Perjalanan rentas negeri antara zon hijau dibenarkan mulai Ahad ini- Ismail Sabri

Perjalanan rentas negeri antara zon hijau dibenarkan mulai Ahad ini- Ismail Sabri

KUALA LUMPUR: Bagi merancakkan semula pelancongan domestik, kerajaan hari ini bersetuju membenarkan perjalanan rentas daerah dan negeri, membabitkan negeri-negeri zon hijau mulai Ahad ini.

Perjalanan rentas negeri antara zon hijau dibenarkan mulai Ahad ini- Ismail Sabri



Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata pergerakan rentas daerah dan negeri membabitkan negeri-negeri hijau itu, dibenarkan tanpa perlu mendapat kebenaran Polis Diraja Malaysia (PDRM).

ARTIKEL MENARIK:KWSP jual aset yang ada bagi menyediakan dana untuk pencarum keluarkan akaun 1, sekali DS Najib “ajar” Bos KWSP macam mana nak dapat duit


“Pergerakan rentas daerah/negeri dari negeri hijau ke daerah hijau di negeri merah, juga dibenarkan tetapi perlu mendapat kebenaran pihak PDRM,” katanya pada sidang media perkembangan PKPB dan PKP Pemulihan (PKPP) di sini, hari ini.


Loading...
loading...


Jelasnya, kelonggaran gelembung perjalanan domestik itu akan menggunakan aplikasi My Sejahtera, bagi menentukan seseorang itu datang dari zon hijau dan Kementerian Pelancongan, Seni Dan Budaya Malaysia (MOTAC) akan mengumumkan prosedur operasi standard (SOP) secara terperinci dalam masa terdekat.

 

-- BERNAMA



Kredit -  PenangKini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post