Berita sedih. Lama menyepi terkedu ini keadaan terkini Datuk M Daud Kilau. Akhirnya anak beliau tampil bongkarkan keadan sebenar.

Berita sedih. Lama menyepi terkedu ini keadaan terkini Datuk M Daud Kilau. Akhirnya anak beliau tampil bongkarkan keadan sebenar.

TELUK INTAN: Penyanyi veteran, Datuk M. Daud Kilau dikejarkan ke H0spital Teluk Intan di sini akibat sesak nafas. Menurut anak lelaki penyanyi itu, Ahmad Zaini, bapanya dimasukkan ke hospital pada jam 3.15 petang ini setelah mengadu sesakk nafas sejak malam semalam.

Berita sedih. Lama menyepi terkedu ini keadaan terkini Datuk M Daud Kilau. Akhirnya anak beliau tampil bongkarkan keadan sebenar.



Katanya, bapanya kini stabill namun dalam keadaan lemah. Jelas beliau, bapanya mula mengadu sesakk nafas kira-kira jam11.30 malam semalam. “Saya membawanya ke Klinik Kesihatan Bagan Datuk pada jam 1 pagi tadi dan selepas itu membawanya semula pulang ke rumah.“Melihatkan keadaannya yang semakin tevk, saya terus membawanya ke Hospital Teluk Intan petang tadi,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

ARTIKEL MENARIK:Bengang gara gara isteri dikatakan berhenti kerja doktor gigi gara gara tak sambung kontrak. Sekali Nubhan tampil bongkarkan benda ni buat warganet terdiam.

Menurutnya, sebaik sahaja tiba di h0spital, bapanya menjalani pemeriksaan dan rwatan di z0n merah dan diberikan bantvan pernafasan menggunakan 0ksigen. “Sehingga sekarang bapa masih dirawatt, keadaannya stabill, boleh bercakap namun dalam keadaan keletlhan,” katanya.

Sebelum ini, penyanyi berusia 83 tahun itu pernah dikejarkan ke h0spital beberapa kali akibat msalah keslhatan yang dialaminya. Keslhatan penyanyi yang terkenal dengan lagu lagu ‘Cek Mek Molek’ itu semakin merosot sejak beberapa tahun lalu kerana menghldap kenclng manis, saklt pinggang dan jantvng tidak stabill.

Keadaan itu juga menyebabkannya mengambil keputusan tidak lagi membuat persembahan pentas. Malah, sejak kebelakangan ini penyanyi itu lebih banyak berbaring di rumahnya di Sungai Balai Baru, Bagan Datuk.

Sumber : UtusanOnline

Sumber via transformasi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Doakan Selamat Pergi Dan Sedekahkan Al Fatihah. Terkedu Ini Keadaan Terkini M Daud Kilau Setelah Sekian Lama Menyepi. Kata Kata Dia Tu Buat Ramai Yang Sebak.

Sejak semalam berita berkenaan penyanyi veteran Datuk M.Daud Kilau yang terlantar sakit telah menarik perhatian dan simpaati orang ramai terutama peminatnya. Malah penyanyi yang digelar raja gelek Malaysia itu merayu pihak berkenaan agar dapat menolongnya dan datang melihat sendiri keadaannya.

Menurutnya dia kini hanya mahu menghabiskan sisa hidup ini selagi diizinkan Allah. Terbaru, M. Daud Kilau meminta peminatnya agar mendoakan dirinya agar cepat baik, namun sekiranya dijmput iIahi, beliau meminta orang ramai untuk mendoakannya.

Kalau saya pergi.. ”Saya doakan semua (peminat) panjang umur dan murah rezeki, doakan juga Daud Kilau lekas baik. ” Kalau tak baik tidak apa, (tapi) kalau saya ‘pergi’, doakan selamat pergi dan sedekahkan al-Fatihah,” kata Raja Gelek Malaysia, Datuk M Daud Kilau, 82.

Penyanyi lagu hit ‘Slrih Pinang’ yang menaikkan namanya dalam industri seni tanah air, M Daud Kilau atau Muhammad Daud Kilau berdepan masalah kesihatan sejak empat tahun lalu. Beliau yang menghidap knclng mnis kini sudah tidak boleh berdiri lama, kebas kaki dan tangan serta pinggang juga saaklt selain keadaan jntvng yang tidak stabil serta kurang daya pendengaran.

