Tergamam stesen TV dikritik teruk dgn warganet hanya gara gara Konsert Tribute untuk Sandra. Mengejutkan ini yang terjadi masa konsert itu dijalankan.

Tergamam stesen TV dikritik teruk dgn warganet hanya gara gara Konsert Tribute untuk Sandra. Mengejutkan ini yang terjadi masa konsert itu dijalankan.

Konsert tribute #SandraDalamKenangan telah berlangsung dalam suasana penuh hiba dan pilu di dewan Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), malam tadi.

Tergamam stesen TV dikritik teruk dgn warganet hanya gara gara Konsert Tribute untuk Sandra. Mengejutkan ini yang terjadi masa konsert itu dijalankan.
Bagaimanapun, tindakan pihak produksi yang menjayakan program tersebut selain menyiarkan secara langsung menerusi sebuah stesen televisyen (TV) mengundang rasa kurang senang segelintir penonton.

ARTIKEL MENARIK:Rupa rupanya cuma nk ambil gambar isteri kt tepi pantaiiiiii tapi mengejutkan hasil gambar tersebut jadi gambar paling pelik dlm hidup pasangan ini. Ini yg terjadi dalam gambar tu.


Menurut mereka, pihak stesen TV sepatutnya mengadakan majlis tahlil berbanding program berunsurkan nyanyian apatah lagi Sandra Dianne baru sahaja pergi menghadap illahi Jumaat lalu. Tinjauan komen menerusi beberapa posting di Facebook portal Astro Gempak mendapati rata-rata warganet mendakwa program seperti itu seakan-akan terikut dengan budaya barat.

Tak perlu pun buat tribute ni..


Macam tak hormat keluarga Sandra?


Walau bagaimanapun, terdapat juga beberapa individu yang mengambil pengisian program berkenaan dari sudut positif dimana itulah cara terbaik untuk ‘bercerita’ mengenai kebaikkan Sandra sepanjang hayatnya. Terdahulu, Sandra atau nama sebenarnya Alessandra Dianne Ampuria pergi menghadap Ilahi selepas enam hari dalam keadaan teruk di Hospital Putrajaya akibat terbabit dalam kejadian yang diigini di jalan raya.

Sumber : Astro Gempak

Mengejutkan Ini Rakaman Terakhir Sandra Dianne Sebelum Dia Pergi Menghadap Illahi. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi. Warganet Tergamam Dengan Rakaman Itu.

Siapa Sandra Dianne? Alessandra Dianne Ampuria atau nama popularnya, Sandra Dianne merupakan antara peserta yang berjaya menjejakkan kaki ke pentas persaingan rancangan realiti nyanyian, Big Stage 2020. Penyanyi BBNU (Budak Baru Nak Up) yang terlibat sama di penganjuran musim ketiga ini termasuk Azzam Sham, Usop (Mentor), Amir Hasan, Hanie Soraya, Qody Rany, Hafiz Zainal, Yamani Abdillah, Farisha Iris, Dinie Rashid, Nana Sheme dan Fadh Majid.

SELAIN aktif bergelar anak seni, Sandra juga menjalankan perniagaan ikan kering di kampung halamannya di sabah. Ayuh saksikan rakaman temubual terakhir bersama mStar yang masih belum disiarkan ini. Biodata Dan Latar Belakang


Nama sebenarnya, Alessandra Dianne Ampuria. Menggunakan nama pentas, Sandra Dianne. Berumur 26 tahun (2020). Berasal dari Sabah. Lahir pada 16 September 1994. Anak kedua daripada empat orang adik-beradik. Mendapat pendidikan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Badin Tuaran, Sabah.

Berkelulusan dalam bidang Architectural Drafting. Bergiat dalam dunia hiburan sebagai seorang penyanyi yang bernaung di bawah label Sony Music. Popular menerusi lagu ‘Hey Kau’ ciptaan Tam Spider dan senikata oleh Iman Imran yang sehingga kini mencatatkan lebih 7 juta tontonan di laman Youtube.

Lain-lain lagu dipopularkannya termasuk Ku Tak Mahu Cinta, Tulus, Aku Dan Kekasih, Salimah (duet bersama Ryan Deedat) dan Terkemuka (bersama Zizi Kirana dan Benzooloo). Laman sosial Instagramnya atas nama @sandradianneofficial sehingga kini memperoleh lebih 45,000 pengikut.

