Isu kritik rakyat Sabah punca kes COVID19 naik mendadak. Cik Non tak mengaku akan kesilapan yang dibuat dan ini siasatan yang polis buat selepas isu tersebut tular

Isu kritik rakyat Sabah punca kes COVID19 naik mendadak. Cik Non tak mengaku akan kesilapan yang dibuat dan ini siasatan yang polis buat selepas isu tersebut tular

Tak serik mencetuskan kontro-versi, usahawan produk kecantikan sekali lagi tular di media sosial dan dikatakan mengkritik rakyat Sabah secara terbuka.Cik Non atau nama sebenarnya Nor Shahada Aisyah mengelar rakyat Sabah kurang pintar dan miskin kerana menyebabkan kes Cov-id-19 meningkat secara mendadak.

Isu kritik rakyat Sabah punca kes COVID19 naik mendadak. Cik Non tak mengaku akan kesilapan yang dibuat dan ini siasatan yang polis buat selepas isu tersebut tular



Tak serik mencetuskan kontro-versi, usahawan produk kecantikan sekali lagi tular di media sosial dan dikatakan mengkritik rakyat Sabah secara terbuka.Cik Non atau nama sebenarnya Nor Shahada Aisyah mengelar rakyat Sabah kurang pintar dan miskin kerana menyebabkan kes Cov-id-19 meningkat secara mendadak.

ARTIKEL MENARIK:Kritik rakyat Sabah cakap punca kes COVID19 naik mendadak. PDRM terus buka kertas siasatan ekoran isu yang dibangkitkan oleh Ceknon


“Patut korang kena beli produk Ciknon ni,” tulisnya di Facebook sebelum dipadamkan selepas dikritik teruk oleh waragnet.Bagaimanapun, ada yang sempat screenshot status biadbnya itu lalu ditulrkan di serata media sosial.Disebabkan kebiadbannya itu, waragnet mula mengkritik semua akaun media sosialnya dengan melap0rkan akaun itu kepada pihak pengendali laman tersebut agar akaun itu dinyah-aktifkan terus.

Sementara itu, polis juga menerima satu lap0ran polis yang dibuat ke atas wanita itu.Timbalan Pengarah (Siasatan dan Peru-ndangan) Jabatan Siasatan Jenyh (JSJ) Bukit Aman, Deputi Komisioner Mior Faridalathrash Wahid berkata, pihaknya sudah membuka kertas siasatan terhadap wanita itu mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Kesksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi 1998.


“Kertas siasatan sudah dibuka dan kita akan memanggilnya untuk merakam keterangan,” katanya. Cik Non Beritahu Status Tersebut Bukan Dari Dia. Selepas tular di media sosial yang mengatakan Cik Non atau nama sebenar Nor Shahada Aisyah dikatakan mengkritk rakyat Sabah, dia tampil beri penjelasan.

Menurut Nor Shahada Aisyah, kenyataan di laman page Facebook tersebut bukanlah daripada dia dan page tersebut adalah fa-ke page dan page tersebut telah banyk kali membuat posting mengkritik dengan mengaitkan  nama beliau.Berikut Kenyataan Penuh Cik Non di IG milik beliau.

“ASTAGAFIRULLAHALAZIM DIA BUAT LAGI DAH!! FTNAH DARI PAGE FKE NI TAK SUDAH SUDAH! DULU SEBUT SENSITIVITI NEGERI KELANTAN SEKARANG TERBARU SENTUH SENSITIVITI NEGERI SABAH PULAK.“SAYA NORSHAHADAH AISYAH CEKNON BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT ATAS KELUARGA SAYA. SAYA TIDAK MELAKUKAN PERKARA Tak elok INI. MALAHAN RAMAI AHLI KELUARGA SAYA YANG BERADA DI KELANTAN JUGA SAHABAT TERDEKAT SAYA MERUPAKAN ANAK KELAHIRAN SABAH

“SAYA DENGAN RENDAH DIRI MEMINTA YANG MEMBACA POST INI JUGA KEBENARAN SEBENAR. UNTUK MENYAMPAIKAN PERKARA HAKIKAT REALITI FITNAH YANG MEMALUKAN INI. PAGE SEBENAR SAYA OFFICIAL PAGE ADALAH LOOKSLIMMING LOOKPINKISH BUKAN PAGE NORSHAHADAH AISYAH INI.

