Setelah sekian lama menyepi akhirnya Syamsul Yusof tampil buka mulut bongkarkan sesuatu pasal har rumahtangga. Rupa rupanya ini punca sebenar.

Setelah sekian lama menyepi akhirnya Syamsul Yusof tampil buka mulut bongkarkan sesuatu pasal har rumahtangga. Rupa rupanya ini punca sebenar.

SETELAH agak lama isu membabitkan rumah tangga Syamsul Yusof menjadi perbualan ramai, pengarah dan pelakon itu akhirnya tampil menjelaskan mengenai status sebenar.

Setelah sekian lama menyepi akhirnya Syamsul Yusof tampil buka mulut bongkarkan sesuatu pasal har rumahtangga. Rupa rupanya ini punca sebenar.



Mengakui bahtera yang dibina berhadapan masalah, Syamsul, 36, bagaimanapun berkata dia dan Puteri Sarah Liyana kini dalam proses memperbaiki hubungan dengan mendapatkan nasihat daripada pihak yang sepatutnya.

ARTIKEL MENARIK:Baru semalam Neelofa tular tentang berniqab tiba tiba ibu ulas pasal jodoh pulak. Mengejutkan sampai macam ni sekali ibu Neelofa dedahkan.


Malah jelas pemilik nama Mohd Syamsul Mohd Yusof ini, kehadiran Puteri Sarah di pejabat agama pada 18 September lalu tidak melibatkan isu perpisahan. “Semua orang pun tahu dia pergi ke pejabat agama tapi bukan sebab kami nak berpisah. Cuma tiada jalan lain, kami perlu mengambil nasihat daripada kaunseling.

“Kami masih dalam proses memperbaiki hubungan. Saya tidak boleh cakap lebih soal rumah tangga tapi apa yang boleh saya cakap… dia seorang isteri yang baik. “Yang penting sekarang ini anak-anak. Mungkin sebab saya terlalu obses dengan kerja saya. Jadi seperti penyaki1t… saya jadi tak senang dengan kerja saya.

“Sepatutnya apabila kerja dah siap, relaks la. Nak kata duit… Alhamdulillah, rezeki ada. Tapi kenapa saya selalu nak bekerja,” kata Syamsul kepada mStar. Pada 29 September lalu, Syamsul meluahkan rasa marah apabila kisah rumah tangganya dijadikan modal sensasi berbaur ftnah sebuah saluran YouTube.

Dalam pada itu pengarah dan pelakon filem mnafik ini mengakui berasa tertekan apabila berdepan dengan dugaan tersebut ketika dia sedang sibuk menyiapkan projek filem dan lagunya. Bagaimanapun dia percaya dan yakin apa yang berlaku tidak akan menjejaskan urusan dalam memperbaiki hubungannya dengan Puteri Sarah.

“Saya tertekan sebab sibuk dengan projek filem dan lagu dan dalam masa sama nak perbaiki hubungan kami lagi. Jadi, saya perlukan ketenangan. Syamsul membuat laporan polis terhadap individu yang menghantar mesej berbaur ugtan kepada dirinya dan keluarga.

“Tapi pada masa yang sama timbul isu YouTuber buat ftnah… ada yang hantar mesej ugtan la. Sekarang ini mood saya tengah sakit hati… nak selesaikan masalah kena tenang. “Tapi InsyaAllah apa yang berlaku ini tidak akan menjejaskan saya dan Sarah dalam urusan nak perbaiki hubungan kami.

“Sarah seorang yang sangat memahami dan apa yang terjadi, dia sentiasa beri sokongan,” ujarnya. Syamsul berkahwin dengan Puteri Sarah pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah yang kini berusia setahun.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: mStar/KL Menjerit Video

Tajuk Ke Arah Perkara Negatif. Syamsul Yusof Dedah Akan Saman Satu Saluran Youtube Ini Selepas Menyebarkan Berita Yang Tidak Sepatutnya Dibuat

Pelakon Syamsul Yusuf berang dengan sebuah saluran YouTube yang menggambil kesempatan menggunakan tajuk berbaur ftnah mengenai hal rumahtangganya.Dengan menggunakan nama Cabik Geronong Channel, saluran itu meletakkan tajuk berjudul ‘TAK SANGKA! Rupanya Syamsul Yusof Menduakan dengan Puteri Sarah’ untuk mendapatkan jumlah tontonan yang banyak menimbulkan rasa kurang senang Syamsul.

