Beriya suami suruh isteri buat loan sampai 100 ribu. Rupanya dalam diam dia dah buat sesuatu belakang isteri sampai perempuan tu nekad wasap isteri. Akhirnya isteri nekad untuk buat ini pada suami.

Beriya suami suruh isteri buat loan sampai 100 ribu. Rupanya dalam diam dia dah buat sesuatu belakang isteri sampai perempuan tu nekad wasap isteri. Akhirnya isteri nekad untuk buat ini pada suami.

Salam admin. Sorry aku sebenarnya tak reti nak buat karangan sangat dengan fikiran bercelaru ni. Aku marah betul dekat laki aku min. Dia kantoi nak kawen lain. Yang buat aku marah beberapa bulan lepas dia minta aku buat personal loan 100k untuk nak set up business.

Beriya suami suruh isteri buat loan sampai 100 ribu. Rupanya dalam diam dia dah buat sesuatu belakang isteri sampai perempuan tu nekad wasap isteri. Akhirnya isteri nekad untuk buat ini pada suami.
Beriya suami suruh isteri buat loan sampai 100 ribu. Rupanya dalam diam dia dah buat sesuatu belakang isteri sampai perempuan tu nekad wasap isteri. Akhirnya isteri nekad untuk buat ini pada suami.

Oh ya laki aku baru kene buang keje. Konon nak menjana pendapatan family dengan buat business. Hari hari dia duk merayu nak pinjam duit dari aku untuk buat biz. Aku keje kerajaan. So dia pon bagi lah proposal nak biz itu ini. Dengan penuh keyakinan, memujuk dan menjanjikan pada aku kalau biz dia jadi dia akan bayar loan tiap hari pada aku nanti.

ARTIKEL MENARIK:Wanita Ini Ditalak 3 Dgn Suami Lepas Tujuh Tahun Kahwin. Tapi Ianya Hari Yg Paling Bahagia Buat Dia. Tak Sangka Rupa Rupanya Sebelum Ditalak Ini Yg Berlaku.


Aku ni blur sikit pasal biz. Jadi aku tak berminat. Aku takde masalah duit sangat, gaji dalam RM 6k ++ dah. Kalau laki tak kerja pon aku masih bole tanggung family. Tapi aku pergi jugak lah isi borang loan tu. Dalam masa beberapa hari, rupanya loan approve. Tapi aku tak bagitau laki aku lagi. Aku simpan dulu duit RM 100k tu.

Beberapa hari kemudian, ada sorang pompuan muda contact aku kat wasap. Dia cakap nak kawen dengan laki aku. Dah terlanjur dan mengandung pula ni. Jadi dia minta laki aku bertanggungjawablah dan nak nikah ASAP! Siap tunjuk bukti macam macam lagi. Ok aku percaya.

OMG, luruh betol jantung aku masa tu. Menggigil satu badan aku ni. Masa tu laki aku kat luar rumah, pergi lepak. Pening betol kepala aku masa tu. Aku rase dikhianati sangat sangat. Petang tu laki aku balik tergesa gesa. Tapi aku buat macam biasa. Dia cepat cepat tanye loan dah approve ke belum. Aku cakap dah, pastu blah masuk bilik. Dia dah macam serba salah nak tanya lagi.

Malam tu aku kunci pintu dalam bilik. Menangis dikhianati. Tapi aku rase selamat sebab tak bagi dia duit loan tu. Mungkin nak buat kawen agaknya. Aku menarik nafas lega. Laki aku tido bilik lain malam tu. Malam tu otak aku ligat berfikir. Aku tak mahu bagi dia duit loan RM 100k tu. Aku pikir nak berpisah dengan laki aku tu. Baik aku enjoy duit tu dengan anak anak dan cari laki lain kan. Ape pendapat uols? Aku dendam la dengan laki aku ni. Esok tu aku confess pasal ni. Aku teros halau dia keluar rumah. Tapi dia still minta duit loan tu.

Reaksi warganet

Nur Hidayah Azizan – JANGAN ENJOY DUIT TU. PULANGKAN BALIK PADA BANK. CANCEL LOAN. Ni bukan masa untuk berhutang tapi berjimat cermat. berpisah dan bawak anak anak sekali. Awak pun ada kerjaya yang baik sampai boleh buat loan 100k. Jadi tentulah awak boleh hidup berdikari tanpa suami pun tak apa. Jangan lembut hati pulak dengan pujuk rayu laki

Ina Roti – Nasib baik Allah sayangkan sis. Bagi petunjuk awal sebelum terjerat. Macam pengalaman saya, sampai sekarang muflis sebab ex guna duit loan atas nama saya. Bila suruh bayar, pandai cakap bukan nama dia buat loan. Huh!! Senang betul hidop. Orang orang macam ni elok ajar dengan snapang gajah. Pasal duit 100k tu baik return balik je. Kita tak tau nasib akan datang. Hidup la dengan bebas hutang.

An Ibrahim – Jangan bagi dia duit loan tu. Baik ko yang invest atau enjoy dengan anak anak. Sedap la dia! Tak keje, ade skandl sampai terlanjur, siap membunting pula tu. Duit takde, tapi harapkan duit loan bini ratus ribu. Harapnye ko tetap pendirian lah kak. Jangan bagi diri ditindas terjerat dengan loan semata mata menyedap ke depa.

Geram pulak aku membacanye. Oh ya, nanti jangan lupa tuntut nafkah mutaah dan anak anak. Tanggungjawab dia, even ko mampu pun hukum tetap hukum. Tanggungjawab tetap dia kena laksanakan. Jangan dibior lepas bebas gembira dengan pompuan tu. Hmmm done hasut.

Aika Zulkiflie – Kejadahnya dia nak duit loan tu! Boleh gi mt! Baik akak reinvest balik duit 100k tu dalam unit trust ke tabung haji ke Asb ke lagi bagus daripada bagi dekat dia. Nasiblah Allah maha kuasa nak tunjuk kak oii. Buatnya dapat tau lambat, perghhhh masak 100k hilang. Tiap tiap bulan kena bayar bank pulak tu. Hati pun remuk. Dudok tepi bucu katil nangis pun tak guna dah kalau macam tu.


Loading...
loading...


Rose Eusoff – Hahah dah kena halau pun tanya duit loan. Memang tak malu punya laki. Dah menduakan pastu takde keje ada hati lagi nak pinjam duit. Takpayah lagi bagi sis duit tu. Cari nahas namanya. Biarla pompuan tu pulak tolong dia. Sendiri cari penyakit sendiri tanggung lah.

Sis move on je la , live you life ! Bersama anak anak. Tak selama laki ni bole bahgia kan kita sebab diaorang selalu je buat pilihan salah. Dan isteri akan jadi sasaran yang dianiaya. Lelaki dan suami yang baik takan buat isterinya macam ni. Harap sis tabah

Harith Hakim – Jika bersedia jadi ibu tunggal, bayar balik loan RM 100k tu. Ignore permintaan suami, buat tuntutan fasakh. Alasan dah kukuh tu. Duit gaji dah lebih dari cukup untuk hidup dengan anak anak. Tuntut terus nafkah anak semasa buat fasakh. Selepas dapat surat untuk berpisah terus dapatkan hak penjagaan pula. Jangan bebankn diri dengan hutang yang bukan untuk kepentingan TT dan anak anak. Nanti susah hidup kemudian hari.

Sumber : Kisah Rumah Tangga Fans via apampink



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post