Mengejutkan Ayda Jebat sekali lagi dipermainkan dgn lelaki tak guna. Sekali lagi dia kecewa. Rupa rupanya ini yang terjadi padanya sampai dia rasa macam tu.

Mengejutkan Ayda Jebat sekali lagi dipermainkan dgn lelaki tak guna. Sekali lagi dia kecewa. Rupa rupanya ini yang terjadi padanya sampai dia rasa macam tu.

Penyanyi dan pelakon, Ayda Jebat meluahkan rasa kecewa apabila masih ada segelintir individu tidak bertanggungjawab membuat g4ngguan tak senonoh terhadapnya. Ayda atau nama sebenatnya Nur Suhada Jebat, turut berkongsi beberapa bukti mesejyang diterima olehnya dari individu yang tidak dikenali di Instagram.

Mengejutkan Ayda Jebat sekali lagi dipermainkan dgn lelaki tak guna. Sekali lagi dia kecewa. Rupa rupanya ini yang terjadi padanya sampai dia rasa macam tu.



Menurut Ayda, g4ngguan ini bukan pertama kali dialami olehnya sejak begelar anak seni. Bahkan, individu tersebut sering menghantar ayat dan foto tak snnoh mereka menerusi direct message (DM) di media sosial. Tambah Ayda lagi, dia sudah menyekat beberapa akaun sebelum ini, namun perkara yang sama masih berulang. Jelasnya lagi, dia tidak teragak untuk mengambil tindakan terhadap individu berkenaan.

ARTIKEL MENARIK:Aliff Aziz baru dibebaskan. Terkejut Bella Astillah tiba tiba tampil katakan sesuatu. Sampai macam tu sekali keputusan Bella Astillah. Warganet tergamam dgn apa yang dikatakan.


Perkongsian Ayda ternyata meraih perhatian warganet termasuk tunangnya iaitu Nabil Mahir. Sebagai tunang, Nabil telah repost semula posting yang dimuat naik Ayda dan mendesak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan terhadap isu tersebut. Tambah Nabil, perbuatan sedemikian dianggap sebagai benda tak baik. Terdahulu, Nabil pernah memberi am4ran kepada lelaki yang sering menghantar gambar tidak sennoh mereka kepada Ayda.

Sumber: Ayda Jebat

Mengejutkan Belum Halal Lagi Dah Buat Benda Ni. Ayda Jebat Dan Nabil Mahir Dikritik Warganet Gara Gara Benda Ini. Sampai Macam Tu Sekali Ayda Dan Nabil Buat.

TINDAKAN pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir berkongsi sebuah foto sempena Hari Kebangsaan Malaysia Ke-63 pada Ahad menerima kritikan warganet. Rata-rata menegvr dan berpendapat aksi mesra berpelvkan di hadapan hiasan tanaman berbentuk bendera Malaysia sebagai tidak sesuai berikutan belum mempunyai ikatan yang sah.

“Selamat Hari Merdeka yang ke-63, Malaysia! Terima kasih kepada semua yang telah berkorban nyawa demi Malaysia dan kebebasan untuk kita semua. Kami sangat bertuah menjadi rakyat Malaysia,” tulis Nabil. Perkongsian yang dimuat naik di laman Instagram Nabil itu menerima lebih 100 komen yang memberikan pendapat masing-masing.

“Jangan pelvk-pelvk gitu… belum halal lagi.”

Malah, ada yang membandingkan mereka dengan pasangan penyanyi Syamel dan Ernie Zakri yang masih menjaga batas antara satu sama lain walaupun baharu mengikat tali pertunangan. “Jangan pelvk-pelvk gitu… belum halal lagi. Cuba tengok Syamel dengan Ernie tu, tak geleti1s macam ni… tu fasal orang suka.

“Har4m lagi hoi. Ada juga warganet komen pasangan romantik! Belum akad nikah celah mana boleh pelvk-pelvk, tak susah pun akad nikah bro. Alahai… belum kahwin, belum halal dah pelvk-pelvk. Tak panjang jodoh macam ni,” komen beberapa warganet.

Ayda dan Nabil sebelum ini sering berkongsi foto dan video di kediaman yang sama. Ayda dan Nabil mengikat tali pertunangan secara dalam talian (online) pada 28 April lalu. Kisah perhubungan pasangan selebriti ini mula menjadi perbualan hangat warganet apabila Ayda berkongsi foto cincin lamaran yang diterimanya semasa ulang tahun kelahiran ke-28 pada 18 Mac lalu.

Sumber: MSTAR

Warganet Syak Ayda Jebat Tinggal Sebumbung Dengan Tunang. Ternyata Jawapan Yang Diberi Oleh Ayda Jebat Buat Orang Ramai Terkedu

Pelakon Ayda Jebat jawab spekvlasi warganet yang mengatakan dia dan tunangnya, Nabil Mahir tinggal serumah. LEBIH dua bulan mengikat tali pertunangan, pasangan pelakon Ayda Jebat dan Nabil Mahir kelihatan semakin mesra apabila banyak menghabiskan masa bersama sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Namun yang kurang menariknya apabila warganet mula berteka-teki sama ada mereka tinggal serumah kerana kerap berkongsi perkembangan bersama di laman sosial. “Seronoknya… belum kahwin boleh satu rumah walaupun realiti ada ramai di rumah, ni berdua saja dalam video.