Syamsul menerusi video pendek di ruangan IG TV di Instagram miliknya memaklumkan bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap saluran berkenaan.“Anda semua nak main-mainkan saya kan? Berani tulis tajuk macam ini hanya untuk mendapatkan views di YouTube.

Saya dah semak dan saluran ini adalah dari Malaysia dan kita akan dapatkan dia punya id. “Too much brother. Jangan main-main dengan nama saya. Please stop playing aroung with my f******g name bro.“Sekarang ini dekat

saluran YouTube saya tahu anda semua nak dapatkan views apa semua, saya tahu itu kerja anda tapi tolong hormati orang dan juga artis.“Mereka ada keluarga juga, saya ada anak-anak. Saya dapat Cabik Geronong Channel, nama saluran pun macam apa tah dia tulis tajuk yang boleh membawa ftnah, boleh membawa kepada kepincangan keluarga saya lagi,” katanya.

Tegas Syamsul lagi, tindakan tidak bertanggungjawab pihak saluran itu boleh membuatkan keadaan menjadi lebih teruk.“Seperti yang saya cakap, saya tidak akan berdiam diri lagi. Saya akan saman anda, saya jumpa anda di mahkamah.

“Ini bukan sebab duit, nak kasi ajar sikit. Kalau ada artis-artis lain sebelum ini pernah kena kalau diorang tak berani saman ke ha ni Syamsul saman kau sekarang ni.“Saya tak main-main dan tolonglah respek orang lain. Orang tengah ada masalah

sekarang ni dan korang nak fikir tentang korang punya views, kau tak fikir orang punya perasaan. Kau nak buat macam ni, okay see you in courtlah. “Saya akan dapatkan peguam terbaik. Seriously bro, too much! Orang pun ada perasaan juga, come onlah respek people.

“Saya hormat anda, anda hormat saya. Saling menghormati, jangan buat kami, artis Malaysia ni like sht man. Malas cakaplah, see you in court!” tegasnya. Malah, Puteri Sarah bersama ibu mentuanya dikatakan masuk ke bahagian undang-undang keluarga meskipun tidak dapat dipastikan tujuan sebenar kehadirannya itu.

Puteri Sarah juga sempat menimbulkan tanda tanya saat memuat naik kenyataan berkaitan menduakan di InstaStorynya baru baru ini. Selain itu, di Instagram Syamsul juga kali terakhir dia memuat naik foto bersama isteri dan anak-anak pada Mei lalu,

manakala, foto bersama Puteri Sarah pula kali terakhir pada November tahun lalu. Pasangan Syamsul dan  Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, 1.Kredit Foto: Instagram @syamsulyusoffilm-gmpk

Sudah Dua Tahun Tidak Tinggal Bersama Keluarga. Yusof Haslam Ulas Isu Hubungan Syamsul Yusof Dan Puteri Sarah Susulan Keadaan Rumah Tangga Pasangan Tersebut Bermasalah

Yusof dan isterinya sentiasa mendoakan yang terbaik buat Syamsul serta Puteri Sarah. SUSULAN keadan rumah tangga pasangan selebriti Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didkwa berntakan selepas kedua-duanya dilihat muncul di Pejabat Agama, bapa pengarah filem itu Datuk Yusof Haslam enggan mencampuri urusan peribadi anak dan menantunya itu.

Yusof ketika dihubungi mStar memberitahu dia tidak berhak memberi sebarang komen memandangkan pasangan itu tidak lagi tinggal bersamanya sejak dua tahun lalu.Bagaimanapun Yusof berkata, dia dan isterinya iaitu Datin Fatimah Ismail sentiasa mendoakan yang terbaik buat anak dan menantunya itu.