“ALLAH SWT YANG MAMPU MEMBALAS KEBAIKKAN ANDA SEMUA.Sebelum ini Ceknon pernah mengmuk selepas adik perempuannya, dipercayai berusia 20-an tidak dibenarkan masuk ke sebuah gedung membeli-belah kerana tidak memakai topeng muka.

Dalam video tersebut, wanita dipercayai pengasas produk kecantikan yang dikenali sebagai Ceknon itu dilihat memarahi dua pengawal keselamatan yang bertugas di pintu masuk gedung terbabit.“Aku sepk karang, sepatutnya sediakan mask. Ada budak kecil tak pakai mask, kenapa dia lepas. Tak guna kau orang ni s***.” katanya.

Namun Ceknon dan adiknya berjaya memasuki premis berkenaan selepas diberikan topeng percuma oleh pengunjung lain susulan kekec0han tersebut.Video berdurasi satu minit 17 saat itu membangkitkan kemrahan warganet yang menyifatkan tindakan wanita tersebut gak keterlal-uan dan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.Apa kata anda? Kongsikan bersama kamiSumber : HMETRO ONLINE / IG norshahadahaisyah

Kritik Rakyat Sabah Cakap Punca Kes COVID19 Naik Mendadak. PDRM Terus Buka Kertas Siasatan Ekoran Isu Yang Dibangkitkan Oleh Ceknon

Kuala Lumpur: Polis membuka kertas siasattan ke atas pengassas prodduk kecantikkan menggunakan akaun Facebook (FB) atas nama Nor Shahada Aisyah atau Cik Non susulan kenyataan dimuat naik di laman sosial FB miliknya mengkritik rakyat Sabah sebagai penyebab C0vid 19 meningkkat.

Timbalan Pengarah (Siassatan dan Perunddangan) Jabattan Siasattan Jnyah (JSJ) Bukit Aman, Deputi Komisioner Mior Faridalathrash Wahid berkata, satu laporran polis dibuat ke atas pemilik akaun FB terbaabit susulan kenyataan dimuat naiknya itu.Beliau berkata, susulan itu, polis membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Kesksaann dan Seksyen 233 Akta Komunikkasi 1998.-ctto

“Aku sepak karang” – Tak pakai mask, pengasas kosmetik mengmuk selepas pak guard halang adik masuk gedung perabot popular

Wanita dikenali sebagai Ceknon dilihat memaki hamun dua pengawal keselamatan yang bertugas di sebuah gedung perabot popular selepas adiknya tidak dibenarkan masuk kerana tidak memakai topeng muka.MESKIPUN Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sudah dilonggarkan, kebanyakan premis perniagaan mengenakan syarat pemakaian topeng muka sebelum dibenarkan memasuki premis.

Tidak terkecuali gedung perabot terkemuka di ibu kota yang turut mengambil pendekatan sedemikian terhadap pelanggan mereka bagi mengekang penularan wabak Covid-19 di negara ini.Namun tular video seorang wanita mengmuk selepas adik perempuannya, dipercayai berusia 20-an tidak dibenarkan memasuki gedung membeli-belah itu kerana tidak memakai topeng muka.

Dalam video tersebut, wanita dipercayai pengasas produk kecantikan yang dikenali sebagai Ceknon itu dilihat memaki dua pengawal keselamatan yang bertugas di pintu masuk gedung terbabit.”Aku sepak karang, sepatutnya sediakan mask. Ada budak kecil tak pakai mask, kenapa dia lepas. Tak guna kau orang ni s***.