” Sejak saakit saya tidak dapat penuhi jemputan (persembahan), nak berjalan pun sudah tidak lalu sangat dan solat juga atas bangku. ” Saya bergantung dengan ub4t dan tiga bulan sekali akan ke Klinik Kesihatan Bagan Datuk untuk pemeriksaan kesihatan.

” Saya kini banyak menghabiskan masa dan sisa hiidup mencari s4ham akhlrat,” katanya. Beliau berkata demikian ketika ditemui pada zlarah Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam dan Penerangan negeri, Mohd Akmal Kamarudin di rumahnya di Kampung Sungai Balai Baruh, Bagan Datuk di sini, hari ini.

Pada lawatan itu, M Daud Kilau turut menerima bantuan awal daripada ker4jaan negeri. M Daud Kilau yang tinggal bersama isteri, Datin Rohani Awang Ngah, 63, dan anak lelakinya turut mengakui rindu untuk ber4ksi di pentas dengan menggayakan baju labucinya.

” Saya sayang dan merindui peminat saya. Kalau kesihatan sudah baik, InsyaAllah akan memenuhi undangan dan bertemu mereka. ” Hari ini saya rasa seperti peny4kit sudah hilang separuh kerana ramai yang datang melawat dan membawa rezeki. Saya bersyukur dan tidak dapat membalas budi baik itu,” katanya.

Sementara itu, Mohd Akmal berkata, kerajaan negeri melalui pihak berkaitan akan melihat bantuan yang bersesuaian untuk penyanyi veteran itu. ” Kita prihatin dengan keadaan kesihatan Datuk M Daud Kilau yang uzvr ketika ini dan Baitulmal akan membuat pemeriksaan lanjut untuk melihat bentuk bantuan yang akan disalurkan nanti,” katanya.

Sumber :asiakini

Datuk M.Daud Kilau terpaksa tolak banyak tawaran menyanyi kerana sebab ini. Rupanya ini keadaan Datuk M.Daud Kilau sehingga tak mampu untuk berdiri di pentas lagi.

Figura bernama Datuk M.Daud Kilau bukanlah nama asing dalam industri hiburan. Digelar sebagai ‘raja gelek’ Malaysia, lagu-lagu nyanyian beliau masih diminati. Bagaimana pun, dalam perkembangan terbaru dikhabarkan M.Daud Kilau yang kini berusia 83 tahun, dikatakan sudah semakin uzur. M.Daud kilau kian uzur. Keadaan bertambah sejak PKP, dengan keadaannya yang kian uzur adalah mustahil untuknya meneruskan persembahan di pentas.

“Setiap kali kalau rindukan peminat, saya tatap koleksi baju labuci yang masih saya simpan dengan rapi…”. Berdiri pun dah tak larat. Beliau juga terpaksa menolak banyak tawaran menyanyi biarpun hanya dikehendaki duduk di pentas tanpa memerlukan tenaga yang banyak. Bukan malas, tetapi kudratnya sudah tidak mampu aktif seperti dahulu. “Saya dah tak larat nak berdiri dan bergeIek di atas pentas lagi. Tak boleh nak buat persembahan lagi…”. “Datanglah lihat keadaan saya…” – M. Daud Kilau

Ditambah pula dengan PKP akibat covid-19, nasib penyanyi veteran itu bertambah tidak baik apabila wang simpanannya banyak dihabiskan membeli ubat. Justeru, beliau berharap ada mana-mana pihak yang prihatin dengan nasib hidup, dan sudi untuk membantu meringankan beban yang ditanggungnya. “Saya merayu pihak berkenaan agar dapat menolong saya, datanglah lihat keadaan saya. Saya hanya mahu menghabiskan sisa hidup ini, berapa lama lagi Allah bagi saya…” Semoga dipermudahkan segala urusan, terima kasih telah pernah menghiburkan rakyat Malaysia.

Hidup hanya sekali. You only live once (YOLO). Ramai orang muda berkata begini. Yang dah tak berapa muda pun adakala cakap begini juga. Oleh kerana hidup hanya sekali maka semestinya ia perlu dimanfaatkan sepenuhnya untuk anda mencapai impian hidup hingga ke tahap maksima. Dan hidup anda bukan hanya untuk mencapai impian tetapi juga untuk hidup bahagia. Jika ini yang anda mahukan kenalah jadi bijak dan merancang dari muda. -THEVOCKET

Namun, setelah menginjak usia 30, kebanyakan daripada kita sudah mula menginjak usia ‘keemasan’, seperti yang dilaporkan oleh kajian melalui Majalah TIME. Secara tepatnya, kajian tersebut menyatakan bahawa usia paling bahagia adalah 33 tahun kerana ramai yang memiliki tujuan hidup yang lebih jelas, percayakan kebolehan diri, dan kestabilan emosi.

