(Video) 'Saya mohon ampun & maaf' - Dikecam promosi vape di ABPBH 33, Shahiezy Sam tampil mohon maaf

(Video) 'Saya mohon ampun & maaf' - Dikecam promosi vape di ABPBH 33, Shahiezy Sam tampil mohon maaf

Netizen di media sosial kecoh dengan tindakan pelakon Shahiezy Sam menggantung peranti rokok elektronik (Vape) di lehernya ketika menjadi penyampai anugerah dalam program Anugerah Bintang Popular (ABPBH) ke-33 yang dianggap sebagai mempromosikan vape secara terang-terangan di kaca televisyen.

(Video) 'Saya mohon ampun & maaf' - Dikecam promosi vape di ABPBH 33, Shahiezy Sam tampil mohon maaf



Perkara itu disedari oleh pengendali Facebook Public Health Malaysia yang kemudian membuat teguran secara terbuka di Facebook.

ARTIKEL MENARIK:Dikatakan kaya sebab jual bayi. Akhirnya Abby Abadi tampil bersuara lantang jelaskan tentang isu ni. Sampai macam ni Abby Abadi respon.


"Sedih sangat melihat budaya buruk dipromosikan sebegini. Bukan tak ada ahli produksi yang boleh menyaring penampilan selebriti sebelum live di kaca tv. 


"Usah sembang mengenai pematuhan SOP, jika promosi vape sebegini pun boleh lepas dalam tayangan siaran langsung di TV." 



Ramai netizen yang bersetuju dengan teguran itu kerana program itu bukan sahaja ditonton oleh golongan dewasa, malah kanak-kanak juga di mana perkara seperti itu tidak sepatutnya didedahkan. 




Shahiezy Sam bagaimanapun tampil menjelaskan dia sebenarnya terlupa mengenai perkara itu kerana kelam kabut. 


"Terlupa sebab kelam-kabut. Memang sejak dahulu lagi, saya ke hulu ke hilir bawa banyak vape sebab bateri cepat habis," katanya memetik laporan dari Kosmo Online. 



Loading...
loading...


Tidak cukup dengan itu, Shahiezy Sam juga membuat permohonan maaf melalui akaun Instagramnya. 


"Assalamualaikum. Saya sedar ramai yang bising di sosial media tentang apa yang jadi di ABPBH semalam. Jadi saya nak minta ampun maaf terutama sekali kepada ABPBH, TV3 di atas kecuaian dan kelalaian diri saya. 


"Tak ada orang lain salah dah, memang saya yang salah. Terus terang saya cakap, dalam keadaan yang sangat nervous malam tadi di backstage yang lengang, yang tak ada orang, saya hanya memfokuskan untuk membuat yang terbaik untuk program ABPBH dan sampai saya terlupa apa yang ada pada diri saya.


"Tiada niat nak mempromosikan. Semuanya atas kecuaian dan kelalaian saya. Saya minta ampun sangat-sangat. Apa yang tergantung adalah keperluan diri saya yang telah digantung di leher dah lebih setahun. Ini memang kegunaan diri saya sendiri. 


"Saya meminta maaf dan insyaAllah perkara ini tidak berulang lagi," katanya. 



Sumber: Public Health Malaysia, Instagram Shahiezy Sam


Kredit - The Reporter

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post