapi setelah berfikir secara matang aku decide utk berikan suami peluang terakhir. Skit memang skit, kalau pemikiran aku singkat sudah pasti kisah kami menjadi vral terpampang gambar kami dan anak2 di media sosial. Tapi itu bukan cara aku.

Dia juga manusia biasa yang banyak ccat ceIa. Begitu juga aku. Aku ambil langkah utk kembali pada ALLAH. Setiap yang berlaku di atas izinya. Ini bahagian aku dan suami dalam hidup berumah tangga. Demi kesempurnaan hidup anak2 aku korbankan perasaan sendiri. Aku masih sayangkan suami dan rumahtangga kami. Sesungguhnya 8tahun ikatan yg aku pilih ini bukan sekadar suka2.

Besar impian aku dalam kehidupan berumahtangga saat aku putuskan untuk bergelar seorang isteri dulu. Memang aku kecewa bila insan yang aku percaya sanggup buat aku yg setia ini. Tapi biarlah ALLAH yang menilai semuanya. Tiada daya bagi aku sebagai manusia untuk menghukm. Aku bermuhasabah diri…dan aku pilih untuk memaafkan segala kesilapan suami pada aku dan anak2. Kami masih tinggal bersama di rumah sewa baru.

Rumah lama sudah selamat terjual berserta dengan isi di dalamnya sekali. Aku nk mulakan hidup baru bersama suami..biarpun hakikatnya..sehingga ke hari ini hubungan antara kami masih dingin. Sesekali datang semula keskitan itu…tapi cepat2 aku halau dengan tahajud adakalanya hanya berteleku di sejadah sudah cukup buat aku tenang.

Meluahkan semua rasa padaNYA. Aku percaya, sesungguhnya di setiap ujian yg DIA berikan itu tak pernah ada yg sia2. Mungkin ada hikmah disebalik semua ini. Doakan semoga aku dapat balik suami yang aku kenal di awal pertunangan kami dulu. Buat si penyndl, jika kamu terbaca ini aku doakan kau juga bertaubat dan kembali pada ALLAH.

Setiap tangisan dan rayuan kamu pada aku dan suami bukan tiada belas dr kami…anggaplah itu semua balasan atas apa yang sudah kau lakukan pada aku. Didunia sudah dibalas…diakhirat nanti kau tunggu saja lah. Buat suami2 di luar sana, jaga lah hubungan dengan isteri. Jika ada kekurangan dia..sila bawa berbincang bukan pergi meluah dekat perempuan lain.

Pergaulan tanpa batasan tidak menjaga iktilat akan menjerumuskan kalian dengan dsa yang akan memsnahkan hati banyak orang. Usah biarkan keinginan mengawal diri kalian.. ingat lah allah itu sangat pedih. Rasa seronok yang kalian nikmati itu hanyalah tipu daya sytan untuk menyesatkan kita semua. Maaf jika coretan ini terlalu panjang. Maaf juga jika luahan aku ini membuat teman2 beremosi.

Aku sekadar berkongsi pengalaman hidup aku untuk dijadikan iktibar utk kalian di luar sana. Mohon doakan aku terus kuat berjuang demi rumahtangga yg hampir roboh ini. Perlu masa yang agak panjang untuk dibaik pulih kembali.Aku isteri yang diuji. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page.

Sumber seleksimedia

Lepas Kahwin Suami Tak Pernah Langsung Sentuh Isteri Dan Asyik Berkepit Je Dengan Telepon. Sekali Bila Isteri Tengok Telepon Suami Terkejut Tengok Banyak Aplikas Dating Dalam Tu. Tergamam Bila Isteri Buka Semua Aplikasi Dan Tengok Apa Yang Berlaku Dalam Tu.

Gambar sekadar hiasan

Salam min, saya mohon sangat2 tolong hide profil saya min. Saya cuma ingin doa daripada kalian sahaja. Semoga berkat hari Jumaat ini doa2 kita diangkat Allah SWT. In Shaa Allah.. Aaminn. Saya sudah bernikah hampir 8 bulan. Tapi sepanjang pernikahan saya, suami tak pernah sentuh saya. Saya bekerja dan saya sentiasa jaga penampilan saya, saya suka nampak kemas bila depan suami.