Sumber : Mstar/ Kasi Viral Press


Loading...
loading...


Ibu Sandra Bongkarkan Keadaan Terakhir Sandra Sebelum Dia Pergi Menghadap Illahi. Rupa Rupanya Sampai Macam Ni Sekali Keadaan Terakhir Sandra.

Putrajaya: “Ibu Sandra cakap, sebelum disahkan pergi menghadap illahi, Sandra menitiskan air mata,” kongsi penyanyi, Zizi Kirana yang sempat memberikan penghormatan terakhir kepada Sandra Dianne di Hospital Putrajaya, awal pagi, hari ini.

Zizi berkata, dia bergegas ke hospital selepas dimaklumkan perkara itu oleh pengurusnya yang dikenali sebagai, Bob yang berada di sana. Menurut Zizi, dia juga dimaklumkan Sandra sudah dipindahkan ke Unit Raw4tan Koronari pada pagi semalam sebelum dilaporkan makin teruk pada jam 11 malam.

“Sehari sebelum kejadian, Sandra ada masuk di sesi siaran langsung Instagram saya. Saya ucapkan tahniah dan beri dia kata semangat dan berjanji mahu datang memberi sokongan di Big Stage. Tapi, tidak kesampaian dan akhirnya pertemuan kami di hospital.

“Hampir setiap hari saya dikemaskini mengenai perkembangan Sandra termasuklah Sandra dipindahkan ke unit rawatan rapi. Cuma, semalam seharian saya berasa tak sedap hati. Berkali-kali saya tanya pada Bob mengenai keadaan Sandra.

“Pada jam 11 malam tadi, Bob mesej saya yang Sandra dalam keadaan teruk dan pada jam 1 dia sudah tiada. Kebetulan sesi rakaman saya sudah habis, jadi terus ke hospital,” katanya kepada Harian Metro. Menurut Zizi, dia juga berada di hospital pada hari pertama Sandra dimasukkan ke unit kecemasan.

Zizi berkata, walaupun dia baru dua tahun berkawan dengan Sandra selepas bekerjasama menerusi lagu Terkemuka, Zizi menyifatkan Sandra seorang yang sangat baik. “Kali pertama jumpa masa nak bekerjasama lagu Terkemuka. Dari situ kami terus berkawan. Dia seorang yang lucu dan lurus bendul. Tapi, sangat ‘best’ berkawan dengannya.

“Hari pertama dia dimasukkan ke hospital saya tunggu sampai tengah malam untuk pastikan dia sedar. Tapi, selepas lebih empat jam masih tak sedar, doktor terus masukkan ke unit rawatan rapi. Lebih menyedihkan, minggu depan iaitu 16 September hari jadi Sandra. Padahal saya ada cakap pada pengurus yang mana nak belikan kek dan berharap dia sedar ketika itu,” katanya.

Terdahulu, Sandra yang juga bintang Big Stage musim ketiga, mengalami kejadian yang tidak diigini di jalan raya pada Sabtu lalu dan sebelum ditempatkan di unit rawatan rapi hospital itu. Sandra akan disempurna dan diuruskan di kampung halamannya di Kg Kauluan, Tuaran, Sabah.

Sumber : HM

Terkejut Dengan Pemergian Sandra Tiba Tiba Neeta Muatnaik Sesuatu Di Ig Nya Mengejutkan Orang Ramai. Rupa Rupanya Sampai Macam Tu Sekali Yang Jadi.

Penyanyi Neeta Manisha sedih kehiIlangan sahabatnya, Sandra Dianne yang pergi menghadap illahi pada awal pagi tadi selepas berada di  Unit Rawatan Rapi Hospital Putrajaya dan dilaporkan berada dalam keadaan yang teruk sejak Sabtu.

Neeta berkata banyak lagi perkara yang mahu dilakukan bersama Sandra yang juga peserta Big Stage 2020, namun ia sudah terlambat. “San (Sandra), apakah saya buat menulis ini? Kamu sepatutnya berada di perkahwinan saya dan menari, kamu sepatutnya belanja saya bila kamu masuk peringkat akhir Big Stage. Kamu sudah lalui pelbagai perkara yang hebat dalam hidup mu tetapi sekarang kamu berada di tempat yang terbaik.

