Ulang sejarah lama sekali lagi Dai Farhan lepaskan isteri yang sedang hamiil. Akhirnya Dr Erin tampil buka mulut bongkarkan cerita sebenar.

Ulang sejarah lama sekali lagi Dai Farhan lepaskan isteri yang sedang hamiil. Akhirnya Dr Erin tampil buka mulut bongkarkan cerita sebenar.

ISTERI bagi perkahwinan kedua pendakwah bebas, Dai Farhan yang dikenali sebagai Dr Erin mengesahkan dia sudah dicera1ikan suaminya itu pada hujung April lalu. Menurut Erin atau nama sebenarnya Noorainul Naqim Mohd Radzi, 40, perpisahan permintaannya dan keputusan tersebut dicapai hasil persetujuan bersama demi kebaikan semua pihak termasuk bekas madu, Fatin Nurul Ain.

Ulang sejarah lama sekali lagi Dai Farhan lepaskan isteri yang sedang hamiil. Akhirnya Dr Erin tampil buka mulut bongkarkan cerita sebenar.
Ulang sejarah lama sekali lagi Dai Farhan lepaskan isteri yang sedang hamiil. Akhirnya Dr Erin tampil buka mulut bongkarkan cerita sebenar.

“Untuk pengetahuan semua ustaz telah pun melafazkan talak kepada saya pada 27 April selepas saya sendiri meminta untuk dilepaskan. Saya yakin ini yang terbaik untuk kami bertiga kerana saya tahu pihak sana juga (bekas madu) tak boleh move on.

ARTIKEL MENARIK: Minta dilepaskan gara gara bekas isteri taknak bermadu dgn Dr Erin. Akhirnya bekas isteri Dai Farhan tampil bersuara lantang mempertahankan Dai Farhan

“perpisahan ni saya yang minta sebab saya dah penat dengan episod kejap kata nak rujuk sana dan nak lepaskan saya, kejap tak jadi lepaskan saya dan nak pujuk sana untuk bermadu dengan saya, kejap nak pisah balik… saya tahu ustaz pun serba salah kerana itu saya memilih untuk dilepaskan dengan rela,” katanya menerusi Instagram pada malam Selasa.
Erin dedah status rumah tangga di Instagram. Sementara itu, Erin memaklumkan dia mengizinkan Da’i Farhan atau Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad, 30, untuk kembali kepada bekas isteri kerana suaminya itu enggan berpisah jauh dengan anak-anak sejak Februari.
Sepanjang tempoh tersebut, Erin mengakui pasrah menantikan waktu dilepaskan suami sehinggalah mendapat perkhabaran sudah hamil baru-baru ini. “Pada 11 Februari lalu saya mengizinkan ustaz untuk kembali dengan bekas isteri kerana selepas ustaz pulang dari ziarah anak-anaknya, ustaz cakap dia tak boleh berjauhan dengan anak-anak.
“Pihak sana bagi syarat nak duduk dengan anak boleh… tapi dengan melepaskan saya sebab mentua dia takkan bagi anak dia bermadu… sebabkan terlalu sayang ustaz, saya cakap pada ustaz bawa saya jumpa mak ustaz dan bekas madu untuk saya serahkan ustaz balik.
“Bila sy ckp semua org tak tau kisah sbnr, ramai yg mendesak supaya sy ceritakan. Ok hari ni sy akan cerita.Tujuan sy bukan utk menagih simpati atau utk menyalahkan sesiapa tp hanya utk memberitau cerita dr pihak sy yg selama ni sentiasa dipandang salah.
Sy menerima pinangan ust krn sy diberitahu oleh ust bhw sudah dpt persetujuan dr isterinya. Demi Allah kami tidak pernah berniat utk menyembunyikan pernikahan kami. Seperti gambar yg tertera diatas, ust telah submit file permohonon poligami pd 10/10
di dlm file ini lengkap smua mcm permohonan pasangan yg lain utk poligami. Ust juga berulang alik ke kedah jmp ayah sy utk mengisi segala borang yg diperlukan utk permohonan pernikahan. HIV test juga telah dibuat.
Pd masa ini mmg sy langsung tidak terfikir yg isteri ust sbnrnya tidak merestui krn ust bersungguh mengisi segala borang dan submit..Sbb pd sy jika ust tk dpt kebenaran tk akan la ust pg submit file bcoz benda tu smua akan jd buang masa.

Loading...
loading...