Suami saya tak pernah culas nafkah zahir seperti makan dan tempat tinggal. Krisis rumahtangga kami dah berlarutan sejak dua bulan pernikahan lagi sebenarnya. Suami bagaikan jauhkan diri daripada saya. Saya sayang suami saya. Sebelum2 ini (ketika awal pernikahan) sebelum dia pergi kerja dia akan cium dahi dan pipi saya. Sekarang tidak lagi. Kalau dulu dia akan peluk saya (walaupun sekejap).

Setiap malam saya akan salam dan minta maaf kat suami sebelum tidur. Tidur pun dah tak nak sekatil dengan saya. Dia akan lari tidur di lantai, dan saya pula di katil. Tapi jika suami dah tidur saya akan dalam diam tidur di lantai dan cuba memeluk suami walaupun dia tepis saya tidur ja dengan dia. Saya rindu sangat dengan sentuhan dan pelukan dia. Cuma itulah, tiada sentuhan, pelukan, kalau saya nak peluk dia pun dia akan jauhkan diri daripada saya.

Saya sentiasa memakai wangian yang dia suka, sebab kalau macam basuh baju pun kalau bau sabun yg dia tak suka dia akan bagitau dan saya tak akan pakai bau yg dia tak suka. Saya selalu je pakai menjolok mata kat rumah dan hari2 saya cuba goda dia, tapi tak jalan. Saya masih masak untuk suami lepas saya balik kerja, cuma kadang termiss sebab penat sangat, suami pun pernah cakap kalau dia balik kerja lewat malam saya tak payah masak, sebab dia dah makan,

Kalau nak masak pun dia minta saya masak untuk diri saya sendiri, tapi kadang dia makan juga ikut mood dia sebab dia jenis tak suka makan.
Suami saya lock password fon dia. Saya pernah tanya kenapa kena ada password sedangkan dah jadi suami isteri. Suami jawab, “sebab privacy, walaupun husband wife tetap kena ada privacy” dia cakap. Saya hormat privacy dia. Tapi mana2 dia pergi memang dia akan bawak dan bersama dengan fon dia.

Tidur pun genggam atau sorok bawah bantal. Masuk toilet pun bawa fon tapi dia pasang lagu masa dalam toilet. Saya ni jadi makin nak tahu apa benda la yg ada dlm fon dia sampai tak nak lepas daripada tangan. Kalau saya nak pinjam pun dia akan tunggu dan tengok saya tekan apa. Baru2 ni suami tertidur dan fon terbuka masa dia tengah buka ig cerita kartun. Kebetulan saya baru balik kerja dan ternampak fon dia depan mata saya terus ambil fon dia dan bawa lari masuk bilik lain.

Saya cek fon dia. Apps omi, michat, grinder dan macam2 apps dating lain semua ada. Saya buka wasap dia. Allahu pedih hati saya bila buka satu2 chat suami wasap dengan lelaki tapi butiran dan chat wasap2 semua ke arah yg tak sepatutnya. Ada video lelaki2 tu dengan dia tengah kiss pelk dalam keadaan tidak berpakaian. Luluh hati saya min. Menggeletar jari2 saya, menangiis saya.

Lepas tu dia ketuk pintu bilik. Dia ketuk kuat sangat banyak kali suruh pulangkan fon dia. Saya buka pintu dan saya bagi semula fon dia. Dia mrah sangat kat saya. Lepas tu dia tanya saya. “Awak dah tahu kan semua sekarang! So awak nak apa??!” Saya menangis.. saya cakap, “awak yg buat slah kenapa nak marh saya..? Saya minta maaf saya cuma nak awak.

Saya nak suami saya, saya tak nak berpisah, saya sayang awak” Saya cakap camtu. Tapi sumpah min, saya betul2 sayangkan suami saya Lillahitaala. Walaupun saya dah tahu dia macam tu, saya masih sayangkan dia, tak berkurangpun kasih sayang saya kat dia. Makin saya rasa nak tolong dia. Makin besar rasa kasih dan sayang saya kat dia. Saya tanya, “kenapa nikah kalau tahu awak macam tu?“

dia cakap, “Saya ingat saya boleh berubah lepas kahwin, awak ingat saya nak ke jadi macam ni, saya cuba untuk berprng dengan diri saya, saya benci diri saya kenapa saya jadi macam ni..!” Lepas tu dia ambil wudhuk, saya cuba peluk dia. Dia cakap “aku nak solat ni! Ada aku tak solat kang..!” Saya pun bagi dia waktu untuk solat. Lepas solat dia terus lari keluar rumah tanpa sempat untuk saya halang, dia start enjin kereta terus keluar.