Puteri Sarah enggan mengulas dkwaan rumah tangganya dengan Syamsul kini berdepan dengan masalah.“Saya tak tahu apa-apa mengenai rumah tangga mereka. Biarlah Syamsul dan Puteri Sarah sendiri yang beri kenyataan sebab saya tak boleh nak beri komen.”Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka.

Lagipun, mereka berdua dah tidak tinggal bersama dengan saya sejak dua tahun lalu sebab mereka ada rumah sendiri.”Sebagai bapa, sudah tentu saya mendoakan yang terbaik untuk mereka berdua. Apa saja kemelut yang berlaku, saya dan isteri mendoakan agar mereka dapat selesaikan dengan baik,” kata Yusof kepada mStar.

Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka.

Yusof diminta mengulas mengenai dkwaan Puteri Sarah Liyana dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu.Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga ditemani seorang wanita yang dipercayai ibu mentuannya, Fatimah.

Bagaimanapun, ditanya mengenai tujuan mereka mengunjungi pejabat agama tersebut, Puteri Sarah hanya memilih untuk tidak mengulas mengenainya. Puteri Sarah dan Syamsul dikurniakan sepasang anak. Usaha mStar untuk mendapatkan kenyataan daripada Syamsul yang juga seorang pengarah filem hebat gagal apabila panggilan telefon tidak dijawab.

Menerusi laporan mStar pada Ahad, tinjauan mendapati Puteri Sarah juga sudah berhenti mengikuti atau sudah ‘unfollow’ akaun Instagram suaminya, namun Syamsul masih lagi mengikuti IG aktres itu. Puteri Sarah mendirikan rumah tangga dengan Syamsul pada 8 Mac 2014 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, serta Summayah yang kini berusia setahun.-mstar

Unfollow Syamsul Yusof Di Instagram. Puteri Sarah Dikatakan Baru Hadir Ke Pejabat Agama Baru Baru Ini Dan Perkongsian Dari Puteri Sarah Ternyata Meraih Perhatian Ramai

Puteri Sarah enggan ulas dkwaan dia hadir ke pejabat agama, baru-baru ini. DKWAAN kononnya pelakon Puteri Sarah Liyana hadir ke Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu menimbulkan spekulasi tentang hubungan rumah tangganya dengan pengarah filem Syamsul Yusof sedang dilanda masalah.

Menerusi laporan Harian Metro, Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga. Puteri Sarah dikatakan hadir ke pejabat berkenaan ditemani seorang wanita dipercayai ibu mertuanya iaitu Datin Fatimah Ismail.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan tujuan sebenar Puteri Sarah mengunjungi pejabat agama itu.Ditanya mengenai dkwaan tersebut, Puteri Sarah memilih untuk tidak mengulas lanjut. Salah satu perkongsian Puteri Sarah di Instastory.

“Maaf, tiada apa yang ingin saya kongsikan buat masa ini,” katanya. Usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan Syamsul tidak berjaya apabila panggilan tidak dijawab. Tinjauan mendapati Puteri Sarah juga sudah berhenti mengikuti atau ’unfollow’ akaun Instagram suaminya, bagaimanapun Syamsul masih lagi mengikuti akaun wanita itu.

Puteri Sarah bersama suami, Syamsul Yusof dan dua anak mereka. Foto terakhir dimuat naik pasangan itu ialah pada Hari Raya Aidilfitri sekitar Mei lalu. Menerusi Instastory, Puteri Sarah turut berkongsi paparan skrin kata-kata semangat yang ditulis dalam bahasa Inggeris.

“Ahad… ini bukan tentang hubungan sempurna, ini tentang mencari seseorang yang sesuai dengan kamu dan akan melalui segalanya tanpa putus asa, ” kongsinya.Pelakon drama Cinta Antara Kita ini berkahwin dengan Syamsul Yusof pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, setahun.-mstar

Warganet Tergamam Puteri Sarah Tiba Tiba Muatnaik Status Baru Di IG Nya Yang Menjadi Tanda Tanya. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Antara Dia Dengan Syamsul Yusof.