Sumber : Artis Malaysia, Oh My Media

M Daud Kilau rindu beraksi di pentas

BEBERAPA tahun tidak menyanyi kerana masalah kesihatan membuatkan Raja Gelek Malaysia, Datuk M Daud Kilau, 81, sangat rindu untuk beraksi di pentas dengan menggayakan baju labucinya. Penyanyi lagu hit Sirih Pinang yang menaikkan namanya dalam industri seni tanah air, M Daud Kilau atau nama sebenarnya Muhammad Daud Kilau mengakui ada perancangan untuk kembali aktif memenuhi undangan persembahan.

Bagaimanapun katanya, hasrat itu hanya akan dipenuhi sekiranya dia sudah sihat sepenuhnya dan mampu memberikan persembahan terbaik untuk peminat. “Seperti irama dan lagu yang tak boleh dipisahkan begitu juga saya dengan nyanyian walaupun dahulu ada berhasrat mahu berhenti menyanyi.

“Kalau sudah sihat sepenuhnya dan mampu berdiri serta menari seperti dahulu saya mahu memenuhi undangan persembahan jika ada. “Tapi buat masa sekarang saya terpaksa menolak semua undangan persembahan kerana keadaan kesihatan yang kurang sihat dan berharap peminat dapat mendoakan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Sungai Balai Baruh, Bagan Datuk.

Menurutnya, dia berdepan masalah kesihatan sejak tiga tahun lalu namun masih mampu memenuhi beberapa undangan persembahan sebelum kesihatannya semakin merosot. Katanya, sejak itu hampir 50 jemputan persembahan dalam negara dan Singapura serta Brunei termasuk daripada kumpulan Black Dog Bone terpaksa ditolak kerana keadaannya itu.

“Banyak undangan yang tak dapat ditunaikan kerana saya tak boleh berdiri lama. Malah saya juga ada penyakit kencing manis, darah tinggi, kebas kaki dan tangan serta pinggang juga sakit. “Mereka kata tak payah bangun (tak perlu berdiri) buat persembahan secara duduk saja tetapi saya tak mahu sebab tak sedap nak duduk saja. Jemput sebagai penyanyi tetapi duduk saja apa kata orang kerana penonton sudah tahu macam mana M Daud Kilau di pentas.

“Saya tak mahu kecewakan peminat jadi lebih baik tolak dan jelaskan kepada mereka,” katanya yang mengakui kesihatannya beransur pulih sedikit. Menceritakan perkembangan dirinya, M Daud Kilau berkata, dia kerap berulang-alik ke Hospital Teluk Intan dan Klinik Kesihatan Bagan Datuk untuk rawatan susulan.

“Buat masa sekarang saya tak buat apa-apa aktiviti hanya beribadah dan suka menghabiskan masa membantu isteri (Datin Rohani Awang Ngah, 62) memasak di dapur. “Kalau rindu saya akan nyanyi lagu sendiri di rumah, dengar cakera padat (CD) dan lihat album untuk mengimbau kenangan,” katanya yang mengusahakan inap desa Sri Balai sejak dua tahun lalu. Karier nyanyian M Daud Kilau bermula selepas menjuarai Bintang Radio pada 1968 dan beliau turut terkenal dengan lagu popular, Cek Mek Molek.

Kali Pertama Kena Suap Makan Dengan Ustaz Ebit Lew. Ustaz Ebit Lew Luah Rasa Sebak Dengan Keadaan M Daud Kilau Dan Ternyata Perkongsian Ini Terus Meraih Perhatian Warganet Setelah Mengetahui Perkembangan Raja Gelek Tersebut

Pendakwah bebas Ebit Lew mengakui sebak ketika melihat keadaaan penyanyi veteran Datuk M Daud Kilau saat meluangkan masa menziarahi beliau di rumahnya, di Bagan Datoh, Perak semalam.Menurut Ebit, meskipun penyanyi yang popular dengan lagu Cek Mek Molek itu sedang sakit namun masih ceria dan semangat melayan tetamu.

