Gosip untuk berpisah belum reda lagi kali ni Laudya Cynthia Bella jadi perbualan warganet lagi. Rupanya dalam diam dia nak jual rumah dengan harga 3.6 juta gara gara dah muflis.

Gosip untuk berpisah belum reda lagi kali ni Laudya Cynthia Bella jadi perbualan warganet lagi. Rupanya dalam diam dia nak jual rumah dengan harga 3.6 juta gara gara dah muflis.

KISAH rumah tangga pelakon Laudya Cynthia Bella dan suami Engku Emran terus menjadi topik perbualan hangat peminat di Indonesia. Menerusi laporan Tribunnews, Laudya dikatakan tidak lagi tinggal sebumbung bersama suaminya dan kini sedang dalam proses menjual kediaman mereka yang terletak di Jakarta Selatan.

Gosip untuk berpisah belum reda lagi kali ni Laudya Cynthia Bella jadi perbualan warganet lagi. Rupanya dalam diam dia nak jual rumah dengan harga 3.6 juta gara gara dah muflis.
Gosip untuk berpisah belum reda lagi kali ni Laudya Cynthia Bella jadi perbualan warganet lagi. Rupanya dalam diam dia nak jual rumah dengan harga 3.6 juta gara gara dah muflis.

Malah, khabar angin mendakwa dia terpaksa menjual rumah tersebut kerana sudah muflis. Sementara itu, jiran tetangga di kawasan perumahan tersebut memberitahu mereka ada melihat beberapa orang calon pembeli meninjau kediaman berkenaan.

ARTIKEL MENARIK:Kecoh hanya kerana muat naik foto bersandar dibahu lelaki. Akhirnya bekas tunang Intan Najuwa tampil buka mulut bongkarkan sesuatu tentang hubungan mereka buat ramai terkedu.


Laudya berkahwin dengan Engku Emran 8 September 2017 di Kuala Lumpur. Difahamkan kediaman mewah itu dijual dengan harga kira-kira RM3.6 juta. Ada beberapa orang datang tengok. “Kelmarin saya dengar anak Presiden Indonesia, Pak Joko Widodo… tapi tak jadi, halamannya kecil,” kata Titi Hayati menerusi Youtube Indosiar.

Dalam pada itu, seorang lelaki yang diberi tanggungjawab melakukan pengubahsuaian kediaman Laudya enggan mengulas lanjut mengenai berita tersebut. “Kalau fasal dia bankrap itu saya kurang tahu,” katanya yang hanya mengikut arahan memperbaiki kediaman tersebut.

Setelah sekian lama menyepi akhirnya laudya Cynthia Bella dedahkan tentang suami yang ramai tak tahu. Tak sangka rupanya ini perangai sebenar Enkgu Emran yang ramai tak tahu.

PELAKON dan pengacara Laudya Cynthia Bella memberitahu suaminya yang juga usahawan dari Malaysia iaitu Engku Emran bukanlah seorang lelaki yang romantik. Menerusi laporan Tribunnews, Bella mendedahkan perkara tersebut ketika sesi bual bicara bersama sahabatnya Titi Kamal yang disiarkan di laman Youtube.

Dalam perbualan mereka itu, Bella ada bertanya mengenai tips membina hubungan romantik dalam rumah tangga. Kata Titi, suaminya iaitu Christian Sugiono atau Tian bukanlah seorang lelaki yang romantik pada awal perkahwinan. Namun berubah sikap setelah beberapa tahun mendirikan rumah tangga.

“Sebenarnya Tian itu jenis yang cool… Sebelum ini, dia tak pernah beri bunga, tengok wayang bersama pun jarang sebab dia tak suka tonton filem. “Tapi lama-lama dia mula terikut cara saya sehingga menjadi romantis, seiring berjalan waktu, bertambah usia perkahwinan kami,” kata Titi.

Mendengar kata-kata Titi itu, Bella terus mencelah dan memberitahu beruntung jika suaminya juga begitu. “Wah bagus betul, saya sujud syukur kalau dia (suami) mahu macam itu juga,” jawab Bella. Terdahulu, Bella dan Engku Emran berkahwin di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada 8 September 2017. Manakala, Titi dan Tian berkahwin pada Februari 2009. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

SUMBER: Tribunnews

Emran Muat Naik Gambar Kuarantin Dengan Ank. Ini Respon Dari Engku Emran Bila Warganet Tanaya Tentang Bella.