Baru-baru ini dunia hiburan tempatan dikejutkan dengan berita kelib4t isteri kepada pelakon dan pengarah terkenal Syamsul Yusof, Puteri Sarah Liyana kelihatan berada di pejabat agama. Namun masing-masing menutup mulut dan tidak mahu memberikan sebarang kenyataan perihal tersebut kecuali meminta peminat mendoakan kebahagiaan mereka.

Terbaru di entri Instagram milik Puteri Sarah, dia berkongsi satu rasa pada kapsyen gambar yang dimuat naiknya itu. Tidak dapat dipastikan sama ada ianya hasil tulisannya sendiri atau dipetik daripada sumber lain kerana ayat-ayat tersebut lebih kepada Bahasa Indonesia.

“Kamu sedang tidak bersaing dengan siapa-siapa.. Jangan terus bandingkan kehidupanmu dengan kehidupan orang lain. Kita sudah punya porsi masing-masing yang mana semuanya sudah Allah atur. Kamu hebat dengan tetap mensyukuri segala bentuk pemberian Allah. Kamu istimewa dengan apa yang ada pada dirimu. Nikmatilah apa yang Allah anugerahkan. Karena sampai kapanpun, tak ada gunanya jika hidup hanya sekadar untuk membanding,” tulis Puteri Sarah.

Tambah Puteri Sarah lagi, cukuplah untuk kita menjadi lebih baik daripada diri kita yang sebelumnya dan bersyukur dengan apa yang telah diberikan kepada kita. “Cukuplah kamu jadi baik dari kelmarin, dari diri kamu yang terdahulu. Cukuplah kamu menjadi dirimu sendiri dengan versi terbaikmu. Lalu bersyukur atas semua itu,” tulisnya lagi.

Puteri Sarah berkahwin dengan Syamsul Yusof pada 8 Mac 2014 dan mereka dikurniakan dengan dua orang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam pada 19 April 2017 dan Sumayyah pada 16 Mac 2019. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

SUMBER : Pisang Daily



Loading...
loading...


Lepas Puteri Sarah Bongkarkan Apa Yang Terjadi Dengan Hubungan Dia Dan Syamsul Yusof Kini Mawi Pulak Tiba Tiba Tampil Bongkarkan Apa Sebenarnya Yang Berlaku.

Rakan kepada sutradara dan pelakon Syamsul Yusof, Mawi berharap agar kisah yang tular di media sosial mengenai keretakan rumah tangga pasangan sahabatnya itu tidak benar. Kata Mawi, dia ada berhubung dengan Syamsul beberapa hari lalu namun tidak berbincang mengenai kisah peribadinya.

“Cerita ini saya tahu dari media dan Instagram. Beberapa hari lepas saya ada berhubung dengannya melalui voice note tapi tak ada bertanya apa-apa berkaitan dengan masalah peribadinya. Daripada perbualan pun semuanya okey dan dia tak ada menunjukkan sedang bermasalah. Saya harapkan cerita ini tak betul… Kita doakanlah,” katanya kepada Gempak.

Mawi ditemui pada majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Nurflix, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Iskandar Malaysia Studios (IMS) dan Amazon Web Services (AWS) di Acapella Suite Hotel, Shah Alam pada Rabu.

Terdahulu, isteri kepada Syamsul, Puteri Sarah dilaporkan berada di pejabat agama dan enggan mengulas mengenai tindakannya itu. Tinjauan di Instagram juga mendapati Syamsul dan Puteri Sarah sudah tidak mengikuti akaun masing-masing. Kali terakhir mereka berkongsi foto bersama ketika sambutan Aidilfitri pada Mei lalu.

Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Dalam Rumahtangga Syamsul Yusof Dan Puteri Sarah. Puteri Sarah Siap Tampil Dedahkan Mesej Yang Dia Dapat Dari Seseorang.

KISAH rumah tangga pasangan pelakon Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didakwa sedang bergolak terus mendapat perhatian warganet. Menerusi Instagram, Puteri Sarah berkongsi mesej peribadi daripada seorang peminat yang berharap pasangan selebriti itu mempertahankan perkahwinan yang dibina demi anak-anak mereka.