Loading...
loading...


Saya menangiis meraung, lepas tu saya terus ambil wudhuk dan solat maghrib terus zikir sampai solat isyak baru tenang setenangnya min. Saya buat solat taubat, solat hajat, solat istikharah mohon petunjuk. Saya baca al-quran untuk tenangkan hati yg remuk. Saya sayang rumahtangga saya min. Dah berbelas tahun saya kenal dan bercinta dengan suami sebelum kami mengambil keputusan untuk bernikah dan saya tak tahu sejak bila dia berubah jadi macam tu.

Saya ingat saya dah cukup kenal dia Sungguh demi Allah saya amat menyayangi suami saya. Sekarang suami minta saya ambil cuti dan pulang ke kampung dan beri dia masa untuk tenangkan diri dia. Dia juga seperti tak nak berpisah, tapi dalam masa yg sama dia takut buat jahat pada saya jika kami meneruskan pernikahan ini.

Tapi saya redho min. Kalau ini takdir Allah, biarlah tanpa sentuhan sekalipun, saya redho asalkan saya masih bersama dengan suami. Saya faham suami tengah dalam masalah besar seperti ini, saya tak nak rungsingkan fikiran dia. Saya nak bantu dia. Saya nak kami sama2 masuk syuga..

Saya doakan suami berubah ke arah lebih baik dan tinggalkan segala perkara buruk kemungkaran yang dia lakukan. Mohon semua doakan suami saya juga ya. Doakan saya dan suami dapat meneruskan pernikahan ini dalam keharmonian, rahmat kasih sayang dan keredhaan Allah. Aamiin

Sumber : kisahrumahtangga

Isteri Tengah Tunggu Hari Nak Bersalin. Terperanjat Isteri Bila Tetiba Je Dpt Gambar Suami Dia Tgh Akad Nikah Dgn Wanita Lain. Akhirnya Ini Yg Terjadi Pada Dia Sampai Suami Dia Rasa Menyesal.

Foto sekadar hiasan. Tergamak seorang suami lepaskan isteri disaat isteri sedang mengndungkan zuriat sendiri. Inilah yang dikatakan habis madu sepah dibuang. SegaIa pengorbanan selama ni sekelip mata dilupakan setelah kehadiran orang ketiga. Sudahlah berkahwin senyap-senyap dan menghilangkan diri, malah isteri pertama dilepaskan hanya kerana mencari suami untuk menuntut nafkah anak-anak.

Nasib malang menimpa puan ini setelah suami berkahwin lain dengan pilihan keluarga. Anak didalam rahim juga tidak diendahkan. Aku seorang isteri yang mempunyai seorang anak berusia 6 bulan dan sedang hamiI. Kehidupan aku sebagai isteri bahagia sehingga hari raya tahun lepas aku mendapat tahu suami bernikah dengan orang lain yang ternyata pilihan keluarganya. Walaupun aku bukan pilihan keluarga tapi kedua belah keluarga merestui.

Pada raya kedua suami beritahu pada aku dia harus pulang ke kampung untuk menguruskan urusan harta dan tidak mmbenarkan aku ikut kerana aku 7 bulan mengndung. Kampungnya di seberang jadi doktor pun menasihati untuk tidak menaiki kapal terbang. Dua minggu suami di sana. Satu hari kawan aku pm (private message) memberitahu melihat gambar suami aku sedang bernikah. Bila aku melihat sendiri gambar itu, betapa sedihnya hati aku melihat suami aku dengan isteri barunya bersama mak mertua, kakak dan adik ipar aku.

Setelah suami pulang aku minta suami untuk menerangkan segalanya dan suami minta maaf dan berjanji untuk menjadi suami yang lebih adil dengan syarat aku merahsiakan perkahwinan aku dengan suami daripada isteri barunya. Aku maafkan dan terima kerana anak yang sedang aku kndungan dan jugak dia terpaksa akur kata-kata ibunya yang sakit.

Sepanjang dua bulan selepas suami aku menikah, dia jarang pulang kerana untuk menjaga rahsia itu. Walaupun begitu suami aku adil sehinggalah perangai suami mulai berubah. Suami menjadi mrah dengan kerap dan aku mendapati suami aku menipu. Kadang kala aku dan suami brbalah hanya kerana aku minta berjumpa dia. Aku sedih kenapa dia berubah.