Video yang dipercayai dikongsi wanita tersebut di Facebooknya tular sejak Khamis.“Ni I*** tau, bukan kedai RM2. Tapi nak kena keluar balik pergi beli mask PKP dah habislah b****. Lainlah kalau adik aku demam.”Nak bagi masuk ke tak? K******* kau! Kau boleh suruh aku keluar cari mask?,” jerit wanita itu.

Namun Ceknon dan adiknya berjaya memasuki premis berkenaan selepas diberikan topeng percuma oleh pengunjung lain susulan kekec0han tersebut.”Beli mask, bawa mask tak perlu. Orang bagi free je sebab Ceknon marah orang,” kata adiknya kepada wanita tersebut.Video berdurasi satu minit 17 saat itu yang turut dikongsi seorang warganet di Twitter mendapat lebih 590,000 tontonan di platform media sosial itu.

Rata-rata warganet mengkritik tindakan wanita tersebut yang didakwa agak keterlaluan dan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.Wanita tersebut dan adiknya dilihat tersenyum selepas dibenarkan memasuki premis berkenaan.“Allahu, guard suruh pakai mask je pon, takyah lah nak buat kecoh mengmuk sini sana macam pompuan menopauseMask tu pergi tepi jalan dekat vending machine pun ada jual, apa susah,” kata Dina.”Kalau aku jadi guard tu, aku bagi mask yang aku pakai kat dia. Unamused face dah tahu nak masuk tempat public prepare ahh mask. Unamused face sengkek sangat kahhhhh?,” tulis Iza.

Ceknon naik drah semua orang dia mak1 sebab kat depan tu memang dia sediakan mask dan hand sanitizer tapi tak tahulah dia malas nak top up atau apa.

Selepas video tersebut tular, adik kepada wanita tersebut yang dikenali sebagai Eka tampil menjelaskan situasi sebenar menerusi InstaStorynya.Malah dia turut mengaku tidak membawa topeng muka pada hari berkenaan.”Aku memang tak bawa mask sebab memang pergi I*** kot, shopping paling terbaik dan kaya gitu, bukan shopping kemiskinan pun.

Penjelasan adik Ceknon yang dikenali sebagai Eka di Insta Story miliknya.Confirm dia sediakan mask tak pun jual. Aku pergi kedai runcit pun orang sediakan mask. Yang shopping terbesar ini pula terbalik. Langsung tak sediakan.”Ceknon naik darh semua orang dia mak1 sebab kat depan tu memang dia sediakan mask dan hand sanitizer tapi tak tahulah dia malas nak top up atau apa,” tulisnya.Sebelum ini, wanita tersebut pernah tular susulan video berunsur luch yang dimuatnaik di Facebook miliknya bertujuan untuk mempromosikan produk kecantikannya.Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!


Loading...
loading...

PM sibuk sampaikan perutusan khas, warganet kecoh… mengadu pasal Cik Non – “Tolong nasihat dia”

Nama Cik Non disebut-sebut warganet ketika perutusan khas Perdana Menteri (kiri) susulan kisah seorang wanita bernama Ceknon menjadi tular baru-baru ini.NAMPAKNYA ramai yang berdebar menantikan perutusan khas Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai perkembangan terkini Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP), petang Isnin.

Namun, sedang asyik mendengar perutusan perdana menteri mengenai perkembangan Covid-10 di negara ini, tiba-tiba nama Cik Non yang disebut-sebut dalam kalangan warganet di laman Facebook mStar.”Cik Non tak pakai face mask (topeng muka) abah, tangkap dia hantar ke Zoo Negara,” ujar seorang warganet yang merujuk Muhyiddin dengan gelaran ‘abah’.