“Sarah… saya suka tengok Sarah dan Syamsul dengan anak-anak. Saya harap Sarah dapat pertahankan rumah tangga, dapatkan nasihat dari orang-orang yang positif. Ujian rumah tangga memang besar sebab syaitan pun tak suka bila tengok manusia berkasih sayang dan halal kerana Allah. Maaf saya tak tahu apa berlaku tapi saya yakin Sarah dan Syamsul dapat hadapi segalanya dengan sabar. Stay strong okay!,” tulis seorang pengikut. Puteri Sarah berterima kasih kepada peminat atas sokongan.

Membalas mesej tersebut, Puteri Sarah berterima kasih kepada peminat yang mengambil berat mengenai rumah tangganya yang kini berdepan ujian. “Memang banyak syaitan… tapi terima kasih banyak atas keprihatinan anda. Sarah hargai sangat!,” jawabnya. Pada Jumaat lalu, Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga ditemani seorang wanita yang dipercayai ibu mentuanya, Datin Fatimah Ismail.

Yusof dan isteri enggan masuk campur urusan anak.

Bagaimanapun, ditanya mengenai tujuan mereka mengunjungi pejabat agama tersebut, Puteri Sarah hanya memilih untuk tidak mengulas mengenainya. Menerusi laporan mStar pada Isnin lalu, bapa kepada Syamsul Yusof iaitu Datuk Yusof Haslam berkata dia enggan mencampuri urusan anak dan menantunya itu.

Yusof memberitahu dia tidak berhak memberi sebarang komen memandangkan pasangan itu tidak lagi tinggal bersamanya sejak dua tahun lalu. “Saya tak tahu apa-apa mengenai rumah tangga mereka. Biarlah Syamsul dan Puteri Sarah sendiri yang beri kenyataan sebab saya tak boleh nak beri komen.

“Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka. Lagipun, mereka berdua dah tidak tinggal bersama dengan saya sejak dua tahun lalu sebab mereka ada rumah sendiri. Sebagai bapa, sudah tentu saya mendoakan yang terbaik untuk mereka berdua. Apa saja kemelut yang berlaku, saya dan isteri mendoakan agar mereka dapat selesaikan dengan baik,” kata Yusof kepada mStar.

Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka.
Yusof diminta mengulas mengenai dakwaan Puteri Sarah Liyana dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu. Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga ditemani seorang wanita yang dipercayai ibu mentuannya, Fatimah.

Bagaimanapun, ditanya mengenai tujuan mereka mengunjungi pejabat agama tersebut, Puteri Sarah hanya memilih untuk tidak mengulas mengenainya. Puteri Sarah mendirikan rumah tangga dengan Syamsul pada 8 Mac 2014 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, serta Summayah yang kini berusia setahun.

Puteri Sarah Ke Pejabat Agama Akhirnya Syamsul Yusof Tampil Bersuara Dedahkan Sesuatu Tentang Rumahtangga Mereka. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Antara Mereka.

Kuala Lumpur: Pengarah Syamsul Yusof, 36, memohon orang ramai mendoakan hubungan rumah tangganya dengan isteri, Puteri Sarah dalam keadaan baik. Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof ketika dihubungi Harian Metro, bagaimanapun enggan mengulas lanjut apa yang terjadi dalam perkahwinan mereka.

Terdahulu, timbul dakwaan Puteri Sarah dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak, kelmarin, yang ditemani ibu mentuanya. “Tak ada apa yang saya nak komen, ia hal peribadi. Hal yang personal dan harapnya dapatlah menghormati

“No komen, ini hal peribadi. Tetapi, saya berharap peminat dapat mendoakan yang terbaik buat kami sekeluarga,” katanya. Ditanya juga mengenai tindakan isterinya yang sudah tidak mengikuti Syamsul di Instagram, dia tegas enggan memberi komen.

Apapun, semalam Harian Metro melaporkan kelibat Puteri Sarah yang berjubah dan bertudung hitam menarik perhatian orang ramai yang kebetulan berada di kawasan pejabat agama itu. Malah, Puteri Sarah bersama ibu mentuanya dikatakan masuk ke bahagian undang-undang keluarga meskipun tidak dapat dipastikan tujuan sebenar kehadirannya itu .