“Sebak sayu hati rasa baru ziarah Datuk M Daud Kilau dan datin di Bagan Dato. Walau sakit beliau masih senyum ceria semangat melayan tetamu. “Sedap laksa. Beliau berdoa bersama-sama tadi. Lemah lembut orangnya. Tak bagi kami balik kalau tak makan. Semua kru kena makan..saya suap beliau. Katanya kali pertama ni kena suap dengan ustaz,” ceritanya.

Ebit berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.Menerusi perkongsian itu, Ebit memuat naik rakaman video sewaktu melawat M Daud Kilau.Selain itu, Ebit yang turut memberikan sumbangan kepada M Daud Kilau. Dia juga teruja apabila Raja Gelek itu sempat menyanyikan sebuah lagu.“Alhamdulillah saya berkongsi sedikit hadiah dengannya. Ulang-ulang cakap terima kaseh. Dan banyak sangat ni. Tak nak ustaz susahkan ustaz. 

“Apalah sangat dengan hadiah berbanding doa dari yang baik dan mulia. Doakan saya yer. Doakan supaya Dato M Daud Kilau sihat dan diberi kekuatan umur panjang memberi manfaat untuk ummah dan ibadah.“Tadi beliau sempat menyanyi bersama. Macam dengar dekat radio lagi. Sedap suara,” katanya lagi.Sebelum ini media melaporkan kesihatan terbaharu M Daud Kilau yang sakit dan memerlukan kerusi roda untuk memudahkan pergerakan sehari hariannya.Penyanyi berusia 82 tahun itu dipercayai mengidap beberapa jenis sakit termasuk kncing manis dan drah tinggi.-gmpk

Datuk M.Daud Kilau terpaksa tolak banyak tawaran menyanyi kerana sebab ini. Rupanya ini keadaan Datuk M.Daud Kilau sehingga tak mampu untuk berdiri di pentas lagi.

Figura bernama Datuk M.Daud Kilau bukanlah nama asing dalam industri hiburan. Digelar sebagai ‘raja gelek’ Malaysia, lagu-lagu nyanyian beliau masih diminati. Bagaimana pun, dalam perkembangan terbaru dikhabarkan M.Daud Kilau yang kini berusia 83 tahun, dikatakan sudah semakin uzur. M.Daud kilau kian uzur. Keadaan bertambah sejak PKP, dengan keadaannya yang kian uzur adalah mustahil untuknya meneruskan persembahan di pentas.

“Setiap kali kalau rindukan peminat, saya tatap koleksi baju labuci yang masih saya simpan dengan rapi…”. Berdiri pun dah tak larat. Beliau juga terpaksa menolak banyak tawaran menyanyi biarpun hanya dikehendaki duduk di pentas tanpa memerlukan tenaga yang banyak. Bukan malas, tetapi kudratnya sudah tidak mampu aktif seperti dahulu. “Saya dah tak larat nak berdiri dan bergeIek di atas pentas lagi. Tak boleh nak buat persembahan lagi…”. “Datanglah lihat keadaan saya…” – M. Daud Kilau

Ditambah pula dengan PKP akibat covid-19, nasib penyanyi veteran itu bertambah tidak baik apabila wang simpanannya banyak dihabiskan membeli ubat. Justeru, beliau berharap ada mana-mana pihak yang prihatin dengan nasib hidup, dan sudi untuk membantu meringankan beban yang ditanggungnya. “Saya merayu pihak berkenaan agar dapat menolong saya, datanglah lihat keadaan saya. Saya hanya mahu menghabiskan sisa hidup ini, berapa lama lagi Allah bagi saya…” Semoga dipermudahkan segala urusan, terima kasih telah pernah menghiburkan rakyat Malaysia.

Hidup hanya sekali. You only live once (YOLO). Ramai orang muda berkata begini. Yang dah tak berapa muda pun adakala cakap begini juga. Oleh kerana hidup hanya sekali maka semestinya ia perlu dimanfaatkan sepenuhnya untuk anda mencapai impian hidup hingga ke tahap maksima. Dan hidup anda bukan hanya untuk mencapai impian tetapi juga untuk hidup bahagia. Jika ini yang anda mahukan kenalah jadi bijak dan merancang dari muda. -THEVOCKET

Namun, setelah menginjak usia 30, kebanyakan daripada kita sudah mula menginjak usia ‘keemasan’, seperti yang dilaporkan oleh kajian melalui Majalah TIME. Secara tepatnya, kajian tersebut menyatakan bahawa usia paling bahagia adalah 33 tahun kerana ramai yang memiliki tujuan hidup yang lebih jelas, percayakan kebolehan diri, dan kestabilan emosi.