“Abah, Cik Non tak mampu beli mask tolong bagi bantuan mask dekat famili Cik Non… kami bersimpati,” kata yang lain.”Semua tak penting. Yang penting cik non tu. Tolong nasihat dia,” ujar seorang lagi.”Laksanakan balik PKP abah. Cik Non degil,” kata warganet. “Abah tangkap la Cik Non tu,” komen yang lain.”Cik Non abah… melmpau lmpau,” tambah warganet

Wanita dikenali sebagai Ceknon dilihat memaki dua pengawal keselamatan yang bertugas di sebuah gedung perabot popular selepas adiknya tidak dibenarkan masuk kerana tidak memakai topeng muka.Kec0h hal Ceknon itu sebenarnya merujuk kepada kisah yang tular baru-baru ini mengenai seorang wanita yang mengmuk selepas adik perempuannya, dipercayai berusia 20-an tidak dibenarkan masuk ke sebuah gedung membeli-belah kerana tidak memakai topeng muka.

Dalam video tersebut, wanita dipercayai pengasas produk kecantikan yang dikenali sebagai Ceknon itu dilihat memaki dua pengawal keselamatan yang bertugas di pintu masuk gedung terbabit.”Aku sepak karang, sepatutnya sediakan mask. Ada budak kecil tak pakai mask, kenapa dia lepas. Tak guna kau orang ni s***.” katanya.

Namun Ceknon dan adiknya berjaya memasuki premis berkenaan selepas diberikan topeng percuma oleh pengunjung lain susulan kekecohan tersebut.Video berdurasi satu minit 17 saat itu membangkitkan kemarahan warganet yang menyifatkan tindakan wanita tersebut gak keterlaluan dan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Wanita tersebut dan adiknya dilihat tersenyum selepas dibenarkan memasuki premis berkenaan.Menerusi perutusan khas, Muhyiddin berkata, beliau sentiasa memantau keadaan terkini pandemik Covid-19 dan wabak tersebut masih belum berakhir.Walaupun kes Covid-19 kekal rendah di Malaysia, beliau bagaimanapun bimbang dengan kewujudan 13 kluster baharu sepanjang tempoh PKPP.

“Contohnya Kluster Restoran Kuala Lumpur dalam kalangan pekerja restoran yang dilaporkan sejak 6 Julai 2020 dan Kluster Stutong yang bermula sejak 18 Julai 2020.”Selain itu, sejak 7 Julai 2020, terdapat empat kluster baharu yang dikesan berpunca dari mereka yang pulang dari luar negara iaitu Kluster di Sarawak sebanyak tiga kes, kluster di Melaka lima kes, kluster di Terengganu tiga kes dan kluster di Kuala Lumpur dua kes.

“Lebih membimbangkan saya, kes positif Covid-19 telah kembali mencatatkan angka dua digit sejak beberapa hari yang lalu,” kata beliau.Muhyiddin berkata, adalah memadai tempoh tiga bulan berkurvng di rumah untuk memutuskan rantaian jangkitan Covi-19.”Ekonomi negara kita terjejas teruk, perniagaan mengalami kerugian dan ramai yang hilang pekerjaan. Sudah tentu kita tidak mahu kembali hidup dalam kedaan lock down seperti itu.

“Sekiranya berlaku peningkatan kes Covid-19 secara mendadak dan memerlukan kerajaan menguatkuasakan semula PKP, impaknya kepada ekonomi amat besar.”Penutupan semula sektor-sektor ekonomi boleh menyebabkan negara kehilangan sekurang-kurangnya RM2 billion sehari dan secara langsung menyebabkan kehilangan sumber pendapatan bagi jutaan pekerja di Malaysia,” katanya.

Muhyiddin semasa menyampaikan perutusan khas mengenai perkembangan terkini PKPP.Muhyiddin turut memberitahu bahawa kerajaan juga sedang menimbang untuk mewajibkan pemakaian pelitup muka di tempat-tempat awam.Jelasnya, perincian mengenainya akan diumumkan apabila peraturan yang berkaitan dimuktamadkan oleh kerajaan.