“Sentiasa gembira San, sentiasa gembira berada di syurga. Doakan kawan kamu di sini baik-baik, beri kami kekuatan dan kasih sayang,” katanya . Neeta meluahkan perasaannya itu di akaun Instagram miliknya. Menerusi entri tersebut, dia memuat naik foto hitam putih di hospital yang difahamkan melawat Sandra.

Menurut Neeta, Sandra merupakan sahabat yang baik dan ia satu kehilangan besar buatnya. “Kita lepak hampir setiap masa tapi tidak pernah sekali ambil gambar bersama. Dia seorang yang sangat ‘chill’ dengan saya, tak perlu post apa untuk buktikan kami kawan.

“Kamu terbaik San, sumpah aku bengang sebab kau tinggalkan aku awal, aku akan rindu kau San, but please greet me when it’s my turn. Saya rinduukan kamu San, Saya akan rindu kita punya sesi lepak bersama. Saya rindukan keyakinan kamu bila menyanyi di hadapan kawan kamu.

“Saya rindukan perangai kasar kamu sebabab saya pun bukan girlish sangat, adanya kamu sebagai kawan satu penghargaan untuk saya. Saya akan merindui kamu. Saya dan kita semua sayang kami. Dan jangan lupa lepak dalam mimpi saya,” katanya lagi.

Pada Sabtu, Sandra atau nama sebenarnya Alessandra Dianne Ampuria, 26, terlibat dalam satu kejadian yang tak diingini kereta di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) ketika menuju ke Putrajaya International Convention Centre (PICC) bagi tujuan rehersal. Difahamkan, kejadian berlaku apabila kereta yang berada di depannya berhenti secara mengejut. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Sumber: GEMPAK @Teh Tarik Kaw

Wanie Kayrie Bongkarkan Siapa Sandra Dianne Yg Sebenar. Dia Jadi Saksi Kali Terakhir Sandra Buat Benda Ni. Warganet Tergamam Dengan Apa Yang Dibongkarkan.

Penyanyi Wani Kayrie mengenang pemergian rakan industri, Sandra Dianne yang telah pun pergi mengadap Illahi pada awal pagi Jumaat. Tulisnya menerusi satu posting terkini di Instagram, dia menghargai momen terakhir saat mengisi masa bersama Sandra.

Keduanya terdahulu sama-sama menongkah arus dalam industri seni kira-kira lima tahun lalu. “Terima kasih ya Allah engkau beri peluang buatku untuk borak panjang bersama @sandradianneofficial buat kali terakhir pada 29/8/2020 hari rehearsal minggu duet #bigstage2020.

“Sandra Dianne, rakan seperjuangan yang sama batch 2015 dengan Wani masa baru menapak dalam industri, banyak perform sama2 sebab nama kitaorang baru nak naik dimana orang tak kenal pun nama kami tapi kenal lagu je.. but we still hustling until now.

“Rezeki dia, bila Wani tahu dia masuk BS3 Wani dah target Sandra boleh be one of Big Stage 3 finalists because I trust her capabilities and talent. Minggu duet tu, turn Sandra banyak sebelum performance Wani. Every time dekat backstge, Wani perhati Sandra sangat2 nervous nak perform and sangat risau.. and that week, semua orang risau bila dia masuk bottom3.

“But she seems so calm that night when she knew she has given her best last performance,” tulisnya. Wani pada masa sama turut menyatakan mereka sempat berkongsi cerita mengenai perkembangan kerjaya masing-masing.

“Walaupun dah lama tak berjumpa, dapat juga berkongsi cerita tentang awal2 karier kami dan PICC menjadi saksi kali terakhir kami berborak dan gelak sama2 sebelum beliau pergi buat selamanya. Tenanglah kau di sana @sandradianneofficial. You’re a great person. Tiada pengganti bernama Sandra dalam industri.

“Salam Takziah buat keluarga Sandra. Moga Sandra ditempakan dikalangan orang beriman,” titipnya lagi. Luahan sama turut dikongsikan bintang asal Sabah ini menerusi Insta Stories. Terdahulu, Sandra, 26, yang juga peserta Big Stage musim ketiga, dilapor pergi menghadap illahi di Hospital Putrajaya, awal pagi, hari ini. Sandra yang mengalami kejadiaan yang tak diingini di jalan raya pada Sabtu lalu dilaporkan tidak sedarkan diri dan ditempatkan di unit raw4tan rapi hospital berkenaan.