HUBUNGAN rumah tangga pelakon Indonesia Laudya Cynthia Bella dan ahli perniagaan Malaysia Engku Emran menjadi tanda tanya netizen sejak kebelakangan ini. Rata-rata warganet mempersoalkan kedua-dua mereka masih lagi suami isteri atau tidak selepas Laudya memadam foto-foto suaminya termasuk foto nikah di laman sosial miliknya.

Terbaharu, Emran memuat naik foto kuar4ntin bersama anaknya Aleesya tanpa Laudya mendapat perhatian warganet. “Gadis paling manis. Sudah lama kami tak baca buku bersama #nyamandalamsepu,” tulis Emran. Anak-beranak itu kelihatan sedang membaca buku di rumahnya di Kuala Lumpur ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.

Manakala, menerusi laman sosial peribadi Laudya, dia kini berada di Indonesia sejak awal Mac lalu. Pelakon popular itu sibuk dengan pelbagai kegiatannya termasuk mengumpul dana bagi membantu masyarakat yang terkesan kerana Covid-19.

Sementara itu, Emran membataskan komen di posting tersebut bagi mengelakkan komen-komen negatif warganet berkaitan isu itu. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : MStar


Loading...
loading...


Bella, Engku Emran membisu

PELAKON Indonesia, Laudya Cynthia Bella, 32, dan suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin, 45, mengambil pendekatan berdiam diri berhubung isu rumah tangga mereka. Isu hubungan pasangan berkenaan kini menjadi bualan hangat warganet apabila menyedari tindakan Laudya memadam semua foto bersama suaminya itu di Instagram.

Pelakon filem Syurga Tak Dirindukan itu juga dikatakan sudah ‘unfollow’ atau tidak lagi menjadi pengikut media sosial suaminya. Laudya yang ditemui media Indonesia ketika hadir menziarah Ashraf Sinclair di Jakarta semalam tidak menjawab sebarang pertanyaan.

Dia yang tampil dengan pakaian serba hitam terus meluru masuk ke dalam kenderaannya selepas mengucapkan selamat tinggal kepada rakan selebriti lain. Usaha Harian Metro mendapatkan reaksi Engku Emran berhubung perkara itu juga tidak berjaya apabila dia tidak membalas mesej WhatsApp.

Sejak semalam, banyak spekulasi kurang enak timbul dalam kalangan warganet yang mempersoalkan tindakan Laudya memadam semua foto suaminya di Instagram. Reaksi negatif warganet lebih ke arah beranggapan rumah tangga dibina Laudya bersama Engku Emran pada 8 September 2017 kini berantakan.

Turut menjadi perhatian warganet ialah apabila Laudya masih menyimpan gambar bersama anak tirinya, Engku Aleesya di laman sosialnya. Bagaimanapun, sebelum ini Laudya pernah memaklumkan dia tidak akan berkongsi

foto bersama suami di media sosial kerana mahu menjaga privasi. Laudya yang berasal dari Bandung, Indonesia bernikah dengan Engku Emran di hotel terkemuka di Kuala Lumpur dalam satu majlis tertutup dihadiri keluarga dan kenalan rapat.

Siapa kacau suami Laudya Cynthia Bella?

PELAKON terkenal Indonesia Laudya Cynthia Bella mengambil keputusan untuk tidak lagi memuat naik gambar bersama suami, Engku Emran. Laudya atau mesra disapa Bella menerusi Instagram Stories berkata, ia disebabkan wujud pihak ketiga yang mahu merampas suaminya.

“Insya-Allah, ini muat naik terakhir dengan suami. Wanita zaman sekarang suka yang kita punya. “Kalau memang mahu, minta kepada Allah ya kakak, makcik dan adik,” katanya. Bagaimanapun, status yang dikongsi sejak Jumaat itu dipadam tidak lama kemudian. Bella dan Engku Emran berkahwin pada 8 September 2017.

via Era Kini

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post