Kerajaan mula melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada 18 Mac lalu berikutan pandemik Covid-19.Sejak PKP dilaksanakan dengan hanya perkhidmatan perlu dibenarkan, kerajaan kemudian memberi kelonggaran secara berperingkat kepada lebih banyak sektor ekonomi untuk beroperasi.

Sebanyak tiga fasa PKP dilaksanakan bagi memutuskan rantaian penularan wabak Covid-19 di negara ini.Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) kemudian dilaksanakan bermula pada 4 Mei lalu dengan sebahagian besar aktiviti ekonomi dan sosial dibenarkan.

Langkah itu susulan dua daripada enam strategi dan perancangan kerajaan dalam memerangi wabak iaitu ketegasan dalam tindakan mengawal Covid-19 dan membina ketahanan melalui Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin telah membuahkan hasil.Pada 7 Jun lalu, Perdana Menteri mengumumkan pelaksanaan PKPP bermula 10 Jun sehingga 31 Ogos ini, bagi menggantikan PKPB.Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!

Setelah Sekian Lama Menyepi Kali Ni Eira Aziera Tampil Kembali Buat Live Bongkarkan Apa Yang Jadi Kat Dia Buat Ramai Yang Terkejut. Rupa Rupanya Ini Keadaan Terkini Beliau.

Menerusi live terbaru eira aziera hari ini beliau berkongsi keadaan terkini beliau setelah apa yang terjadi sebelum ini tentang insidenn serta cerita kontrovversi terhadap diri beliau. Live terbaru dari eira juga menarik perhatian lebih 70 ribuu tontonan serta lebih 500 kongsian terhadap posting beliau.

Antara Kata Kata Eira

“Alhamdullilah sebab doa hampa, yang berterusan dekat eira dan semangat hampa untuk melihat kebaikan yang eira rasa eira ambil ini sebagai positif, setiap apa yang berlaku Allah nak bagi”. “Sebab tu eira cakap,setiap apa yang berlaku ujian kita dapat ini Allah nak beri rezeki kita yang lebih lagi, sebab tu eira tak pernah anggap ujian sebagai satu penghalangg eira untuk berjaya”

“Eira selalu tekankan untuk hampa, ingat pesan eira jika Allah menguji hampa, jika Allah memberi satu ujian, makna nak naikkan lagi ke satu martabat atau nak naikkan hampa kepada satu stage yang luar biasa. Alhamdullilah, hasil daripada ujian bagi dan perubahan yang eira buat eira diberi peluang menjadi someone dan meneroka bisnes bisnes yang kuat di malaysia ini”.

Satu batu Loncatan

“Kita yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. Ingat ujian itu adalah satu batu loncatan atau pun ujian itu pengakhiran ampa dalam sesuatu yang ampa buat”. “Eira ambil ini sebagai positif, sebab apa jika Allah tak uji eira tentang kesalahan yang eira buat eira rasa eira tak boleh ke level sekarang, eira tak boleh cakap duduk elok elok sekarang, eira tak boleh cakap secara profesional sekarang,

eira tak boleh control diri eira dengan otakk yang boleh berfikir, tetapi alhamdullilah disebabkan insiden kejadian yang berlaku pada eira, Allah uji benda yang besar sebab dia nak bagi sesuatu yang besar”. “Allah nak uji benda yang berat supaya nak tengok adakah kita boleh handle benda yang berat itu, jadi bagi eira alhamdullilah benda yang Allah ujiini dan bantu ini nak aku sedar atas kesilapan aku dan Allah nak aku berubah atas kesilapan aku”.

“Jadi dekat sini, eira rasa macam alhamdullilah bila jadi saja benda benda kontroversii sebelum ini, ia membuatkan eira lebih dewasa, lebih matang dan eira bercakap dalam nada yang profesional sebab kita manusia boleh berubah dan kita sentiasa diberi peluang dan untuk berubah. Kita berhak untuk mengubah diri kita”.


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post