Sampai satu saat dia hilang selama dua minggu lalu aku mencari dia dan kerana itu aku dilepaskan secara tergantung. Hanya kerana aku mencari dan menghubungi lantas dia tinggalkan aku. Sekarang sudah tiga bulan suami tinggalkan aku tanpa sebarang nafkah. Dan ternyata isteri baru juga sedang hamiI dan sudah tahu mengenai aku. Aku dicacii semua. Aku sebatang kara dan suami tinggalkan aku tergantung

Sekarang kndungan aku mengalami msalah dan doktor mencadangkan untuk ggurkan demi nywa aku. Aku cuma mahu jumpa suami dan mengubah dia kembali kerana masa kami kenal sehingga berkawin dia tak macam sekarang. Aku yakin dia berubah kerana perempuan itu. Geram dengan perangai lelaki yang macam ni. Anak didalam kndungan tu zuriat sendiri kenapa sanggup abaikan. Anak adalah refleksi kepada sikap kita, jangan terkejut bila dah tua anak tak mengaku sebagai bapa pula.

Reaksi warganet. Perkongsian dari ibu hamil ini mendapat reaksi pelbagai dari pembaca. Lihat apa kata mereka.

Sri Mewangi –Begitulah nasib wanita. Pandai2lah bawa diri jika kena pisah. Kalau masih ada keluarga haraplah keluarga beri sokongan moral. Siti Mariam Abdul Kadir –Suami tak guna. Kalau dia sanggup nikah lain disaat kau mengandungkan anak dia. You better let him go. He is not worth your tears.

Sharifah Nor Al Baity –Teringat kawan saya. Suaminya nikah lain di saat2 dia sedang menanti hari. Cuma bezanya suami berterus terang dia nak nikah lain tapi kawan tak bole nk buat apa sebab sglanya tlh di atur. Hncur lebur perasaan kawan saya ni.

Seminggu lepas suami dia nikah, dia sakit nk bersalin. Tapi malangnya dia macam takde semangat lansung. Dia tak nak teran dalam labour room. Nyawa dia masa tu. Trpksa operasi. Sekarang suami dia dah lepaskan istri kedua atas sebab apa saya tak pst.

Rohana Ayong –Hari2 duk lalu kesah laki org kawin baru alahai. Takut nya dengan dunia pligami yang kunun depa ikot sunnah nabi hat tue ikot la 100% hat lain ikot dak??haish Sumber : Sehinggit via malaysiaunited.my Kami doakan moga wanita ini dipermudahkan segala urusannya. Apa pula kata anda.

Saat Isteri Tengah Tahan Sakit Nak Bersalin Suami Selamba Je Boleh Mengorat Jururawat. Lepas Je Isteri Bersalin Suami Terus Jatuhkan Talak Hanya Kerana Geli Nak Uruskan Isteri.

GAMBAR SEKADAR HIASAN

SUDAH menjadi lumrah dalam rumah tangga, pasti ada pasang surutnya. Namun pasangan suami isteri harus bertolak-ansur antara satu sama lain dan duduk menyelesaikan masalah dihadapi dari hati ke hati. Jika masing-masing ego, nescaya kemelut itu akan berlarutan sehingga membawa kepada perpisahan dan keretakan rumah tangga.

Menerusi perkongsian seorang peguam, dia mendedahkan realiti sebenar yang dihadapi pasangan suami isteri sehingga membawa kepada perpisahan. Menurut Sheikh Muadz, perkahwinan memang sesuatu yang indah tetapi pelbagai perkara perlu diambil kira jika mahu rumah tangga kekal hingga hujung nyawa.

“Berkahwin memang indah. Tapi perlu difikirkan banyak perkara. Aku ni yang pernah bekerja di firma guaman tahu sangat kes perpisahan di Malaysia ni. Pasal ubat gigi pun boleh pisah,” katanya dalam satu posting di Instagram. Namun Sheikh Muadz terpanggil untuk berkongsi pengalaman seorang jururawat ketika bertugas mengenai gelagat lelaki bergelar suami yang pastinya amat mengejutkan.

Berdasarkan postingnya itu, dia menceritakan bagaimana ada suami yang tergamak mengorat jururawat ketika isterinya bertarung nyawa melahirkan zuriat mereka. “Di wad, isteri tak sedar diri, sempat mengorat staf yang bertugas. Kat labour room isteri nak bersalin, call suami suruh masuk tengok… suami reply ‘OK selamat berjaya’,” katanya.

