Sampai tidur pun kena pakai mesin oksigen. Mengejutkan bila tiba tiba isteri bongkarkan keadaan terkini Rahim. Rupa rupanya ini yang terjadi.

Sampai tidur pun kena pakai mesin oksigen. Mengejutkan bila tiba tiba isteri bongkarkan keadaan terkini Rahim. Rupa rupanya ini yang terjadi.

Isteri kepada pelawak Rahim Sepahtu, Lily Khay meluahkan rasa gembira melihat perkembangan positif suaminya yang kini berjaya menurunkan berat badannya. Bahkan, dedah Lily, dia juga menyifatkan penampilan suaminya kini juga dilihat lebih menjolok mata jika dibandingkan ketika mereka mula berkahwin.

Sampai tidur pun kena pakai mesin oksigen. Mengejutkan bila tiba tiba isteri bongkarkan keadaan terkini Rahim. Rupa rupanya ini yang terjadi.
“Tengok gambar terkini laki teringat ketika dia sewaktu bersaiz begini dulu. OMG! “Sejujurnya suka tengok suami sekarang, makin hari makin menjolok mata. Betapa bermotivasinya dia kan.

ARTIKEL MENARIK:Ada 2 ke 3 ekor anjng depan lobi. Lepas je Dato Alif dedahkan rakaman cctv di lobi hotel kali ni giliran ni dedah sesuatu buat ramai terkedu. Rupanya sampai macam tu jadi kat resort.


“Tapi kan aku pula geram tengok dia comel sangat, tu pasal kakak (anak) suka tepuk bontot dia, ‘kerjakan’ dia, sakat dia, ye lah uols, dulu di awal perkahwinan ni, tengok lah saiz abang beratus kilogram kot,” katanya menerusi satu entri di Instagram.

Dalam entri tersebut, Lily berkongsi gambar lama suaminya yang ketika itu masih lagi mengalami masalah berat badan. Bahkan, dedah Lily suaminya dulu juga terpaksa tidur menggunakan bantuan mesin oksigen akibat mengalami gangguan pernafasan.

“Keadaan paling teruk bila tidur pun pakai mesin sleep apnea (gangguan tidur akibat pernafasan terhenti). “Sah-sahlah tidur nak peluk pun tak boleh dulu. Takut-takut leher aku yang terbelit wayar mesin tu. Dia buka oksigen, nanti aku yang pada.

“Namun, dia sekarang dah makin fit, lebih nampak muda dan lebih sihat, Alhamdulillah,” katanya. Sebelum ini, Rahim pernah mendedahkan berat badannya mencecah sehingga 125 kilogram. Bagaimanapun, dia kemudian mula menjalani gaya hidup sihat sebelum pernah menurunkan berat lebih 16 kilogram dalam tempoh singkat.

Bahkan, pada 2018, Rahim juga pernah menjalani operasi bariatrik atau ‘ikat’ perut bagi menangani masalah berat badannya. Sebelum ini, Rahim dilaporkan mendirikan rumah tangga dengan Lily yang merupakan isteri keduanya pada 2015.

Berita mengenai perkahwinan itu hanya diketahui umum selepas lebih setahun mereka hidup bersama. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Kucing Media Online

Sumber : Gempak

“Sebelum mengata laki aku tengok laki sendiri dulu!” – Isteri Rahim Sepahtu dedah ada pihak cuba rosakkan rumah tangga

ISTERI kepada pelawak Rahim (Sepahtu), Kolin memberi amaran kepada beberapa individu agar tidak mencampuri urusan rumah tangga dengan menyebarkan maklumat palsu mengenai keluarganya. Kolin atau nama sebenarnya Norazlin Abdullah, 43, berkata, dia sudah mengenali Rahim sebelum suaminya itu bergelar selebriti.

“Aku dah lama kenal Rahim sebelum dia bergelar artis lagi, sebelum anda semua mengenali dia. Aku kenal dia dari orang tak pandang dia sampai orang kenal dia walau kemana saja dia pergi. Orang yang dulu tak mengaku kawan sekarang tiba-tiba mengaku brotherhood.

Kolin memberitahu dia bahagia di samping suami dan anak-anak.

“Apa yang aku nak cakapkan dekat sini, jangan cabar atau provok aku. Jangan berani untuk buka ruang ke arah itu. Jangan cuit laki atau anak-anak aku. “Sebelum korang nak mengata laki aku, tolong tengok laki sendiri dan tanya, layakkah korang untuk mengata fasal suami orang lain? Cermin diri sendiri sebelum bercakap. Sekali aku dah buka mulut, percayalah, lebih banyak untuk aku cakap lepas ni,” katanya.

Kolin berkongsi mengenai luahan hatinya itu menerusi sebuah posting yang dimuat naik ke laman Instagram miliknya pada Ahad. Selain itu, Kolin berkata, dia berasa terkilan terhadap beberapa individu dipercayai cuba merosakkan hubungan dia dan suaminya dengan melaga-lagakan mereka di media sosial.


Loading...
loading...


Kolin turut menafikan tuduhan kononnya Rahim seorang suami yang tidak bertanggungjawab dan berkelakuan buruk terhadapnya. Kata Kolin, pelawak itu sebaliknya merupakan seorang suami yang penyayang malah sanggup berkorban apa sahaja untuk membahagiakan keluarga.

“Aku bukan jenis yang nak canang satu dunia apa yang dia beri pada aku. Aku tak perlu bagitahu yang laki aku bagi aku dua biji rumah, dua biji kereta yang aku tak pernah bayar sesen pun, bagi aku pembantu rumah sebab taknak aku buat kerja, tahi kucing pun aku tak pernah buang.

“Bayar insurance aku setiap tahun sebab dia nak aku jaga diri aku, jaga rumah, anak-anak dan mak untuk dia. Walhal dia lelah kerja siang malam cari nafkah untuk aku dan keluarga aku untuk senangkan dan bahagiakan aku, untuk buat aku tersenyum setiap kali aku nampak dia.

“Alhamdulillah, Allah sentiasa ada untuk kuatkan semangat dia demi keluarga tercinta. Hanya Allah tahu apa yang dia lalui jadi nikmat apa yang aku nak nafikan lagi? Aku tak perlu buktikan dekat korang apa yang dia buat dekat aku untuk orang pandang mulia dekat dia.


Antara perkongsian dimuat naik Kolin ke Insta story.

“Tapi percayalah, itu sebahagian saja. Banyak lagi benda lain tapi aku tak rasa nak beritahu. Even apa aku buat untuk hidup, bukan untuk kau dan bukan untuk orang lain… itu prinsip hidup aku. “Sekali lagi benda sama jadi, aku akan bercakap sampai mata kau sakit. Ya Allah, rasa teruk cakap macam ni tapi korang yang buat aku, korang yang sakitkan aku,” tulisnya.

Rahim atau nama sebenarnya Rahim Mat Ali, 49, mempunyai dua isteri iaitu Norazlin Abdullah, 43, dan Lily Khay berasal dari Simpang Renggam, Johor. Pelawak itu dikatakan berkahwin dengan isteri keduanya pada tahun 2015 atas persetujuan isteri pertama. Hasil perkahwinan dengan isteri pertama, Rahim dikurniakan empat orang anak iaitu Shafiariza Amira, 24, Aidil Aiman, 20, Airina Shazlein dan Harith Haikal, 16.

via Era Kini


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post