Baru tamatkan perkhidmatan sebagai pendidik bulan Ogos lalu. Perkongsian Syed Saddiq raih perhatian bila dia buka cerita susulan sakit ibunya datang kembali

Baru tamatkan perkhidmatan sebagai pendidik bulan Ogos lalu. Perkongsian Syed Saddiq raih perhatian bila dia buka cerita susulan sakit ibunya datang kembali

Mengagumkan sekali semangat kental ibu kepada empat anak ini. Baru sahaja tamatkan perkhidmatan sebagai pendidik pada Ogos lalu,Sharifah Mahani Syed Abdul Aziz sememangnya seorang pejuang.

Baru tamatkan perkhidmatan sebagai pendidik bulan Ogos lalu. Perkongsian Syed Saddiq raih perhatian bila dia buka cerita susulan sakit ibunya datang kembali



Meskipun knsr payudara yang berjaya diatasinya kira kira tujuh tahun lalu kini kembali datang,namun wanita hebat ini tabah menghadapi ujian dengan ceria di samping keluarga tersayang.

ARTIKEL MENARIK:Tular seorang nenek yang tinggal di rumah tanpa tandas dan dapur. Dia menampung hidupnya dengan mengambil upah kopek ikan bilis RM1 sekilo.


Kisah perjuangan Sharifah Mahani menghidap sakit tersebut mula mendapat perhatian umum apabila anak keduanya yang juga bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan perkara tersebut di media sosial miliknya. Menerusi posting bertarikh 27 Julai itu, pemuda berusia 26 tahun berkenaan memuatnaik gambarnya di samping ibu tersayang di sebuah hospital.Kongsi Syed Saddiq yang ketika itu menghadiri persidangan parlimen, dia terpaksa tinggalkan persidangan tersebut lebih awal kerana mahu pulang ke Johor untuk bertemu ibunya.

“My mum is a f1ghter. In 2013, she won the bttle against the disease. 2 weeks ago, we found out that the disease is back. Tomorrow mama will be going through her oper4tion to remove the disease cells. Saya harap rakan-rakan boleh doakan untuk kesihatan mama. Stay strong ma. I will be there with you all the way.”


Perancangan Allah SWT adalah yang terbaik. Seminggu selepas Sharifah Mahani selamat menjalani operasi untuk membuang sel tersebut di dalam badan, dia kemudian diraikan dalam satu majlis persaraan setelah lebih 30 tahun bertugas sebagai guru. Jadi, lepas ni bolehlah ibu Syed Saddiq dapat banyak berehat.

Biarpun baru seminggu menjalani prosedur operasi tapi Sharifah Mahani tetap gigihkan diri menyertai majlis persaraan berkenaan. Lebih istimewa, dia tampil menawan dalam persalinan songket kuning dan bertudung polos kelabu bak penampilan seorang puteri! Dari riak wajahnya, terpancar sinar bahagia walau kesakitan yang ditanggung hanya Tuhan yang tahu.

“Selamat bersara mama. She has served as a teacher for 38 years. She’s not just my mum, but my teacher. Minggu lepas baru lepas operasi, berentap lawn sakit tu, hari ni dah kembali sebagai ‘Queen of the day’ untuk majlis persaraan. I love you ma.38 tahun mama berkhidmat sebagai seorang cikgu. Sekarang mama sudah berumur 60 tahun dan officially seorang pesara. I cannot ask for better parents than mama & abuyah. They dedicate their bl00d, swe4t & tears in making me a better person. I can only wish that I can match them as a responsible parent to my children in the future. InshaAllah.”

Mengikuti perkembangan Syed Saddiq, pemuda ini memang gemar berkongsi kisah dan aktiviti keluarga tercinta. Jelas terbukti betapa Syed Saddiq mengutamakan ibu bapa dalam segala hal kerana mereka inilah yang telah banyak berkorban demi kejayaan Ahli Parlimen Muar itu sehingga ke hari ini.

