Psara Ashraf Sinclair Ditabur Dengan Kelopak Mawar Sempena Mengenang Tarikh Ulang Tahun Perkahwinan Bersama Ashraf

Psara Ashraf Sinclair Ditabur Dengan Kelopak Mawar Sempena Mengenang Tarikh Ulang Tahun Perkahwinan Bersama Ashraf

Penyanyi popular Indonesia, Bunga Citra Lestari mengenang tarikh ulang tahun perkahwinan bersama suaminya, Ashraf Sinclair semalam. Jika Ashraf masih ada, pasangan romantis ini sepatutnya merayakan ulang tahun ke 11 mereka pada tanggal 8 November.

Psara Ashraf Sinclair Ditabur Dengan Kelopak Mawar Sempena Mengenang Tarikh Ulang Tahun Perkahwinan Bersama Ashraf



Menerusi Instagram, Bunga yang sudah jarang memuat naik aktiviti atau foto terkininya sejak pemergian Ashraf berkongsi beberapa foto dan video momen manis yang pernah dirakam bersama suaminya. Ia kemudian diikuti sekeping foto dirinya mengunjungi tempat psara Ashraf yang telah pergi pada Februari lalu.

ARTIKEL MENARIK:Elizad Sharifuddin Ditimpa Dugaan Pada Kandungannya. Dia Juga Mengatakan Dia Tetap Bersangka Baik Dan Tidak Akan Berputus Asa


“Selamat ulang tahun,” tulisnya ringkas sebagai kapsyen di sebuah entri yang memaparkan dirinya menziarahi tempat psara Ashraf dan memenuhinya dengan kelopak mawar.

Meninjau ruangan komen, rata-rata pengikut berasa sayu melihat foto tersebut, mereka juga mengucapkan selamat ulang tahun dan menyedekahkan Al-Fatihah kepada suaminya. Terdahulu, Bunga dan Ashraf mendirikan rumah tangga pada 8 November 2008 di Jakarta, Indonesia. Ashraf dilaporkan meninggal dunia secara mengejut akibat serangan jantung pada 18 Februari 2020.

Sayu Sahaja Ucapan Ulang Tahun BCL Buat Noah. Ternyata Perkongsian Ini Meraih Perhatian Warganet Sehinggakan Terbongkar Perkembangan Terkini BCL

Hari ini genap 10 tahun usia Noah Aidan Sinclair, permata hati Bunga Citra Lestari dan Ashraf Sinclair.Pastinya buat seorang ibu, satu perkara yang cukup menggembirakan melihat anak membesar di depan mata, tetapi tanpa suami di sisi, kegembiraan tersebut bukanlah boleh disambut dengan lebih ceria.Pada satu entri di Instagram miliknya, Bunga Citra Lestari memuat naik satu ucapan berbentuk lirik lagu buat yang cukup sayu buah hatinya itu.

“Kulihat dia tersenyum,Dalam kehilangannya yang begitu besar,Berusaha menerima,yang Tuhan takdirkan untuknya.”Semoga bisa bahagia
Harapku untuknya,Apapun jalannya,Ku kan berjuang untuknya.”Separuh diriku,separuh dirimu,Bersatu dalam jiwa,malaikat kecil penyelamat hidupku

“Betapa dia penuh harapan,Betapa dia penuh percaya,Betapa dia penuh cinta,Dalam hidupnya yg baru saja berubah.”Tangan kecilnya memegangku
Suaranya menyentuh hatiku,senyumannya menenangkanku
Dialah malaikat kecilku.”Tuhan hanya kuminta,Berikanlah waktu panjang untukku merawatnya,Dia layak bahagia,dan mendapatkan yg terbaik untuk hidupnya


“Selamat Ulang Tahun Noah..” tulis Bunga Citra Lestari yang cukup untuk membuat orang yang membacanya mengalirkan air mata.Bunga Citra Lestari berkahwin dengan Ashraf Sinclair pada 8 November 2008. Mereka kemudiannya dikurniakan dengan seorang cahaya mata lelaki, Noah Aidan Sinclair pada 22 September 2010.Pada 18 Februari 2020, Ashraf Sinclair pergi buat selamanya akibat sakit jantung pada usia 42 tahun.

