Disebabkan Bantuan Kewangan Kerjaan, Rkyat Sayang Perdna Mnteri

Disebabkan Bantuan Kewangan Kerjaan, Rkyat Sayang Perdna Mnteri

MALAYSIA: Semenjak Perlkatan Nasional mengambil alih tampuk kepimpinan kerjaan daripada Pkatan Harapan, pelbagai msalah mereka hadapi terutama untuk melalu situasi pandemlk c0v-19 yang melanda seluruh dunia.

Disebabkan Bantuan Kewangan Kerjaan, Rkyat Sayang Perdna Mnteri
Disebabkan Bantuan Kewangan Kerjaan, Rkyat Sayang Perdna Mnteri

Ini membuatkan negara terus terhlmpit dengan msalah ekonomi yang digmbar gembvrkan oleh kerjaan Pkatan Hrapan sebelum itu. Sekiranya di dalam kerjaan Pkatan Harapan pelbagai bantuan sudah mula diskat dan pembangunan ekonomi seperti pr0jek ERCL dibehentikan kerana tidak mengvntungkan negara.

ARTIKEL MENARIK:Syed Saddiq Bangun Cuba Nak Mencelah Tun M. Sekali Noh Omar Persenda, Ayat Dia Buat Ramai P4nas Hati


Ketika Perikatan Nasional mengambil alih, kerjaan yang diter4jui oleh Perdna Mnteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin seperti mampu berbelanja mwah untuk rkyat Malaysia.

Pelbagai insentlf dan bantuan diberikan oleh kerjaan ini adalah untuk membantu kewangan rkyat.

Pakatan Harapan hanya mampu membelanjakan lebih kurang RM450 juta bagi membantu rakyat dengan RM30 yang disalurkan melalui e-wallet dengan harapan masyarakat Malaysia membudayakan pembelian secara digital.

Itu sahaja antara bantuan yang sempat dibayar oleh kerajaan Pakatan Harapan buat rakyat.

Manakala Perikatan Nasional berbelanjakan berbillion duit negara untuk membantu rakyat. Pelbagai bantuan diberikan oleh kerajaan seperti Bantuan Prihatin Nasional yang diberikan kepada golongan sasaran bagi meringankan beban kewangan mereka ketika menghadapi pandemik cov-19 yang memaksa lebih 90% sektor terpaksa dihentikan beroperasi ketika itu.

Kerajaan PN juga memberi pelbagai insentif kepada peniaga kecil atau peniaga bagi membantu mereka dalam membayar gaji pekerja dan memastikan perniagaan mereka tidak terus gulung tikar ketika cov-19 melanda.


Loading...
loading...


Adakah ini sebab rakyat sayang Muhyiddin Yassin

Jadi timbul persoalan di benak pemikiran segelintir warga maya adalah kerajaan Muhyiddin Yassin ketika ini disayangi kerana kerajaan ini banyak memberi bantuan kepada rakyat ?

Jika dilihat ada benarnya tetapi bukan itu sahaja penyebab Tan Sri Muhyiddin Yassin disayangi oleh rakyat, tetapi sikap dan cara beliau itu membuatkan rakyat menyukai dan menyenanginya sebagai Perdana Menteri. Beliau merupakan PErdana Menteri yang paling tidak sibuk dengan politik.

Jika kita lihat lebih daripada 95% apa yang diucapkannya tidak membawa kepada agenda berpolitik. Beliau sangat professional sebagai Perdana Menteri menyantuni rakyat tidak kira berbeza pandangan politik.

Jadi ini antara sebab mengapa beliau sangat disenangi sebagai Perdana Menteri.

Bukan sahaja kerana bantuan kewangan yang diberikannya kepada rakyat tetapi bagaimana cara beliau dalam membuat keputusan dalam membantu dan mendahului rakyat daripada bermain dengan politik. – WargaMaya

Sumber:mysumber.net via Dedah Media


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post