“Dulu-dulu aku bertunang jangan harap dapat jumpa macam ni selalu,” komen seorang waraganet. Bagaimanapun kembimbangan yang dibangkitkan warganet terjawab apabila Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat, 28, membalas komen berhubung isu berkenaan. Pelakon drama Bukan Gadis Biasa ini berkata dia masih tidak berani untuk keluar rumah dalam keadaan pandemik Covid-19 yang masih belum pulih sepenuhnya.

“Kita masih tak berani nak keluar sangat… takut. “Jadi, lebih baik jumpa, mesyuarat, penggambaran di rumah. Lebih selamat dan selesa. Tak perlu pakai mask dan sanitizer,” tulis Ayda. Ayda dan Nabil mengikat tali pertunangan secara dalam talian (online) pada 28 April lalu. Kisah perhubungan pasangan selebriti ini mula menjadi perbualan hangat warganet apabila Ayda berkongsi foto cincin lamaran yang diterimanya semasa ulang tahun kelahiran ke-28 pada 18 Mac lalu.

“Dikeluarkn Dari AF9 Sebab Perform Macam Baru Keluar Dari Toilet,”

Penyanyi dan pelakon terkenal, Ayda Jebat ada berkongsi sepotng video lama ketika di awal penglibatannya dalam seni. Meski pun ia belum secara profesional, namun mungkin ramai tidak tahu bahawa bintang asal Melaka ini pernah menyertai program realiti, Akademi Fantasia musim ke-9 (AF9).

Bagaimanapun, dia tidak berjaya ke peringkat seterusnya kerana ters1ngkir pada fasa awal program. “Okay sebab dekat twitter ramai tanya ‘Betul ke Ayda Jebat dari AF?’ ‘Awal sangat ke dia terkeluar sebab taktau pun dia masuk AF? “Yes.

Akademi Fantasia 9, tahun 2011. Dikeluarkan dari AF9 sebab perform macam baru keluar dari toilet, biasa biasa, tah pape. “Dulu bila keluar lagu Menuju Puncak, confirm rasa nak terkenc1ng, takut terkeluar. Tapi ternyata apa yang Allah atur tu tepat.

Yang pasti buat kamu pasti untuk kamu. Jangan berhenti usaha. “Biar terkeluar dan kal4h awal, Dari bawah kita belajar dan kekal, Tanpa disangkal. Love, AJ,” tulisnya memberikan kata semangat. Lalu sejak itulah, Ayda mulai m3nongkah arus bergelar anak seni yang dikenali seperti hari ini.-mediahiburan


Loading...
loading...


Ayda Jebat, Nabil Mahir bertunang ‘online’

PELAKON dan penyanyi popular, Ayda Jebat selamat melangsungkan pertunangan dengan pengacara Nabil Mahir secara ‘online’, hari ini. Menerusi gambar yang dimuat naik di Instagram, Ayda berkata, pertunangan yang berlangsung hari ini itu bersempena dengan ulang tahun kelahiran Nabil yang ke-32.

“Melamar pada hari jadi saya. Bertunang pada hari jadi anda. Saya yakin kita boleh lakukan sehingga majlis bahagia kita. Kini anda sah bergelar tunang saya,” katanya. Dalam pada itu, Nabil turut berkongsi perkhabaran gembira itu di Instagram.

Melangsungkan pertunangan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pasangan ini dilihat kreatif dalam menjayakan majlis itu. Apa yang menarik, mereka turut berkongsi foto suntingan seolah-olah sedang berada di lokasi sama sedangkan upacara itu diadakan secara ‘online’ di kediaman masing-masing dan hanya berinteraksi di depan kamera.-hmetro

Ayda Jebat Memang N4kal, K4ntoi Makan’ Megi Di Bulan Puasa

Setiap orang mempunyai nostalgia tersendiri ketika mula bertatih untuk melakukan ibadah puasa. Memang bukan mudah bagi seorang kanak-kanak berpuasa lebih-lebih lagi perlu menghadiri 2 sesi persekolahan, iaitu sekolah kebangsaan dan sekolah agama.

Ayda Jebat juga mempunyai memori apabila kantoi dengan ibunya ketika senyap senyap makan megi ketika semua orang sedang berpuasa. “Saya mengaku ketika pada zaman persekolahan dahulu memang agak n4kal. Saya mengaku saya selalu ponteng puasa.

Saya masih ingat lagi ketika itu di tingkatan satu, saya balik dari sekolah berjalan kaki. Ketika itu cuaca sangat terik dan saya tidak larat nak berpuasa. Akibat tidak tahan lapar dan dahaga saya masak megi sementelah mak tak ada di rumah kerana bekerja.