Buat ibu Syed Saddiq, Sharifah Mahani… semoga terus tabah dan kuat mendepani hari-hari mendatang. Kecekalannya sudah pasti memberi inspirasi kepada seluruh wanita.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Sumber : Nona


Dua Kali Jalani Ujian COVID19. Syed Saddiq Selamba Buat Satu Perkongsian Kuarantin Di Rumah Sambil Pakai Gelang Pink

Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menunggu hasil ujian saringan COVID-19 sambil menjalani proses kuarantin di rumahnya. Menerusi laman sosial Twitter, Saddiq memuat naik sekeping foto sedang membaca bagi mengisi masa lapang sewaktu menjalani kuarantin selama dua minggu itu. 

Difahamkan, Saddiq menjalani dua ujian saringan iaitu pada 26 September dan keputusannya adalah negatif. Kemudian dia mengambil lagi satu ujian saringan semalam dan sedang menunggu keputusan. “Kembali ke rumah dari Sabah. Alhamdulillah keputusan ujian COVID pada 26hb adalah negatif. 

“Ambil lagi satu ujian pada 29hb dan kini sedang menunggu keputusan. Tolong doakan semua baik baik sahaja.“Saya geng gelang pink. Masa lapang, masa membaca. Bangsa yang membaca, Bangsa yang berjaya,” tulisnya menerusi satu kicauan. Meninjau ke ruangan komen, ramai wargamaya yang memuji tindakan bekas Menteri Belia dan Sukan itu yang mengikuti langkah SOP yang telah ditetapkan. 



Loading...
loading...


“Saya berdoa agar keputusan kedua juga negatif. Take care bro,” kata seorang wargamaya.“Terima kasih kerana menjalani proses kuarantin sendiri,” komen seorang wargamaya.“Moga dipermudahkan semuanya. Nanti YB share lah buku apa yang di baca tu,” pinta seorang wargamaya.


“Saya doakan YB sentiasa dalam keadaan sihat sentiasa dan baik sahaja..amin,” doa seorang wargamaya.“Warganegara yang baik, pemimpin belia,” puji seorang wargamaya lagi. Sehingga kini, kicauan tersebut telah mendapat hampir 3,000 ulang kicau dan 10,000 tanda suka daripada warga Twitter. -gmpk

Syukur Dapat Tempat Dan Biasiswa Oleh Satu Universiti Di Luar Negara. Syed Saddiq Dedah Lanjut Pengajian Dan Pelbagai Reaksi Daripada Pengikutnya

Pengumuman itu dibuat menerusi hantaran di akaun Twitter berserta gambar beliau bersama surat tawaran diterimanya dari universiti berkenaan petang semalam dan mendapat pelbagai reaksi dan ucapan tahniah daripada pengikutnya.“Alhamdulillah, saya mendapat tempat dan biasiswa di National University of Singapore untuk mengikuti program Lee Kuan Yew’s Senior Fellowship in Public Service,” katanya.

Beliau berkata, berita itu disimpan sejak Jun lalu tetapi disebabkan kelasnya akan bermula hari ini, ia dikongsikan dengan rakan-rakannya.“Sebagai orang muda, ada banyak yang perlu saya belajar lagi untuk meningkatkan kebolehan saya untuk berkhidmat.“Saya menolak menyambung pengajian di peringat Master di Universiti Oxford sebanyak dua kali disebabkan politik. Akhirnya, saya diberikan peluang untuk memantapkan kemahiran dasar awam sambil memberikan perkhidmatan kepada rakyat Malaysia,” katanya.

Beliau turut mengucapkan terima kasih kerana memberikan peluang berkenaan dan akan terus berkhidmat kepada rakyat.Sebelum ini, Syed Saddiq yang juga bekas Menteri Belia dan Sukan itu memohon untuk mendaftarkan parti baharunya minggu lalu dan mengasaskan gerakan lain, Ikatan Demokratik Malaysia (Muda).

Syed Saddiq merupakan bekas ketua Pemuda Bersatu (Armada) sebelum parti itu memilih untuk meninggalkan Pakatan Harapan (PH), sehingga kini beliau terus memilih untuk menyokong bekas Pengerusi Bersatu dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berbanding bersama Muhyiddin Yassin.-sh

Orang Muar Bagi Petai Percuma. Tetapi Tindakan Yang Dilakukan Oleh Syed Saddiq Ini Meraihh Perhatian Warganet Apabila Dia Buat Di Sebaliknya

Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sekali meraih tumpuan warganet apabila video terbarunya viral. Menerusi rakaman berdurasi 15 saat yang dimuat naik di Twitter itu, Syed Saddiq pada awalnya telah menerima seikat petai daripada beberapa individu secara percuma.Namun, apa yang menarik perhatian warganet adalah tindakan Syed Saddiq yang masih cuba membayar pemberian itu.Biarpun pembelian itu ditolak beberapa kali oleh penjual petai tersebut, namun Syed Saddiq masih cuba memasukkan duit ke dalam poket individu terbabit sebagai tanda penghargaan.