BCL Nampak Sedikit Susut. BCL Ambil Kesempatan Ziarah Tempat Persemadian Ashraf Sinclair Selepas Jakarta Umumkan Sesuatu Ini Dan Ternyata Ini Perkembangan Terkini BCL

BCL menziarahi tempat persemadian Ashraf sebelum Jakarta laksanakan PSBB. Penyanyi Bunga Citra Lestari (BCL) mengambil peluang menziarahi tempat persemadian suaminya Ashraf Sinclair selepas kerajaan Indonesia membuat keputusan kembali melaksanakan Pembatasan Sosial Berskala Besar (PSBB) bermula hari ini.Ibu BCL, Emmy Syarif memuat naik foto menemani penyanyi itu dan cucunya Noah Sinclair menziarah tempat persemadian Ashraf pada Sabtu lalu. Ashraf yang pergi buat selamanya pada 18 Februari lalu memberikan kesan yang mendalam buat BCL apabila dia kerap mengubati kerinduan dengan menziarahi tempat persemadian suaminya itu di San Diego Hills.


“#Alfatihah utk dady Ash#menjelang psbb#,” tulis Emmy. BCL bersama anak dan ibu bapanya menziarahi tempat persemadian Ashraf.Menerusi foto tersebut BCL kelihatan sedikit susut duduk di samping tempat persemadian Ashraf, dia hadir lengkap mengenakan pelitup muka dan face shield mengikut SOP ditetapkan kerajaan negara itu. Foto lain juga memperlihatkan Noah duduk sambil menadah tangan membacakan doa untuk bapanya. Indonesia membuat keputusan melaksanakan PSBB kembali di Jakarta selama dua minggu mulai esok berikutan kes positif COVID-19 yang meningkat semakin mendadak di provinsi itu.-mstar


Warganet minta BCL tutup aurat

Sehingga kini masih berehat daripada media sosial namun Youtube channel BCL makin mendapat penonton malah jumlah tontonan video-videonya meningkat sejak pemergian Ashraf. Ramai masih bersedih dan menonton video keluarga bahagia itu di Youtube BCL. Tapi, melalui video sambutan hari lahir BCL yang ke-36 ramai warganet membanjiri bahagian komen dengan menasihatinya untuk berpakaian lebih sopan.

“Semoga segera berhijab untuk meringankan hisab suaminya.” Ramai yang menegur cara pemakaian BCL di dalam video itu kerana menampakkan bahagian atas serta perutnya. Rata-ratanya meminta dan berdoa agar BCL akan berusaha untuk menutup auratnya selepas ini.

Pada usia yang hampir 40 tahun, warganet berpendapat BCL sudah patut tahu batasan aurat dan pergaulan antara lelaki yang bukan mahramnya. Bukan semuanya boleh dipeIuk cium. Suami tercinta telah pergi semoga BCL & anak lebih menghampiri Allah.” Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook.

Sumber : Lobakmerah

BCL Sengaja Abaikan Tempoh Iddah. Terkejut Ustaz Ini Buka Mulut Tampil Beri Respon Padu Tentang BCL Remehkan Iddahnya.

Bintang dari Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) dilihat sedang menguatkan diri untuk cuba bangkit setelah kehiIangan suami tercintanya, Ashraf Sinclair. 10 hari selepas pemergian suaminya pada 18 Februari 2020, Bunga telah kembali menghiburkan peminatnya dalam beberapa acara. Bunga dilihat sudah beberapa kali muncul dalam beberapa acara dan menyanyi di hadapan khalayak umum.

Rata-rata peminatnya dapat melihat wajah Bunga masih dipenuhi dengan kesedihan dan kadang-kadang menangis, namun Bunga tetap cuba menyembunyi perasaannya kepada yang menonton. Menyanyikan Lagu ‘Cinta Sejati’ di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020.

Terbaru, Bunga dilihat menjadi membuat persembahan nyanyian di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020 pada Jumaat lalu (6/3). Di setiap penampilannya, Bunga selalu tampil dengan busana serba warna hitam yang menandakan dirinya masih berduka atas pemergian Ashraf Sinclair. Ramai yang melihat mata Bunga masih sembap saat menyanyikan lagu berjudul “Cinta Sejati” mengiringi para peserta Puteri Indonesia 2020.



Loading...
loading...


Masih Dalam lddah

Walaubagaimanapun ada juga segelintir warganet yang kurang senang dengan tind4kan Bunga yang sering muncul di dalam beberapa acara. Bunga dianggap tak menjaIani masa Iddah saat suami baru sahaja pergi buat selamanya. Susulan dari haI tersebut, dua orang pendakwah yang dikenali di Indonesia iaitu Ustaz Munawir dan Ustaz Maulana telah memberikan penjeIasan mereka.

