Ustaz Abu Syafiq potong line. Tengah syok syok DS Najib promote Baju Melayu jenama bossku tiba tiba Ustaz Abu tampil beri komen padu pada DS Najib

Ustaz Abu Syafiq potong line. Tengah syok syok DS Najib promote Baju Melayu jenama bossku tiba tiba Ustaz Abu tampil beri komen padu pada DS Najib

Najib Razak antara ahli parlimen yang paling aktif di sosial media sehingga mendapat gelaran Raja Tr0ll. Sempena hari raya yang bakal menjelang, Najib Razak juga mengeluarkan baju Melayu jenama sendiri. Berikut posting Najib mempromosi corak terbaru Baju Melayu jenama Bossku

Ustaz Abu Syafiq potong line. Tengah syok syok DS Najib promote Baju Melayu jenama bossku tiba tiba Ustaz Abu tampil beri komen padu pada DS Najib
Ustaz Abu Syafiq potong line. Tengah syok syok DS Najib promote Baju Melayu jenama bossku tiba tiba Ustaz Abu tampil beri komen padu pada DS Najib

Melayu tidak malas. “Jangan percaya orang yang kata begitu. Saya tahu walaupun keadaan ekonomi kita tidak begitu baik tahun ini.Tetapi saya lihat ada ramai anak muda yang gigih berusaha.” Mereka sedang cuba. “Ada yang buat start up delivery, ada yang mengubah kaedah menjual makanan kepada online.”

ARTIKEL MENARIK:Berhimpat padat macam dalam tin sardin sampai jarak sosial takde langsung. Akhirnya pihak KTMB tampil beri komen padu

“Ada yang cuba berniaga barang keperluan kesihatan, ada juga yang meniaga pakaian.” “Baru-baru ini juga saya pun ada try pakaian hasil tangan mereka. Ikut kebolehan diri, keyakinan diri dan kemahiran masing-masing.” “Ya, ramai anak muda yang datang minta nasihat daripada saya. Perlu ada perancangan yang rapi, sentiasa memenuhi kehendak pelanggan.”
” Sudah tentu akan ada isu, kegagalan di peringkat awal dan pelbagai cabaran. Paling penting, jangan putus asa.” ” Saya sentiasa menggalakkan saudara-saudari untuk cuba, terutama yang muda-muda.Saya juga membantu usahawan muda Malaysia yang tidak pernah henti menyokong saya.” “Tidak ada apa-apa salah untuk menolong sekali-sekala.Di mana kita masih mampu bantu, kita bantu saja bila diminta.”

Sekali Abu Syafiq masuk komen

Menurut Abu Syafiq,sedang Najib tengah sibuk promosi baju melayu jenama sendiri, ramai orang tengah susah di perlimen pekan. Abu Syfia mengigatkan Najib supaya pulang untuk menjenguk kawasan Pekan. Najib Razak merupakan ahli parlimen Pekan selepas dia berjaya mengekalkan kerusi pada PRU yang lepas
“Najib yang saya sayangi sudah mula jual baju melayu jenama sendiri. Huhu. Tok! Kat Pekan Parlimen Datuk ramai orang susah tok. Taknak jenguk ke? Takkan mengkacang jek di FB” tulis Abu di IG beliau. Sebelum ini Abu telah berkongsi satu gambar bersama Najib dalam sebuah majlis



FROM ABU SYAFIQ TO NAJIB

1- Saya Ustaz Abu Syafiq mengucapkan ribuan terima kasih buat Dato’ Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak kerana masih ingatkan saya dan teguran umum saya sehinggakan DSN memuatkan video saya dalam facebook beliau. Alhamdulillah.
2- Ya, dari segi pemikiran politik individual sejak akhir sebelum PRU-14 saya memang agak berbeza dengan DSN. PM-8 sekarang Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri pun berbeza dengan DSN bukan?? Maka sememangnya ada saling kritik mengritik disitu. Tiada masaalah asalkan ia dalam kerangka ilmiah dan hujjah.
3- Namun ada cerita antara saya dan DSN ini sebelum perbezaan idea politik tersebut. Pada 2012 DSN difitnah hebat berkaitan isu Altantbya. Ketika itu berlakunya pertemuan antara ulama pondok dengan DSN di Masjid Bukit Antarabangsa. Saya bersama Agamawan Negara Al-Marhum Dato Uthman El-Muhammady hadir tanda menyokong kepimpinan DSN ketika itu sebagai PM dan menolak f1itnah.

Loading...
loading...

Saya langsung tidak menjadikan isu hangat yang dikaitkan antara Altantvya dan DS Najib ketika itu sebagai bahan mengh3ntam DSN bahkan saya sehingga kini langsung tidak percaya DSN atau arahkan untuk AlTantvya. Benar, hal lain ada saya kritik namun saya tidak pernah fi1tnah DSN pun.