“Cara dia letak duit dalam poket memang klasik, tersenyum saya,” kata seorang warganet.“Petai tu bukanlah Syed Saddiq nak sangat tapi lebih kepada sesuatu yang dia boleh bagi pada orang kampung,” kata seorang lagi warganet .“Pakcik sedekah, makcik sedekah, YB sedekah, Alhamdulillah,” kata seorang lagi pengguna Twitter.-gmpk

Jodoh Syed Saddiq sebelum pilihan raya

MUAR: “Insya-Allah, kita doakan sebelum pilihan raya.” Demikian jawapan ringkas Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ketika ditanya mengenai jodohnya. Bagaimanapun, bekas Menteri Belia dan Sukan itu masih berteka-teki calon isterinya.“Kita doakan sebelum pilihan raya, itu sahaja saya boleh cakap,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini. Dalam perkembangan lain, Syed Saddiq mendedahkan beliau pernah berjumpa dengan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dua kali selain turut menghantar mesej selepas kejatuhn Kerajaan Pakatan Harapan (PH) pada Februari lalu.

Beliau menjelaskan, pertemuan itu menyentuh mengenai perbincangan peruntukan kepada Parlimen Muar yang ditarik dan usaha menyelamatkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) serta Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada).

“Saya tak nak kerana politk, jambatan silaturahim tertanaam terus. Lagi satu saya sebagai anak muda, masih terhutang budi kepada Tan Sri. “Ya, saya tidak bersetuju dengan apa yang berlaku tetapi sebagai anak muda, saya tidak boleh sombong, tidak boleh uu, tidak boleh saya kata sentiasa betul, kadang kala saya pun salah. Tetapi perbezaan politik itu perlu diraikan,” katanya.

Tanpa memperincikan tarikh pertemuan itu, Syed Saddiq berkata, ketika itu beliau masih ahli Bersatu dan Ketua Armada dan sedang mencari jalan terbaik untuk menyelamatkan parti. “Komunikasi (dengan Muhyiddin) sentiasa ada, saya hendak kekalkan (silaturahim) sampai bila-bila,” katanya. Pada 28 Mei lalu, keahlian lima pemimpin Bersatu termasuk Syed Saddiq terhenti serta-merta kerana tidak mengikuti perlembagaan parti.

Empat yang lain ialah bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad; Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Seri Mukhriz Mahathir; Ahli Parlimen Simpang Renggam, Dr Maszlee Malik dan Ahli Parlimen Kubang Pasu, Datuk Amiruddin Hamzah. – UTUSAN ONLINE

Terus Pulang Ke Johor. Syed Saddiq Dedahkan Ibunya Alami Satu Sakit Ini Dan Harap Orang Ramai Doakan Kesihatan Ibunya

Ahli parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan bahawa ibunya kini sedang berada di hospital bagi menjalani satu operasi. Ia susulan selepas doktor mengesahkan bahawa sakit teruk payudara yang pernah dialami ibunya sebelum ini didapati telah kembali semula.

Lalu, Syed Saddiq dikatakan telah bergegas awal tinggalkan mesyuarat parlimen untuk balik ke Muar bagi menemani ibunya yang tercinta itu. “Terpaksa tinggalkan parlimen awal untuk ke Johor, demi mama. My mum is a f1ghter. “In 2013, she won the battle against br3at cncer. 2 weeks ago, we found out that the cncer is back.

“Tomorrow (hari ini) mama will be going through her operation. Tolong doakan untuk mama,” tulisnya. Dalam pada itu, Syed Saddiq turut berkongsi foto terkininya bersama ibu setibanya di hospital. Melihat di ruangan komen, rata-rata warganet menitipkan doa dan berharap proses operasi dapat berjalan dengan lancar. Sumber: Twitter Syed Saddiq


Kredit - 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post