Foto: Instagram Wani Kayrie

Sumber : MH

Tergamam Penyanyi Sandra Pergi Menghadap Illahi Pagi Tadi. Mengejutkan Ini Kata Kata Usop. Warganet Terkedu Sampai Macam Tu Sekali Usop Muatnaik Status.

SELEPAS kira-kira enam hari bert4rung ny4wa dalam wad Unit Raw4tan Rapi, Hospital Putrajaya, penyanyi Sandra Dianne akhirnya pergi menghadap illahi pada awal pagi Jumaat. Wakil syarikat rakaman Sony Music Entertainment, Veea Norman dalam satu kenyataan memberitahu, peserta Big Stage musim ketiga itu, menghembvskan nafas terakhir kira-kira pukul 1 pagi.

Berita pemergian peserta Big Stage itu turut dikongsi oleh rakan-rakan artis dan penggiat seni. “Saya ingin mengesahkan Sandra Dieanne pergi menghadap illahi pada pukul di Hospital Putrajaya pukul 1 pagi Jumaat. Pihak keluarga memohon semua mendoakan agar segala urusan di tempat persemadian dipermudahkan dan memohon maaf bagi pihak Sandra jika ada salah silap,” ujar Veea Norman.

Sandra mengalami kejadian yang tak diigini di jalan raya pada Sabtu lalu.

Sandra akan dibawa pulang dan akan diuruskan di kampung halamannya di Kampung Kauluan, Tuaran Sabah. Sandra atau nama sebenarnya Alessadra Dianne Ampuria, 26, yang dikenali dengan lagu Hey Kau dikatakan mengalami kegagalan fungsi otak akibat kejadian yang tak diigini di jalan raya.

Dalam kejadian pada 5 September lalu itu, kereta dipandu Sandra yang turut ditemani pengurusnya dikatakan hilang kawalan ketika dalam perjalanan mengadakan latihan sempena program Big Stage siaran Astro di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Akibat kejadian tersebut Sandra ditempatkan di unit rawatan rapi dan keadaannya teruk sehinggalah dia pergi menghadap illahi pada Jumaat sementara individu bersamanya dalam kereta diraw4t di wad biasa hospital itu. Berita mengenai pemergian bintang berusia 26 tahun itu dimaklumkan penyanyi Usop yang juga salah seorang peserta program realiti berkenaan pada pagi Jumaat menerusi Instagram.

Kata2 Usop

“Asalammualiakum semua…tolong sedekahkan al fatihah untuk sahabat seperju4ngan saya. Kini telah pulang keramatullah. Sandra rehat k. AlFatihah,” tulisnya. Meninjau ke ruangan komen pada posting berkenaan, para peminat serta rakan selebriti yang masih lagi terkejut dengan berita berkenaan menitipkan ucapan takziah serta sedekahkan bacaan al-Fatihah buat Sandra.

Sumber : Mstar

Sandra Dianne Dikatakan Mengalami Luka Di Kepala Dan Masih Tidak Sedarkan Diri. Superintendan Azman Dedahkan Kesan Daripada Kejadian Tersebut

KERETA yang dinaiki Sandra Dianne bersama seorang rakannya brek mengejut secara tiba-tiba sebelum hilang kawalan dan terbalik.Kuala Lumpur: Kereta yang dinaiki penyanyi dan peserta program realiti Big Stage 3, Sandra Dianne, 26, bersama seorang rakannya brek mengejut secara tiba-tiba sebelum hilang kawalan dan terbalik.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Selangor, Superintendan Azman Shariat berkata, dalam kejadian jam 2.30 petang semalam di Lebuhraya Utara Selatan Hubungan Tengah (Elite), berhampiran Subang Jaya itu, kereta jenis Great Wall itu kemudian melnggar sisi kiri sebuah kereta jenis Nissan Almera yang berada di hadapannya akibat hilang kawalan.


“Mereka memandu di lorong paling kanan sebelum tiba-tiba brek secara mengejut. Ia turut melnggar dua lagi kenderaan yang berada di lorong yang sama,” katanya. Azman berkata, selepas mermpuh tiga kenderaan lain, kereta itu terbalik.