Loading...
loading...


2 Beradik Ini Teringin Nak Ke Sekolah. Bantuan Dan Tindakan Ustaz Ebit Lew Ini Sekali Lagi Meraih Perhatian Ramai Bila Dia Terus Daftarkan 2 Beradik Ini Ke Sebuah Pusat Madrasah

Meskipun sibuk menguruskan beberapa perniagaan miliknya, pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew tetap meneruskan misi bantuan kepada mereka yang memerlukan.Terbaru, pendakwah berusia 36 tahun itu berada di sekitar Kuantan, Pahang semalam sebelum bertemu dua beradik yang pernah dibantu ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada Mac lalu.

Menurut Ebit, beliau sayu melihat keadaan kanak-kanak berusia 11 dan 12 tahun itu yang bosan duduk di rumah tanpa melakukan sebarang aktiviti kerana sudah lama tidak bersekolah.“Saya tanya, adik nak sekolah? Nak ustaz. Nak belajar nanti nak jaga mak. Ya Allah baiknya. Dia tak sabar nak sekolah,” kongsinya di laman Facebook rasmi.

Tidak mengambil masa lama, beliau terus mendaftarkan dua beradik tersebut di sebuah pusat madrasah di Kuantan untuk menuntut ilmu agama Islam.“InsyaAllah semoga menjadi Hafiz al-Quran. Jadi alim. Jadi pendakwah. Memberi manfaat untuk ummah. Saya akan bayar yuran mereka berdua,” katanya.Sumber : Ebit Lew, OhMyMedia

Sanggup Redah Sungai Semata Nak Bagi Bantuan. Sampaikan Warganet Ingat Ustaz Ebit Lew Pakai Sesuatu Ini Untuk Ke Sesuatu Tempat

Nama penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew tidak asing lagi di laman media sosial.Meneruskan perjuangan untuk membantu golongan dalam kesusahan, Ebit sanggup meredah sungai dengan menaiki bot kecil di Kampung Bantal Ulu Tembeling, Jerantut, Pahang.

Menurut Ebit, senyuman yang terukir dari bibir individu yang dibantunya memberi makna dalam kehidupannya.”Doakan yer. Terus ke Kampung Asli Kucing dekat dengan Kampung Bantal Pahang. “Bidadari saya kata abang hati-hati yer. Allah pasti jaga abang. Hidup ini perjuangan. Naik bot kecil bawa bantuan dan hadiah-hadiah.

“Anak saya tanya kenapa ayah suka bagi hadiah dan buat semua ini? Bawa duit banyak-banyak. Ayah seronok kan buat kerja ini.”Yer anakku. Inilah kerja ayah dari umur ayah 12 tahun. Senyuman dan kegembiraan orang miskin. “Kegembiraan manusia dapat dekat dengan Allah. Tanpanya hidup ini tidak bermakna,” luahnya di Instagram (IG).

Dalam pada itu, rata-rata pengikut yang prihatin dengan keselamatan mengingatkan Ebit untuk memakai jaket keselamatan memandangkan keadaan air sungai yang berada di paras tinggi.”@anaidrontc_: Ustaz jaket keselamatan ustaz. Bahayaa air sungai tengah naik tu nampaknya. Apapun, doa saya semoga Allah lindungi Ustaz dan team selalu.

“@rasro5e: Assalammualaikum Ustaz.. Guna jaket keselamatan. Keselamatan itu keutamaan. “@kak.zila: Ustaz kenapa tak pakai jaket keselamatan? Saya doakan segala urusan ustaz dipermudahkan. Amin.”@scandi.home.ideas: Ustaz. Pakai lah jaket keselamatan. Hati-hati,” antara komen-komen yang ditinggalkan.-gmpk

Satu Demi Satu Ujian Yang Datang. Terkini Elewsmart Pula Dimasuki Individu Yang Tidak Bertanggungjawab Dan Ini Doa UEL Buat 2 Lelaki Pakai Helmet Tersebut

Ebit di hadapan pasaraya Elewsmart cawangan Sungai Buloh. (kanan) Rakaman CCTV yang dimuat naik di Facebook beliau. “YA ALLAH aku mengadu sedih dan susahku hanya pada-Mu” Demikian doa yang dipanjatkan oleh pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew susulan pasar raya miliknya, Elewsmart cawangan Sungai Buloh, Selangor, dimasuki individu yang tidak bertanggungjawab pada awal pagi Khamis.