Selain itu, di Instagram Syamsul juga kali terakhir dia memuat naik foto bersama isteri dan anak-anak pada Mei lalu, manakala, foto bersama Puteri Sarah pula kali terakhir pada November tahun lalu. Pasangan Syamsul dan Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, 1.

SUSULAN keadan rumah tangga pasangan selebriti Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didakwa berantakan selepas kedua-duanya dilihat muncul di pejabat agama, bapa pengarah filem itu Datuk Yusof Haslam enggan mencampuri urusan peribadi mereka.

“Dah 2 tahun mereka tak tinggal bersama kami” – Yusof Haslam dan isteri doakan Syamsul, Puteri Sarah selesaikan isu rumah tangga dengan baik

Yusof ketika dihubungi mStar memberitahu dia tidak berhak memberi sebarang komen memandangkan pasangan itu tidak lagi tinggal bersamanya sejak dua tahun lalu. Bagaimanapun Yusof berkata, dia dan isterinya iaitu Datin Fatimah Ismail sentiasa mendoakan yang terbaik buat anak dan menantunya itu.

Puteri Sarah enggan mengulas dakwaan rumah tangganya dengan Syamsul kini berdepan dengan masalah. “Saya tak tahu apa-apa mengenai rumah tangga mereka. Biarlah Syamsul dan Puteri Sarah sendiri yang beri kenyataan sebab saya tak boleh nak beri komen.

“Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka. Lagipun, mereka berdua dah tidak tinggal bersama dengan saya sejak dua tahun lalu sebab mereka ada rumah sendiri. “Sebagai bapa, sudah tentu saya mendoakan yang terbaik untuk mereka berdua. Apa saja kemelut yang berlaku, saya dan isteri mendoakan agar mereka dapat selesaikan dengan baik,” kata Yusof kepada mStar.

Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka. Yusof diminta mengulas mengenai dakwaan Puteri Sarah Liyana dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu.

Heboh Bila Ada Org Nampak Puteri Sarah Ke Pejabat Agama. Mengejutkan Ini Jawapan Puteri Sarah Bila Ditanya Wartawan. Sampai Macam Sekali Rupanya Hubungan Dia Dengan Syamsul Yusof Sekarang.

DAKW4AN kononnya pelakon Puteri Sarah Liyana hadir ke Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu menimbulkan spekvlasi tentang hubungan rumah tangganya dengan pengarah filem Syamsul Yusof sedang berant4kan.

Menerusi laporan Harian Metro, Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga. Puteri Sarah dikatakan hadir ke pejabat berkenaan ditemani seorang wanita dipercayai ibu mertuanya iaitu Datin Fatimah Ismail. Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan tujuan sebenar Puteri Sarah mengunjungi pejabat agama itu.

Salah satu perkongsian Puteri Sarah di Instastory.

Jawapan Puteri Sarah Bila Ditanya

Ditanya mengenai dakw4an tersebut, Puteri Sarah memilih untuk tidak mengulas lanjut. “Maaf, tiada apa yang ingin saya kongsikan buat masa ini,” katanya. Usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan Syamsul tidak berjaya apabila panggilan tidak dijawab. Tinjauan mendapati Puteri Sarah juga sudah berhenti mengikuti atau ’unfollow’ akaun Instagram suaminya, bagaimanapun Syamsul masih lagi mengikuti akaun wanita itu.

Puteri Sarah bersama suami, Syamsul Yusof dan dua anak mereka.

Foto terakhir dimuat naik pasangan itu ialah pada Hari Raya Aidilfitri sekitar Mei lalu. Menerusi Instastory, Puteri Sarah turut berkongsi paparan skrin kata-kata semangat yang ditulis dalam bahasa Inggeris. “Ahad… ini bukan tentang hubungan sempurna, ini tentang mencari seseorang yang sesuai dengan kamu dan akan melalui segalanya tanpa putus asa, ” kongsinya. Pelakon drama Cinta Antara Kita ini berkahwin dengan Syamsul Yusof pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, setahun.