Akibat kejadian itu, Sandra dikatakan mengalami luka di kepala dan kini dalam keadaan tidak sedarkan diri dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Putrajaya, manakala rakannya menerima rawatan pesakit luar.

Ketika kejadian, penyanyi berasal dari Sabah itu dikatakan dalam perjalanan ke Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya untuk latihan penuh konsert Big Stage 3 minggu keempat yang berlangsung semalam-mymetro

Masih Tidak Sedarkan Diri. Bella Perjelaskan Keadaan Dan Punca Berlakunya Kejadian Yang Tidak Diingini Sehinggakam Sandra Dianne Dikejarkan Ke Wad

Sama-sama mendoakan keadaan Sandra yang masih tidak sedarkan diri. HINGGA kini penyanyi dan peserta program Big Stage 2020 iaitu Sandra Dianne yang terlibat dalam kejadian yang tidak diingini pada Sabtu masih dalam keadaan kr1t1kal dan tidak sedarkan diri.

Bagaimanapun maklumat terperinci mengenai situasi Sandra masih tidak dapat dipastikan oleh wakil syarikat rakaman Sony Music iaitu Bella. Katanya buat masa ini hanya ibu penyanyi itu sahaja dibenarkan berada di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Putrajaya.

“Keadaan Sandra masih kr1t1kal dan tidak sedarkan diri. Dia masih dirawat di ICU sejak semalam (Sabtu). Sehingga kini, kami belum dapat maklumat sepenuhnya daripada doktor. Keadaan di bahagian hadapan kereta yang dipandu Sandra.


“Sebab hanya ibu Sandra sahaja dibenarkan masuk ke bilik ICU. Pihak kami nak cakap lebih lanjut pun tak berani sebab takut salah beri info. Harap semua orang dapat doakan Sandra,” katanya kepada mStar.Menerusi laporan mStar pada Sabtu, Sandra dikejarkan ke wad kecemasn di Hospital Putrajaya selepas terlibat dalam kejadian tersebut ketika dalam perjalanan ke Putrajaya.

Difahamkan ketika itu Sandra yang ditemani sepupunya dalam perjalanan ke sesi latihan konsert mingguan Big Stage di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).Dalam pada itu, Bella memberitahu sepupu Sandra yang turut terlibat dalam kejadian itu mengalami kecederaaan di tangan dan masih dirawat di hospital yang sama.Tiada maklumat lanjut mengenai keadaan Sandra sehingga kini.


“Ketika kejadian itu berlaku, Sandra bersama sepupunya nak ke sesi latihan konsert mingguan Big Stage. Sandra yang memandu kereta ditemani sepupunya.”Sepupu Sandra hanya mengalami keceederaan di tangan dan masih dirawat di hospital yang sama,” ujarnya.

Sandra antara salah seorang peserta yang akan membuat persembahan di pentas Big Stage 2020 minggu keempat yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada Ahad.Selain Sandra, peserta lain yang turut layak ke minggu seterusnya ialah Hafiz Zainal, Dinie Rashid, Yamani Abdillah, Qody Rani, Fadh Majid dan Nana Sheme. Sementara itu, Pengurus Saluran Astro Ria, Emarina Kamal berkata pihak produksi bersepakat untuk mengecualikan penyertaan Sandra untuk minggu ini.-mstar

Nakaaal, riuh Aidilfitri Eleena, Sandra

Berbeza pengalaman raya bagi dua penyanyi muda, Eleena Harris dan Sandra, namun tidak membataskan komunikasi serta kemesraan di antara mereka dalam satu sesi fotografi yang disusun khas Kosmo! bersempena dengan Aidilfitri tahun ini.

Cukup dikenali menerusi lagu Terlalu Rindu, Eleena atau nama lengkapnya, Wan Eleena Wan Harris, 21, sangat teruja apabila datangnya Syawal yang disifatkan sebagai bulan untuk merapatkan ukhwah sesama manusia terutama dalam kalangan sanak saudara.

“Apabila Syawal, saya sangat teruja untuk berjumpa dengan rakan-rakan serta sanak saudara yang sudah lama tidak bertemu disebabkan perubahan dan komitmen hidup. Paling menarik, disebabkan saya masih bergelar pelajar bertubuh genit, saya masih berpeluang untuk diberi duit raya,” katanya yang merupakan pelajar di Universiti Teknologi Mara (UiTM) dalam bidang perakaunan.