Berkongsi butiran kejadian itu menerusi satu perkongsian di Facebook, Ebit berkata menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV), premisnya dimasuki oleh dua individu yang memakai topi keledar kira-kira pada pukul 3.30 pagi.

“Sayu pagi ini bila dapat tahu Elewsmart Sungai Buloh kena masuk 3.30 pagi. Ada rakaman CCTV. Dua lelaki pakai helmet.”Ya Allah aku mengadu sedih dan susahku hanya pada-Mu,” tulisnya. Walaupun sayu dengan musibh yang menimpa, Ebit bagaimanapun berlapang dada dan percaya bahawa apa yang berlaku mempunyai hikmah di sebaliknya.

Ustaz Ebit beramah mesra dengan orang ramai yang mengunjungi Elewsmart Sungai Buloh ketika pembukaannya pada 25 Julai. “Semoga Allah beri pelajaran padanya. Pohon doa semua ye biar semua jadi asbab kebaikan dan hidayah. Pasti ada rahmat di sebalik semuanya. “Innalilahi wa inna ilaihi rajiun. Allahumma ajurni fi musibati wa akhlifli hoiron minha. Semua dari Allah kembali pada-Nya. Ya Allah ganjarkanlah atas musibh ini dan gantikanlah dengan sesuatu yang lebih baik,” tulisnya lagi.

Elewsmart cawangan Sungai Buloh merupakan satu daripada 10 cawangan pasar raya milik pendakwah terkenal tersebut di sekitar Lembah Klang. Pembukaan cawangan tersebut diadakan secara rasmi pada 25 Julai lalu. Selain Sungai Buloh, pasar raya Elewsmart yang menawarkan harga yang rendah pada setiap barangannya turut dibuka di Bandar Baru Bangi, Kajang, Cyberjaya, Balakong, Shah Alam, Damansara, Prima Gombak, Gombak Traders dan Subang Perdana.

Sementara itu, posting berkenaan sehingga kini meraih 3,500 shares selain dibanjiri ribuan komen warganet yang rata-ratanya memberikan kata-kata semangat buat pendakwah berkenaan. “Allah pasti akan ganti yang lebih baik untuk hambanya yang reda dengan ujian macam ustaz. Saya doakan semoga perniagaan ustaz terus maju lagi lepas ni supaya dapat membantu orang yang kurang berkemampuan,” tulis seorang warganet

“Ya Allah gandakan rezeki ustaz Ebit Lew, gantikan dengan rezeki yang baik dan limpahkan rahmat untuk ustaz… semoga yang hilang berganti dengan berlipat ganda,” komen warganet lain pula.”Semoga ustaz tabah. Pasti ada hikmah yang Allah nak tunjuk. Berserah kepada Allah jalan yang terbaik,” komen seorang lagi warganet

Ini bukan ‘ujian’ kali pertama yang dihadapi Ebit. Sebelum ini, tindakannya berdakwah menerusi bantuan kepada golongan masyarakat yang kurang berkemampuan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) beberapa bulan lalu turut dikritik dan tidak disenangi segelintir pihak. Malah, beliau turut dipanggil memberi keterangan kepada Bukit Aman susulan kejadian tersebut.-mediahiburan

Harga Terlebih Murah Daripada Biasa. Ustaz Ebit Liew Dedahkan Harga Bagi Kicap Cap Udang Dan Susu Pekat Serta Maggi Kari Membuatkan Ramai Yang Ingin Datang Ke Kedainya

Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew kini bukan sahaja menawarkan 100 peluang pekerjaan di pasar raya miliknya diberi nama Elews Mart tetapi beliau juga menjual barang dengan harga murah sempena pembukaan perniagaannya. Bayangkan korang boleh beli Maggi dengan harga asal RM4.50 tetapi Ustaz Ebit jual dengan harga 90sen jer. Bukan itu sahaja, kicap paling mewah dan sedap pada asalnya harga nya agak mahal iaitu sekitar rm5.50, kini anda dapat dengan harga 90sen.Pohon doakan ye Elewsmart letak harga paling murah untuk semua dan sekarang nak bagi promosi untuk hari Grand Opening di setiap cawangan. Bandar Baru Bangi dibuka Sabtu depan 18Julai dan Ahad 19Julai di Kajang. 8 cawangan lain minggu seterusnya berturut-turut.

