Muar, JB Dilanda Banjir Ekoran Hujan Lebat Sejak Tengah Hari

Muar, JB Dilanda Banjir Ekoran Hujan Lebat Sejak Tengah Hari

JOHOR BAHRU, 21 Nov (Bernama) — Beberapa kawasan di Muar dan bandar raya ini mula dilanda banjir selepas hujan lebat berlarutan selama beberapa jam, sejak tengah hari tadi.

Muar, JB Dilanda Banjir Ekoran Hujan Lebat Sejak Tengah Hari



Antara kawasan terjejas di Muar melibatkan Parit Masjid, Kampung Parit Othman Kiri, Jalan Sungai Terap, Jalan Sungai Abong serta Pekan Bukit Pasir.

ARTIKEL MENARIK:Kecoh pasal pengeluaran duit kwsp akaun 1 sampai ada yang nak saman kerajaan gara gara tak bagi keluarkan. Sekali Peguam ni tampil jawab soalan individu tersebut.


“Hujan lebat mulai 1 tengah hari hingga 4 petang tadi di sekitar Muar menyebabkan lima rumah penduduk terjejas, namun, tiada mangsa dipindahkan kerana limpahan air berlaku di halaman rumah sahaja,” menurut Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Daerah (JPBD) Muar, Angkatan Pertahanan Awam (APM) Muar, dalam kenyataan, hari ini.

Menurut kenyataan terbabit, kerja pemantauan di tempat berisiko sedang giat dijalankan memandangkan satu daripada tiga stesen hujan di kawasan tersebut mencatatkan bacaan taburan hujan melebihi 31 milimeter (mm).



Loading...
loading...


Ia juga mengambil kira keadaan Sungai Panchor yang telah menunjukkan bacaan air paras amaran iaitu 1.52 meter, setakat 12.30 tengah hari.

Sementara itu, kawasan yang dinaiki air di bandar raya ini melibatkan Kampung Datuk Hajah Hasnah di Majidee dan Kampung Sepakat, Masai di Pasir Gudang.

Bagaimanapun, maklumat jumlah rumah dan mangsa yang terjejas masih belum diperoleh.

Sumber: BERNAMA
Kredit -  Siakap Keli.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post