Sementara itu, bagi penyanyi yang terbang jauh ke Sabah untuk bersama dengan keluarga tersayang sempena Aidilfitri, Sandra, 22, selain mengeratkan hubungan sesama Muslim, perkara lain yang sangat digemari pelantun lagu Hey Kau! itu adalah pilihan makanan yang pelbagai.

“Saya membesar di kawasan kampung. Banyak perkara lucu yang ingin saya ceritakan. Sudah tentu apabila Syawal menjelang, kita akan bertemu dengan sanak saudara yang kita sendiri tidak begitu kenal. Akhirnya, ia akan mengeratkan lagi silaturahim. Selain itu, saya akan ‘kejar’ makanan. Saya memang suka makan walaupun badan saya kecil,” ujar pemilik nama sebenar Alessandra Dianne Ampuria itu.

Pertama kali digabungkan bersama dalam sesi fotografi, dua belia tersebut mempunyai cerita yang bertentangan tentang Aidilfitri.Bibir Eleena kena bunga api.Walaupun tidak pernah merasai pengalaman beraya di kampung, Eleena memberitahu, suasana raya keluarganya masih meriah dan riuh.

“Ibu saya berdarh Inggeris, manakala ayah orang Melayu. Sejak kecil sehingga hari ini, saya tidak pernah merasai pengalaman beraya di kampung. Kalau dulu waktu nenek masih ada, saya dan keluarga akan beraya di kediamannya iaitu di Taman Tun Dr. Ismail.

“Jadi, kalau orang bertanya sama ada saya pernah merasai pengalaman malam raya misalnya, jawapan saya adalah tidak. Memang teringin untuk beraya di kampung tapi bagi saya beraya di mana-mana pun sama sahaja, apa yang penting adalah keberadaan bersama keluarga tersayang,” ujarnya yang merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradik.

Diajak bercerita tentang pengalaman raya, Eleena tidak boleh melupakan kenangan beraya sewaktu di bangku sekolah rendah apabila dia mendapat kecederaaan disebabkan kenalannya.“Kejadian berlaku ketika saya berusia tujuh tahun. Biasalah, walaupun ditegur oleh ibu bapa untuk tidak berlari-lari di kawasan rumah, saya tidak mengendahkan nasihat mereka. Akibatnya, sedang asyik berlari-lari sambil memegang bunga api, kaki saya tersaduung dan saya terjtuh.

“Bunga api yang saya pegang terkena pada bahagian bibir. Sehingga hari ini ia masih berbekas. Nasib baik ia (bunga api) tidak mencedeerakan bahagian lain seperti mata, kalau tidak habislah saya,” kata Eleena bersahaja.Sandra si tomboi kampung

Berbeza kisah dengan Eleena, anak gadis kelahiran bandar Tuaran, Sabah iaitu Sandra mengecapi pengalaman raya sama seperti kanak-kanak tipikal lain yang membesar di kampung.Katanya, sewaktu kecil, Syawal adalah bulan yang paling ditunggu olehnya kerana dapat beraya tidak ingat dunia bersama rakan-rakannya yang kebanyakan adalah lelaki.

“Waktu kecil saya memang suka bergaul dengan golongan lelaki. Jadi, saya memang tidak malu untuk pergi rumah orang beraya walaupun saya tidak kenal tuan rumah.“Apa yang penting adalah dapat duit raya. Saya dan rakan-rakan akan meruungut kalau dapat duit raya sedikit. Masakan tidak, rumah mewah dan besar, duit raya bagi sedikit sahaja. Tidak berbaloi,” ceritanya sambil membuahkan tawa.

Sambungnya lagi, dia mempunyai satu perangai iaitu suka memberikan duit raya terkumpul kepada orang lain terutama adik-beradik dan sepupu.“Walaupun saya disifatkan sebagai kaasar oleh rakan-rakan, saya suka ‘menderma’ duit raya kerana duit raya yang terkumpul pun saya tidak banyak gunakan selain untuk tujuan membeli alat permainan seperti piistol dan boneka adi wira,” ujarnya menutup bicara.

 via apampink


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post