Warganet Sokong Perniagaan Ustaz Ebit Banyak kali kita lihat, Ustaz Ebit banyak membantu orang-orang yang kurang berupaya, orang susah Jadi kerana kebaikkan beliau, ramai rakyat Malaysia yang meny3ru semua orang menyokong segala perniagaan Ebit Lew agar beliau dapat membantu dengan lebih ramai lagi.Senarai Elewsmart di Malaysia. Pembukaan cawangan bermula di sekitar lembah Klang iaitu Bandar Baru Bangi,Kajang, Cyberjaya, Sungai Buloh, Balakong Cheras, Shah Alam, Damansara, Prima Gombak, Gombak Traders, Subang Perdana. Dalam pada itu beliau memohon doa orang ramai agar pembukaan perniagaannya berjalan lancar dan niat ingin membantu mereka yang memerlukan kesampaian.

Imbas Balik Kenangan Detik Nikahi Isteri 12 Tahun Lalu. Ebit Lew Sarungkan Cincin Dekat Isteri Depan Pasar Raya Buat Warganet Tergamam. Memang Sweet Habis Ustaz Ebit.

SIAPA tak kenal Ustaz Ebit Lew, figura yang disegani kerana sumbangannya dalam membantu masyarakat kurang berkemampuan. Selain itu, sikap romantisnya terhadap isteri juga bukan lagi asing buat pengikut beliau di laman sosial.Sejak kebelakangan ini, Ebit begitu gigih membuka rangkaian pasar rayanya yang menawarkan harga pelbagai barangan lebih rendah di pasaran. Walaupun kepenatan dek kesibukan itu, namun romantisnya terhadap isteri tidak pernah luntur dan ia dapat disaksikan sempena pembukaan pasar rayanya yang baharu di Sri Gombak di Batu Caves, Selangor pada Sabtu.

“Rindu bidadari. Rindu sangat. Hadiahkan dan sarungkan cincin masa pembukaan Elewsmart Sri Gombak semalam. Terus hilang semua penat letih. “Macam baru mula hari. Nikmatnya saat ada yang menemani hidup ini. Bidadari di dunia bidadari di syurga insyaAllah,” tulis Ebit di laman Instagram pada Ahad.

Ebit sering menggelarkan isterinya sebagai bidadari.Babak menyarungkan cincin di hadapan pasar raya menerusi video yang turut dimuat naik itu dianggap Ebit seperti pengantin baharu, sekali gus mengimbas detik menikahi isterinya 12 tahun lalu. “Macam pengantin baru bila sarungkan cincin. I love you bidadari sayang. Terima kasih selalu ada dan mendoakan. Terima kasih tolong jaga anak-anak kita,” ujar bapa empat anak itu sambil berkongsi mengenai pasar raya baharunya di Sri Gombak dikunjungi ramai sehingga malam.

Awal bulan ini, Ebit berkongsi catatan romantis sempena ulang tahun perkahwinan ke-12 bersama isterinya pada 1 Ogos. “Bidadariku, selamat ulang tahun perkahwinan kita 1/8/08. Rezeki kita telah bersama 12 tahun insyaAllah cinta sampai syurga.

“Syukur pada Allah yang menemukan kita. 12 tahun kita bersama, macam mimpi. Setiap hari rasa macam baru semalam berkenalan. “Setiap hari rasa makin jatuh cinta. Setiap hari macam pengantin baru,” kata Ebit.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber : mstar

Terkini Ebit Lew Umukan Satu Lagi Bantuan Yang Ditawarkan. Baru Je Buka Pasar Raya Dengan Harga Yang Tak Masuk Akal Kali Ni Ebit Lew Tampil Dengan Tawarkan Khidmat Ambulan Percuma Pula.

USAHA murni pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dalam menjalankan kerja-kerja kebajikan tidak perlu dipertikai lagi. Malah jika disoroti paparan di laman Facebook miliknya, ada sahaja bantuan yang disalurkannya kepada golongan-golongan yang memerlukan.

Terbaharu, Ebit atau nama sebenarnya Ebit Irawan Ibrahim Lew @ Lew Yun Pau mengumumkan satu lagi bantuan yang ditawarkannya kepada orang ramai. “Doakan ya. Syukur ambulans dah siap untuk berkhidmat percuma. Tiada bayaran. Ada petugas sukarelawan dan kru akan bertugas.

“Cita-cita saya ingin supaya dapat beri sesuatu untuk orang lain. Nasib hidup kita tak sama. “Tugas kita membantu orang yang susah dan memerlukan sedaya upaya kita,” ujarnya. Selain berfungsi sebagai ambulans, ia juga boleh digunakan untuk menghantar jnzh di seluruh negara.