Ustaz Munawir berkata, secara umumnya tempoh lddah berlangsung selama 4 bulan. “Di sini ketika pemergiannya suami itu masa lddahnya 4 bulan ,”- kata Ustaz Munawir yang dipetik. Walau bagaimanapun, tempoh lddah itu sendiri juga bergantung pada keadaan keluarga yang tertinggaI. “Ia bergantung kepada keadaan semasa seperti isteri sedang hamiI dan menunggu sampai  kelahiran bayi,” jelasnya.

Sementara itu, Ustaz Maulana menjeIaskan berkaitan dengan tuntutan seseorang dalam menjaIani lddah. “Sebenarnya apa yang dimaksudkan dengan tempoh lddah tidak bermakna wanita itu dikurung di dalam rumah, tidak,” kata Ustaz Maulana. “Tempoh iddah bermakna tempoh di mana anda tidak boleh berkahwin sebelum tempoh lddah selesai,” jelas Ustaz Maulana.

“Sebenarnya, wanita yang baru sahaja kehiIangan suaminya tidak bermakna bahawa semasa tempoh lddah dia mesti tinggal di rumah, memakai pakaian hitam, tidak seperti itu.” Ustaz Maulana mendedahkan, Islam tidak mahu seseorang yang bersedih untuk berdiam diri meratapi kesedihannya.

Ustaz juga mengajak orang-orang yang terdekat dengan keluarga untuk terus memberi  sokongan kepada Bunga yang masih berduka. Ashraf telah pergi buat selama-lamanya pada usia 40 tahun akibat sakit jantung. Pemergian Ashraf telah disahkan pada hari Selasa (18/2/2020), jam 04.51 di HospitaI MMC, Jakarta Selatan. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:murai.

BCL Taknak Terus Bersedih Dengan Pemergian Suami. Terkejut Ini Tindakan Yang BCL Buat Untuk Tidak Memikirkan Ashraf Sinclair Lagi.

Selepas pemergian Ashraf Sinclair pada 18 Februari lalu, isterinya pelakon terkenal Indonesia Bunga Citra Lestari kini sudah mula bekerja. Selain daripada kerjaya seni, Bunga kini menceburi perniagaan selendang secara dalam talian menerusi laman Instagram.

Akaun @rumahbcl itu merupakan akaun online store rasmi milik Bunga Citra Lestari dan setakat ini mempunyai 10,000 jumlah pengikut dan turut memuat naik foto ibunya Emmy Syarif sebagai model.

Ibu Bunga Citra Lestari turut menggayakan selendang jenama BCL. Akaun tersebut dibuka sejak seminggu yang lalu kini sudah memuat naik kira-kira 18 foto logo dan jenis selendang yang dijualnya. Manakala gambar produk pertama yang dimuat naik adalah sebuah tudung jenis pashmina.

Selain itu, ibu mentua Bunga iaitu Khadijah Abdul Rahman atau Dida turut memuat naik foto tudung tersebut di laman Instagram pada Isnin lalu. Perkara itu mendapat reaksi positif peminatnya yang kini sudah membuat pesanan.

Judika Perkenalkan Lagu Barunya. Tiba Tiba Dia Sebak Tengok Bunga Citra Lestari Menangis Teresak Esak. Terkejut Dan Tak Sangka Akhirnya Ini Yang Terjadi Pada Bunga.

Selepas kembali menemui peminatnya di pentas nyanyian selepas pemergian suaminya, Ashraf Sinclair, Bunga Citra Lestari telah tampil di Indonesia Idol selepas beberapa minggu kehilangan suami tercinta. Lagu Judika runtun jiwa.

Namun, semasa salah seorang juri Indonesia Idol, Judika menyampaikan lagu barunya di pentas final Indonesia Idol, air mata BCL kembali tumpah apabila liriknya amat kena dengan situasi yang dihadapinya. Ditenangkan sahabat juri

Dapat dilihat apabila BCL terus menangis teresak-esak sehinggakan Judika turut menangis sama ketika mendendangkan lagu tersebut. Ari Lasso yang juga salah seorang juri dalam rancangan nyanyian telah bangun dan memeluk BCL yang tampak begitu sedih mengenangkan pemergian suami tercinta yang pergi menghadap ilahi seusai dia pulang dari bertugas di Indonesia Idol.

Semoga BCL diberi ketenangan. Sehubungan dengan itu, menerusi komen yang diperoleh daripada Youtube peminat-peminat mereka, rata-rata warganet telah menzahirkan rasa sedih susulan daripada melihat reaksi BCL itu. Mereka juga sempat menitipkan pesanan agar wanita tersebut terus kuat dan tabah mengharungi hari-hari mendatang.

Sumber : Youtube


Kredit - 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post