Ceritanya lagi, lebih menyedihkan ada isteri dijatuhkan talak oleh suami gara-gara mengalami kecctan. Malah lelaki tersebut juga enggan menguruskan persalinan isterinya yang kini terlantar lemah di katil kerana alasan menyusahkan.

“Kat wad suami geli dengan najis isteri, tak nak tukar pampers atau tolong staf tukarkan pun. “Di wad, jatuh talak sebab isteri dah cacat,” katanya. Jelas Sheikh Muadz lagi, terdapat suami yang membiarkan isteri mereka berpantang seorang diri dalam keadaan bayi kena jaundis.

“Kat rumah pesakit (melawat rumah ke rumah postnatal) suami biar isteri sorang-sorang berpantang dengan anak jaundice. “Dia relax tengok TV. Alasan anak ketiga so pandai-pandailah si isteri,” katanya. Menerusi pendedahan jururawat tersebut, Sheikh Muadz turut kecewa apabila ada suami yang sanggup memaksa isteri melayan nafsu mereka selepas bersalin.

“Kat klinik ibu dan anak, episiotomy (jahitan di alat sulit selepas melahirkan) terbuka sebab… suami… hmmm tak tahan,” ceritanya. Tegas Sheikh Muadz, perkongsian tersebut bukan untuk menakut-nakutkan mereka yang bakal mendirikan rumah tangga tetapi membuka mata orang ramai mengenai realiti yang berlaku hari ini.

“Tujuan post ini bukan untuk menakutkan cuma untuk membuka mata masyarakat bahawa perkahwinan itu bukan hanya terhad pada malam pertama sahaja. “Kepada yang belum ada calon, usah terburu. Kenal hati budi dahulu. Jangan hanya kerana konon mahu terlalu ikut Islam, pasangan dipilih secara membuta tuli.

“Islam juga suruh kita siasat latar belakang mereka melalui orang tengah. Bukan kenal satu dua hari terus nikah atas alasan jaga ikhtilat. Itu Islam ikut pemahaman kamu sendiri. Fikir-fikirkan,” katanya. Posting Sheikh Muadz menjadi tular di media sosial.

Perkongsian tersebut yang turut tular di Twitter mendapat pelbagai respons dalam kalangan warganet. “Kesian kan. Perempuan bila dah kahwin umpama hidup dia dijadikan taruhan. Tengoklah kalau nasib baik Alhamdulillah, kalau tak? Dianiaya… dapat lelaki baran tak ada sifat kesian semua benda nak kena hadap nanti,” kata Sha.

“Jenis masa bujang pinggan makan mak basuhkan, baju kotor campak, lepak hari-hari tak ada tanggungjawab, si ibu cakap laki kahwin takut bini nak beli PS5. Kalau kahwin, main game anak nangis berak nak makan buat pekak. Marriage come with responsibility, ada duit rupa tak ke mana. Emo pulak sis,” kata Atia.

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Bakal Suami Gades Ni Tanya Gades Ni Tadi Bawakkkkk Jantan Mana Masuk Dlm Rumah. Siap Ketawa Ketawa Pulak Tu. Terperanjat Gades Ni Bila Kena Tanya Dgn Bakal Suami Dia Sampai Mcm Tu Sekali. Terkejut Rupanya Ini Punca Bakal Suami Dia Tanya Mcm Tu.

Assalamualaikum. Hye semua.Nama aku naz.wanita berumur 22. Baru bertunang 3 bulan. Majlis inshaaAllah hujung tahun ni. Aku cuma nak minta pendapat para pembaca semua. Maaf penulisan agak serabut. Buntu dan stress.

“Bawak jantan mana masuk rumah tu ?” – Sedangkan tengah tidur baru lepas shift malam. “Gelak kenapa ? Sape jantan kat belakang tu ? ” – Aku kat bilik sorang-sorang masani. Gelak pon tak. “Hati hati tu berjalan dengan sidia” – Ya Allah aku tengah kerja masa ni.

“Buat ape nak tanye abg kat mana. Awak baru je kan lalu” – ni pon masa ni aku kat tempat kerja. Sekali dua mungkin boleh tepis rasa geram dari hamun . Yelah, benda kita tak buat . Orang tuduh tuduh. Paling paling stres bila kau penat baru balik kerja. Sampai satu tahap melibatkan mak dan adik beradik dia. Aku tengah kerja si abang abang mesej cakap si adik ngadu nampak aku dengan lelaki lain. Sampai kan 1 tahap aku tak tahan , aku ckp nak report polis, baru si abang mintak maaf.