Terdahulu Syamsul izin Puteri Sarah kembali berlakon

KUALA LUMPUR: Cinta pelakon, Puteri Sarah Liyana, 35, terhadap dunia lakonan tidak pernah pudar biarpun lebih enam tahun terpaksa mengetepikan minat demi memberi tumpuan terhadap keluarga. Kali terakhir isteri kepada pengarah dan pelakon popular, Syamsul Yusof itu membintangi drama pada 2013.

Sarah atau nama sebenarnya, Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 35, dia kembali ke lokasi penggambaran sejak tahun lalu, tetapi hanya menerusi naskhah tidak menuntut masa yang panjang. “Saya kembali dengan mengendalikan program Glam terbitan RTM sebagai hos pada Oktober tahun lalu. Kemudiannya, saya berlakon telefilem dan akan datang, saya akan menjayakan sebuah lagi telefilem.

“Saya tak mampu Tinggalkan dunia lakonan kerana minat. Saya sudah biasa dengan sibuk, saya boleh melompat-lompat ke beberapa lokasi penggambaran dalam masa sehari. Disebabkan tak mahu bosan, saya mula berniaga. Apabila berniaga, timbul pula rasa nak berlakon,” katanya kepada BH Online.

Sarah berkata, dia mendapat keizinan suami, tetapi ada syarat. “Suami izinkan saya berlakon tetapi hanya telefilem. Saya tak boleh terima tawaran berlakon drama bersiri kerana ia mengambil masa yang panjang, sekurang-kurangnya tiga bulan.

“Sungguhpun begitu, saya akan bertanya pada suami terlebih dahulu sebelum menerima tawaran. Saya jaga batasan sebagai isteri orang,” katanya. Bagaimanapun, Sarah menafikan suaminya punca dirinya menyepikan diri daripada dunia lakonan.

“Suami tidak pernah halang minat saya. Sebelum ini, saya ada anak kecil dan masih belum pandai mengendalikan masa. Bagaimanapun, saya semakin faham rentak apabila dikurniakan dua cahaya mata. Sekarang, Syamsul pun sudah boleh jaga anak apabila saya bekerja, jadi tiada masalah untuk saya kembali berlakon.

“Saya akui pernah mengeluarkan kenyataan saya perlu memperlahankan kerjaya lakonan apabila berkahwin, tetapi jiwa saya meronta-ronta mahu berlakon. Tetapi, berlakon bukanlah keutamaan, tidak mengapa tiada tawaran kerana keluarga menjadi keutamaan saya,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran produk kecantikannya, Shara, baru-baru ini.

Mengusahakan produk kecantikan sejak 2018, ia adalah salah satu cara untuk Sarah sibuk. “Alhamdulillah, ia mendapat sambutan baik. Syamsul juga menyokong saya berniaga,” katanya. Syamsul turut hadir menyokong Sarah pada majlis pelancaran.

Mengulas kelihatan gugup ketika berucap, Sarah berkata inilah kali pertama berucap di hadapan suaminya. “Ini kali pertama suami datang ke majlis pelancaran produk saya. Selalunya, saya duduk di tempatnya pada majlis tayangan filem, dia yang bercakap di hadapan, hari ini pula sebaliknya.

“Suami menegur, saya boleh berlakon tetapi kenapa tak boleh bercakap di hadapan tetamu. Betul juga, berlakon saya okay, bercakap gugup pula,” katanya. Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014. Pasangan itu dikurniakan anak lelaki, Syaikul Islam, 3 dan Summayyah, 1. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar, BH

Syamsul Yusof beri amaran individu menyamar suaranya di Bigo – “Saya penat nak saman orang turun naik mahkamah”

Syamsul akan mengambil tindakan undang-undang jika individu tersebut enggan memadam akaun Bigo. Pengarah dan pelakon Syamsul Yusof berang apabila mengetahui ada individu tidak bertanggungjawab menyamar menjadi suaranya di aplikasi laman Bigo.Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof, 36, turut menegaskan dia tidak pernah mempunyai akaun Bigo dan Facebook.