“Van baru ini hampir setiap hari ada orang pergi menghadap illahi yang memerlukan dari Kuala Lumpur dihantar ke seluruh Malaysia. “Minyak dan urusan perjalanan kami uruskan semuanya. Tiada caj kepada keluarga. Ebit berkata, usaha murni itu dapat membantu mereka yang memerlukan bantuan khususnya untuk menghantar pesakit dan jnzh.

“Terima kasih juga semua yang bersama kami menjayakan dan mendoakan. Semoga Allah rahmati dan terima usaha yang sedikit ini,” ujarnya lagi. Dalam posting sama, Ebit turut berkongsi nombor telefon 01170787900 untuk dihubungi sekiranya ada yang memerlukan khidmat tersebut.

Selain perkhidmatan ambulans itu, Ebit baru-baru ini turut membuka pasaraya Elewsmart yang menawarkan harga produk pada harga yang cukup berpatutan. Selain Bangi dan Kajang, lapan lokasi pasar raya tersebut akan dibuka di Cyberjaya, Sungai Buloh, Balakong, Cheras, Shah Alam, Damansara, Prima Gombak, Gombak Traders dan Subang Perdana.

Mengejutkan Ustaz Ebit Lew Dedahkan Harga Tak Masuk Akal Pasar Raya. Warganet Mula Bimbang Akan Timbul Isu Lain Bila Pasar Raya Tu Buka.

“SERIUSLAH harga murah begini. Ya Allah tapi untung ke?” Itu antara komen warganet yang terkejut dengan harga murah ditawarkan sempena pembukaan pasar raya Elewsmart milik pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew pada hujung minggu ini.

Menerusi posting terbaharu Ebit, beliau turut mengumumkan tarikh pembukaan 10 cawangan pasar raya miliknya itu. Malah pada masa sama beliau juga memohon doa orang ramai agar urusan pembukaan rasmi pasar raya Elewsmart dipermudahkan. “Pohon doakan yer Elewsmart letak harga paling murah untuk semua dan sekarang nak bagi promosi untuk hari Grand Opening di setiap cawangan.

“Bandar Baru Bangi dibuka Sabtu depan, 18 Julai dan Ahad 19 Julai di Kajang. Lapan cawangan lain minggu seterusnya berturut-turut,” katanya. Dalam posting tersebut, Ebit dilihat memegang risalah harga barang yang ditawarkan sempena hari pembukaan pasar raya tersebut tidak lama lagi.

Namun apa yang menarik perhatian warganet adalah harga tidak masuk akal yang ditawarkan pasar raya tersebut. Berdasarkan risalah tersebut, pengguna boleh membeli kicap kegemaran ramai pada harga 90 sen manakala susu pekat manis dan mi segera masing-masing pada harga kurang RM1.

Berita gembira itu turut mendapat perhatian pengacara wanita terkenal, Neelofa yang memuji usaha murni Ebit di Twitter. “MasyaAllah, murah betul. Semoga usaha Ustaz Ebit Lew sentiasa dipermudahkan,” tulisnya. Posting tersebut mendapat lebih 15,000 ulang kicau dan 25,800 tanda suka dalam kalangan warganet.

Ramai warganet berharap agar golongan kurang berkemampuan diberi keutamaan untuk membeli barang keperluan di pasar raya tersebut. “Minta tolonglah yang dah ada ‘kereta’ tu jangan beli kat sini. Kalau nak beli jangan beli banyak. Ustaz buat untuk tolong orang susah dan yang benar-benar daif,” kata Jack.

“Harap sangat golongan yang sepatutnya berpeluang membeli barang kat kedai ni. Yang terlebih mampu janganlah ambil kesempatan pulak ye,” kata Syah. “Harapnya letaklah limit berapa banyak je boleh beli sebab takut ada golongan yang ambil kesempatan dengan beli banyak lepas tu jual balik,” kata Khairul.

Ebit sebelum ini memaklumkan pembukaan pasar raya itu bukan sahaja menawarkan harga murah tetapi turut menjadi medium penyampaian makanan kepada golongan memerlukan serta menyediakan lebih banyak peluang pekerjaan. Selain Bangi dan Kajang, lapan lokasi pasar raya tersebut akan dibuka di Cyberjaya, Sungai Buloh, Balakong Cheras, Shah Alam, Damansara, Prima Gombak, Gombak Traders dan Subang Perdana.


Kredit - 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post