Tak berhenti kat situ. Rupanya cik tunang ni pon ada mengadu dekat mak abah dia. “mak kenapa dia tak angkat adik call ni ?” -sambil menangis depan si emak. “mak betul adik nampak dia dengan lelaki lain”- ini pon mak dia mengadu kat aku sambil perli “naz lepas ni nak buat pape inform adik. nak mandi nak makan nak kerja nak tidur berapa jam, bagitahu je adik. mak rimas lah dia nangis je”. Aku stress.

Tahu tak ape paling sedih ? Dia mengadu pada ibu ayah aku yang kat kampung, yang aku ni bawak masuk jantan lain dalam rumah. Allah. Alhamdulillah ibu ayah masih percaya pada anak diaorang ni. Ibu pon faham life anak dia ni tak tentu arah kadang haha. Kerja shift yang tak menentu , bila penat sangat shift malam siang memang waktu yang terbaik untuk berehat, balik tak on time , kadang terpaksa out station.

Bulan kedua bertunang , setiap hari tunang akan mengadu pada family dia macam macam sambil menangis. Aku itu aku ini. Dan hampir setiap hari tuduhan makin menjadi-jadi tanpa sebarang bukti. Sampai satu hari , depan mata family dia sendiri , dia lari ke loji air untuk kejar aku , sedangkan semua orang nampak memang kelibat aku pon takde kat situ. Start dari tu , mak dia terus bawak dia jumpa sorang pakcik ni.

Tahu tak ape pakcik tu cakap ? Pakcik tu cakap semua ni punca dari saka keturunan family aku. Kononnya saka ni taknak aku kahwin. Sedih. Sebak. Yang betul betul buat mak tunang percaya , kerja tunang tunggang langgang, setiap hari mesti sodok kereta orang . Mak dia terus mintak air penawar kat pakcik tu.Bawak aku sekali. Ayat paling aku ingat ”ni air biar dia dijauhkan ape ape dari perempuan ni ye wak” .

Tak tunggu lama , masatu jugak aku jumpa pakcik tu , tanya , kenapa tuduh aku macam ni. Jawapan pakcik tu ” esok datang bawak belut hidup lepaskan kat sungai berserta bunga melor . Lepastu buang 25 sen dekat simpang empat” . Dan aku tak buat pon semua tu. Aku berani cakap semua ni fitnah sebab lepas je pakcik tu cakap aku ada saka, aku terus call ayah ibu nangis nangis.Esoknya terus ibu ayah bawak pergi jumpa ustaz dekat darul syifaa. Ustaz tu sendiri cakap ni semua fitnah.

Sejak kejadian jumpa pakcik tu, keadaan tegang. Tunang nangis2 call / jumpa cakap taknak putus. Mak abang abang suruh putus. Taknak ada keturunan saka macam aku. Tapi bila aku call mak and tanya betul ke mak suruh putus , ni jawapan mak “Adik yang nangis2 nak putus. Mak ikut je mana terbaik”

Jujur aku cakap, hati ibu ayah dah tawar untuk terima bakal menantu macam ni. Bakal menantu yang banyak memfitnah , banyak pusing cerita. Seolah perjalanan nak halalkan hubungan ni Allah sulitkan. Aku boleh redha boleh terima andai tiada jodoh , tapi macam mana nak hadap mulut mulut rakan sekerja dan saudara mara. Dahlah diaorang semua bawangrians, haha.

Mungkin dia memang psycho. Mungkin dia sayang sangat. Mungkin family dia yang sayang nak lepaskan dia. Mungkin ada rahsia sebalik semua ni. Sambungan pasal cite tunang aku ni,aku akan letakkan di ruang komen untuk mengetahui adakah aku masih teruskan atau putuskan pertunangan ni?.Aku pon lama2 boleh jadi pshyco juga.

Dia pernah try nak bahayakan nyawa sendiri hampir 2/3 kali. ada sekali tu naz tengah tidur , tiba tiba dia video call letak tali kat leher.