Anak kepada pengarah Yusof Haslam ini memberi amaran kepada individu tersebut untuk memadam akaun palsu itu sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.”Ada mamat menyamar jadi suara saya dalam Bigo. Saya tiada langsung akaun Bigo dan juga FB, jadi yang ada semua itu akaun palsu menyamar jadi saya. Syamsul memberi amaran kepada individu tersebut di Instagramnya.

“Kepada mangkuk yang menyamar jadi suara saya tolong padam akaun Bigo itu cepat. Sebab saya penat nak saman orang turun naik mahkamah ini. Jadi, tolong jangan paksa. Padam sekarang,” katanya.Pelakon dan pengarah filem Munafik 2 ini memuat naik status memberi amaran terhadap individu tersebut di laman Instagram miliknya.

Rata-rata warganet juga menyedari perkara itu berlaku di aplikasi tersebut dan mengatakan individu itu tidak pernah menayangkan wajahnya ketika membuat video live.Malah, ada segelintir warganet juga meminta Syamsul untuk meneruskan tindakan undang-undang terhadap individu tidak bertanggungjawb itu.”Saman saja abang @syamsulyusoffilm beritahu banyak kali pun bukan diorang nak faham sangat pun. Saja nak pekakkan telinga… emosi pula kita ni.

Kepada mangkuk yang menyamar jadi suara saya tolong padam akaun Bigo itu cepat.

“Pernah dengar… Sepupu ada Bigo. Memang sebiji, rasanya suara dia kut. Sebab ada tanya, Syamsul ke? Dia cakap bukan.”Aah betul-betul dia buat suara itu. Cuma kalau dia live, dia tak tunjuk muka. Cuma suara saja sama,” komen beberapa warganet di laman sosialnya.Sekitar tahun 2018, Syamsul mengambil tindakan undang-undang terhadap individu berkaitan penyebaran filem Munafik 2 secara haram di laman sosial. Berikutan itu,  kes tersebut berpihak Skop Productions Sdn Bhd menyebabkan individu tersebut diminta membayar ganti rugi berjumlah RM100,000 selain ada beberapa perkara yang perlu dipatuhi.-mstar

“Majlis untuk wanita sahaja” – Puteri Sarah jawab pertanyaan tidak nampak Syamsul pada majlis akikah anak keduanya

PERKONGSIAN pelakon Puteri Sarah Liyana sepanjang majlis akikah anak keduanya iaitu Sumayyah Mohd Shamsul yang berlangsung pada Ahad menarik perhatian peminat.Ini berikutan suaminya yang juga pengarah filem dan pelakon iaitu Syamsul Yusof tidak kelihatan pada foto yang dimuat naik oleh wanita itu.Ia mengundang komen seorang pengikut yang bertanyakan mengenai kehadiran pengarah filem Munafik tersebut.

“Bang Syamsul tidak kelihatan sis,” komen seorang pengikut di foto yang di muat naik di Instagram.Puteri Sarah menjawab pertanyaan seorang peminat.Menjawab pertanyaan pengikut itu, Puteri Sarah memberitahu majlis tersebut hanya dihadiri oleh wanita sahaja dan diuruskan oleh ibu serta bapa mertuanya iaitu Datuk Yusof Haslam dan Datin Fatimah Ismail.

Mereka sepakat membuat kelainan dengan mengundang tetamu wanita bagi majlis akikah untuk Sumayyah itu.”Majlisnya wanita sahaja, terima kasih kepada mereka yang datang memeriahkan.Ketiadaan suami pada foto mengundang pertanyaan peminat.“Terima kasih kepada ibu dan bapa mertua anjurkan majlis akikah Sumayyah, kali ini akikah kita buat lain sikit,” katanya.

Foto yang dikongsi di Instagram Puteri Sarah itu menerima lebih 50,000 tanda suka.Puteri Sarah dan Sumayyah yang kini berusia lima bulan mengenakan pakaian sedondon dalam rona merah jambu sepanjang majlis tersebut.Pelakon drama Cinta Antara Kita ini berkahwin dengan Shamsul Yusof pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 2, dan Sumaiyyah yang dilahirkan pada 16 Mac-mstar


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post