Selepas selamat makan saya menutup semua bahan bukti agar mak tidak tahu saya tidak berpuasa. Tetapi saya ‘kant0i’ juga dengan mak apabila beliau dapati megi dah kurang satu dalam kabinet. Memang lucu kalau ingat balik masa k4ntoi tu.

Kini, apabila sudah dewasa saya tidak pernah lagi p0nteng puasa seperti itu. Apabila diingat kembali timbul rasa kelakar dengan telatah ketika kecil dahulu,” kongsi Ayda Jebat yang kini sudah semakin matang. Berbuka puasa tidak dapat lari daripada menikmati juadah istimewa mengikut kegemaran masing-masing.

Bagi peminat Ayda Jebat sudah pasti tahu bahawa penyanyi lagi Temberang ini mengemari kuih lopes. “Juadah kegemaran saya ketika berbuka sudah pasti kuih lopes. Selain itu saya suka berbuka dengan air tau fu fa dan martabak. Jangan tak tahu, saya seorang yang suka makan kari. Kalau kat rumah mesti saya minta mak masakkan lauk kari. Kalau kat luar pula saya akan cari makanan yang berasaskan kari seperti nasi beriani. Saya tak pandai makan nasi kerabu, nasi dagang dan sebagainya.

Berbeza dengan adik-beradik saya semua boleh makan mungkin saya jenis takut nak mencuba makanan yang baru. Saya hanya makan apa yang biasa dimakan,” ujar Ayda atau nama sebenarnya, Nur Suhada Jebat. Menjadi pelakon membuatkan Ayda Jebat tidak terkecuali mencipta pengalaman berada di set penggambaran ketika berpuasa.

“Secara jujurnya setelah saya bergelar anak seni, masa untuk bersama keluarga sangat terbatas. Sepanjang bergelar pelakon hampir setiap tahun drama saya akan keluar untuk tontonan ketika berpuasa dan hari raya. Jadi jadual penggambaran telah diatur ketika sebelum berpuasa dan sepanjang bulan puasa. Kalau ada pun mungkin sehari atau dua boleh balik Melaka berpuasa bersama keluarga. Kemudian pergi set penggambaran semula.

Berpuasa di set penggambaran sebenarnya masa berlalu lebih pantas berbanding bekerja bukan di bulan puasa. Ini kerana ketika shooting saya dan krew penggambaran kita tidak fikir soal makan atau minum. Tak ada lunch dan tak ada minum petang, jadi kita dah jimat banyak masa di situ. Bekerja di bulan puasa kita fokus hanya untuk bekerja semata-mata, jadi kerja lebih cepat dilaksanakan dan tidak terasa masa berlalu.

Selalunya di set penggambaran meriah sebab kita akan habis shooting dalam pukul 6 petang. Saya bersama krew yang lain akan naik van pergi bazar Ramadan bersama-sama mencari juadah berbuka puasa. Sebelum ini saya jarang pergi membeli juadah berbuka di bazar Ramadan kerana di rumah of course mak sudah menyediakan juadah berbuka puasa.

Kalau di set memang terpaksa keluar kalau tidak tak ada makanan. Krew produksi merupakan keluarga kedua saya apabila kami berbuka bersama-sama sepanjang proses penggambaran,” tutur Ayda sambil tersenyum. Penyanyi dan pelakon yang sentiasa riang ini sangat bersyukur kerana terpilih buat tahun keempat kolaborasi bersama ARIANI. Tersarung indah di tubuh penyanyi lagu Pencuri Hati koleksi ARIANI tahun ini benar-benar memukau pandangan mata.

Pelakon drama Rindu Awak 200% ini teruja dengan keunikan rekaan yang diketengahkan oleh ARIANI. “Mungkin di luar sana terdapat banyak jenama yang terkenal, bagi saya semua ada keunikan tersendiri. Namun rekaan ARIANI ini begitu istimewa kerana membuat penampilan lebih eksklusif dan anggun secara natural. Koleksi ARIANI tahun ini banyak bermain dengan rona pastel membuat pemakai rasa lebih yakin dan selamat dan boleh digayakan ke mana-mana kerana nampak manis ketika digayakan,” bicara Ayda Jebat.-nona

“Okay Dia Tak Nangis Dah,” – Beri Hadiah Istimewa Buat Nabil Mahir, Sweetnya Ayda Jebat!

Pelakon dan penyanyi terkenal, Ayda Jebat ada memuat naik satu rakaman video di akaun Instagram yang dikemas kini. Menerusi rakaman video tersebut, Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat dilihat telah menghadiahkan sepasang kasut dari jenama Adidas edisi terhad buat kekasihnya, pengacara Nabil Mahir.

Sambil memasang tali kasut yang dirakam dalam sebuah kereta, Nabil kelihatan senyum kegembiraan apabila menerima hadiah istimewa daripada Ayda. “Okay dia tak nangis dah. That day he bought for me GD AF1 Para-Noise, now I kita bagi favourite dia. Don’t keraaaaai wuvv.


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post