Assalamualaikum semua. Naz kembali, haha.kalini naz nak jawab semua soalan dan nak cerita lebih detail pasal tunang naz ni.Naz ni lelaki ke perempuan ? Naz perempuan, umur 22, tunang lelaki. Umur tunang berapa, kenapa nangis nangis macam budak-budak? Umur dia 27, dah boleh jadi bapak budak haha.

Sepanjang kenal kalau brbalah memang dia yang nangis tak sudah haha Kenal berapa lama? Kami kenal tak lama, bulan 1 kenal, bulan 3 merisik, raya bertunang. Jujur naz cakap, sebelom bertunang semuanya ok-ok saja. Attitude dia, gaya dia, serba serbi terbaik.

Semua family besar naz memang sangat sangat berkenan dengan dia. Dia punya sweet tu, fuh haha. Tapi tak sangka lepas tunang 1 demi 1 Allah tunjuk. So korang yang belom berjodoh tu, hati-hati. Ada yang sarankan naz bawa dia refer psychiatrist untuk dapatkan black and white diagnose mental health dia just in case jadi pape kat naz or difitnah lagi , terima kasih atas nasihat. Sebelum ni naz dah pujuk , hundred times. Sekerasnya dia tak nak and deny yang dia tak skit. Sangat susah.

Ada juga yang sarankan naz untuk pindah tempat kerja , no fon and tempat tinggal, tak boleh awak , huhu saya staff kerajaan yang baru sahaja berkhidmat , so nak transfer memang tak boleh melainkan dengan alasan mengikut suami.

Dia pernah try nak bahayakan nyawa sendiri hampir 2/3 kali. Ada sekali tu naz tengah tidur , tiba tiba dia video call , naz tengok dia tengah letak tali kat leher. Ya Allah. Punca sebab naz nak tidur awal and taknak jumpa taknak gayut sebab esok morning shift.

Ya lagi sekali dia try nak terjun dari kereta dekat hiway masa naz tengah drive. Punca kawan naz mesej , naz save nama dia “mira’’ , sungguh sungguh cik tunang cakap nama tu “amir’’, halah halah. Malam sebelum majlis tunang , dia ada datang rumah untuk tolong prepare , naz kerja malam time tu. Sungguh2 dia cakap, perjalanan dari rumah dia sampai la ke rumah ibu ayah naz malam tu , ada kereta follow dari belakang. Time tengah merewang tu pon dia cakap ada orang ‘usha’ dia dari jauh. Dia cakap ni semua sebab ada yang tak suka kami nak tunang.

Setiap kali kerja , dia cakap mesti ada orang follow. Dia cakap naz ni ha tak percayakan dia sampai nak hantar orang ikut dia. Lol , daripada hantar orang , baik duit tu buat simpan nak kahwin kan ? Ada 1 hari tu naz bawak dia g majlis kahwin kawan 1 tempat kerja naz, lelaki. Itu pun cik tunang ni cakap sekumpulan yang selalu ikut dia, ada kat majlis tu. Dia cakap tu orang suruhan kawan naz tu. Stres ya amat tahu tak.

Stres sebab naz tak nampak pon siapa yang follow and siapa yang perhatikan kami dari jauh. Sepanjang perjalanan balik kami tak bercakap. Seboleh2 dia nak cakap naz and pengantin tu ada affair. Baru baru ni , kami tengah oncall , berbincang pasal hubungan kami ni. Naz nangis. Automatik dia mengamok then dia cakap “kau watpe hah, isap batu ea,jangan sampai aku call polis serbu rumah kau!”. Dari rasa sedih terus rasa benci.

Tu jelah kot yang naz boleh cerita kan. Banyak sangat situasi tapi naz tak ingat haha. Terima kasih reader and komen komen yang membina. Senang untuk putus tapi tak senang untuk move on , cewah. Segala komen dan nasihat kalian naz simpan untuk penguat semangat.

Oh ya , sesiapa yang ada number contact careline atau mana mana sumber untuk naz bawak cik tunang kaunseling , tinggalkan kat komen ya. Even dah putus nanti,kesian tetap kesian. Sebab family dia takkan bawak dia pergi jumpa doctor , tapi bomoh. Sampai ke harini , dah 4 bomoh family dia jumpa.

Kami belum lagi putus secara rasmi.Tapi dah lost contact. hampir sebulan dah tak jumpa.Naz dah sediakan fizikal and mental if apa apa terjadi lepas putus nanti (andai difitnah lagi) And lagi sekali, komen komen kalian sangat membantu naz. Terima kasih.


Kredit - 



-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post