4- DS seharusnya tahu bahawa Baginda Nabi pernah bersabda: “Malu itu adalah dari Iman”. Riwayat Al-Bukhari. Kerana itulah saya menegur slogan berbunyi Malu Apa Bossku yang ketika itu digunakan juga oleh kanak-kanak yang ditangkap kerana merookok dan apabila cikgu bertanya mengapa kamu merookok mereka menjawab Malu Apa Bossku! Ia dijadikan satu slogan yang kurang baik berbanding baiknya yang dianggap wujud padahal kurang baik bercanggah dengan hadith Nabi tadi.
5- Di akhir ini saya nasihatkan DSN ada baiknya juga DSN memuatkan satu lagi video kritikan keatas DSN serta persoalan pedas TS Muhyiddin Yassin keatas DSN ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri bawah DSN tika itu berkaitan 1MDB. Beliau kritik DSN dan sound kaw-kaw keatas DS Najib secara terang-terangan. Beliau kini PM keatas DSN dan PM keatas saya. Sila ingat-ingatkan semula video TSMY tu ye! Wassalam. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!  Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : MV/ Media Viral

Peguam Amin Idris Dah Bertindak. Akhirnya Amin Nekad Bayar RM 1 Juta Yang Diminta Utk Ganti Rugi Oleh Ustaz Abu Syafiq Dan Rupa Rupanya Ini Perbincangan Beliau Dgn Peguamnya

“Saya nekad untuk t1dak memohon maaf…” Itulah yang dikatakan oleh personaliti TV Amin Idris, apabila diminta mengulas mengenai tuntutan maaf dan sam4n RM 1 juta yang dibuat oleh pihak Ustaz Abu Syafiq terhadapnya. Tuntutan sam4n itu dibuat oleh Ustaz Abu Syafiq berikutan status dimuat naik Amin di laman sosial pada Sabtu lalu membabitkan 1su dengan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew yang dianggap menjatvhkan reputasi.

Bukan saya seorang yang melihat kebi4daban dia.

Menurut Amin, setelah mendapat nasihat daripada peguamnya, dia memutvskan untuk meneruskan k3s ini ke muka pengadilan, malah tindakannya itu mendapat sokongan ramai. “Saya bersyukur kerana bukan saya seorang yang melihat kebi4daban dia. Dalam masa sama, ini menambah motivasi untuk teruskan berjvang. Lebih jelas ini juga tanda rakyat Malaysia men0lak agamawan yang tandvs akhlak…”

Balas surat saman Ustaz Abu Syafiq.

Difahamkan kini, pihak Amin sudah bersedia mengarahkan peguam yang mewakilinya untuk membalas surat tuntutan daripada Abu Syafiq. LAWYER SAYA SUDAH BERTINDAK BALAS. Semalam, saya telah mengarahkan peguam yang mewakili saya untuk membalas surat tuntutan dari @ustazabusyafiq (Rasyiq Alwi).
Setelah brainstorming bersama peguam, team research, saya nekad untuk TIDAK MEMOHON MAAF & MEMBAYAR GANTI RUGI RM1JUTA seperti mana dituntut Abu Syafiq. Jadi, Ustaz Abu Syafiq… it’s official. KITA LAWAN di mahkamah. Mohon rakyat Malaysia doakan saya. Terdahulu, pihak Ustaz Abu Syafiq, menuntut Amin membuat permohonan maaf di semua medium media dalam tempoh tujuh hari, berserta tuntutan RM 1 juta.
KOYAK BETUL RUPANYA. Saya baru menerima surat dari peguam @ustazabusyafiq (FB: Rasyiq Alwi). Antara kandungannya: 1. Menuntut SAYA MINTA MAAF TANPA SYARAT di semua medium dan permohonan tersebut mesti diluluskan oleh Ust Abu Syafiq
2. Ust Abu Syafiq juga menuntut RM 1 JUTA dari saya sebagai ganti rugi kerana posting saya. 3. Menurut peguam Abu Syafiq, “Hasil daripada posting tersebut, anakguam kami telah menerima pelbagai reaksi negatif daripada masyarakat-masyarakat termasuklah beratus-ratus krtitikkan dan/atau ugutan dan/atau komen-komen yang sinis yang tidak benar, menjatuhkan reputasi dan mencalarkan kredibiliti serta mendatangkan kerugian kepada anak guam.”
4. Saya diberi masa 7 HARI untuk mohon maaf dan bayar 1 JUTA kepada Abu Syafiq. JAWAPAN SAYA, tak payah tunggu 7 hari. Saman saya SEGERA! See you in court. Siapa setuju saya lawan, komen LAWAN ABU SYAFIQ.
Sumber : Harian Metro via apampink

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post