Ust mmg pg ke mekah hampir setiap bln atas urusan sebagai mutawif n ust mmg ada lg trip ke mekah pg 13/10 jd sy buat keputusan utk pg umrah sekali lg & kali ni sy terpaksa ambik package VVIP bilik seorg (sbb pakej ekonomi dh full).
Kami sampai ditanah mekah pd 14hb n setiba je dimekah ust terus mencadangkan utk kami nikah terus dimekah utk menghalalkan trus, Krn kami pun dlm process permohonan poligami yg sy ingat ok..sy pun setuju. Baju sedondon kami bernikah tu kami beli di mekah bukan bawa dr msia.
Beli siang malam pakai nikah. Balik dr msia bermulalah hidup sy sebagai 2nd wife selama hampir 2 bln (sblm kes jd viral pd bln dec). Selama 2 bln ni hidup kami sgt harmoni. Ust akan tido bergilir2 umah sy n umah madu selang sehari.
Selama 2 bln ni sy langsung tak tau jika ada masalah di pihak madu sy sbb ust tk pernah cerita maslh sn. Sy ingat semuanya ok n aman damai. Mereka sekeluarga juga siap ada pg bercuti ke melaka wlp time tu adalah giliran sy, tp sy mengalah sb fhm keadaan madu ms tu. Utk jd perampas jauh sekali nak bt org berpisah x terlintas di fikiran. chapter 1 conversation ust dan sy.
Chapter : Kehidupan selepas viral. Sy mmg tidak pernah terfikir pernikahan sy yg harmoni selama 2 bln tetiba menjadi viral seperti ini. Sy & ust dihina dimaki maha hebat oleh semua org. Jika sy tau ini yg sy akan dpt dgn bernikah dgn ust sumpah sy tak mau terima lamaran ust.
Lg2 org yg mengviralkan kisah kami adalah kwn baik madu sy sendiri. Of coz apa yg jd (viral) ini effect hubungan kami ber3 (sy dgn ust, ust bersama madu). Pertama kali madu WS marah sehari selepas kami nikah masa kami masih di tanah suci.
Ust terus delete tk nk sy stress dan ust blok madu sy. Selepas balik dr msia, sy sangka ust dh berjaya tenangkan madu dan mereka sekeluarga pg bercuti ke melaka. Ust meyakinkan sy yg madu sy redha dgn pernikahan kami cuma kadang2 emosi madu bertukar2..
Kwn baik madu yg viralkan kisah kami juga perah WS sy ajak sy berjumpa.Tp ust suruh sy delete n block saja msg dia n tidak izinkan sy utk jumpa. Sy nk bgtau, walaupun slps kisah kami viral ust tetap tak ada terfikir utk berpisah dgn madu sy.
Walaupun dihina dimaki kami cuba sabar tp kami hanya manusia biasa. Kami juga diuji dgn perasaan marah bila kami tau ada cubaan dr beberapa individu utk mencari segala aib sy dgn tujuan memburukkan sy kpd semua. Utk membuktikan yg sy ni perempuan jahat.
Bagaimana kami tau komplot jahat ini adalah dr hp madu sy sendiri. Ust berjaya merampas hp madu n didlm tu ada byk msg2 perbualan perbincangan benda ini. Screenshort perbualan ini semua sy masih simpan (tp sy tk akan post melainkan terpaksa)
campur tgn luar yg menghasut Lebih2 lg dr mertua ust sdiri yg memaksa ust utk melepaskan ank mereka. Bila ramai manusia yg konon dtg utk menolong tp hakikatnya hanya memburukkan keadaan sehingga kisah kami jd viral.
Adakah krn org ini ada perasaan yg tidak sepatutnya terhadap madu? Sbb tu dia beriya mengviralkan kisah kami.. Kami tau pasal ‘perasaan’ tidak patut ini pun dr perbualan msg dlm hp madu. Takde niat utk mengaibkan org di bln ramadhan ni tp sy hanya nk cerita pengalaman sy..
Chapter ke 3 n terakhir : Utk pengetahuan semua pernah sy post pic ni dulu tp sy dipaksa oleh pihak sn jgn post lg kecuali bila dah berpisah dgn ust..dan sy ikut dan hormati permintaan belah sn dan sy delete posting tu..
sekarang sy nk tunaikan janji sy dan permintaan pihak sn..pada 11 February lalu sy telah mengizinkan ust utk kembali dgn bekas isteri kerna selepas ust pulang dr ziarah ank2nya ust ckp pd sy dia tak blh berjauhan dr ank2 dia dan dia kata pihak sn bg
syarat dia nk dpt duduk dgn ank2 blk adalah dgn melepaskan sy sbb mertua dia xkn bg ank dia bermadu, sbb terlalu sygkan ust sy ckp pd ust jom bwk sy blk jmp mak ust dan ex madu sy utk sy sdiri serahkan ust blk pd ex janji ust dpt bersama2 ank2 dia..
sy xpe sy redha jika ini ujian sy utk kehilangan org sy syg dr sy tgk org sy syg susah hati rindu ank baik sy mengalah.so sejak dr bulan 2 lg sy sudah tidak mengharapkan apa2 dr ust just tunggu ms nk dilepaskan je..dr bulan 2 nk pisah ada je mslh dtg tertunda tunda smp la sy mmg nekad nk akhiri pd bln ramadhan ni demi kebaikan semua..
tp dh tahu pregnant plak..tp sy nekad dgn keputusan sy utk akhirinya jg.. Utk pengetahuan semua ust telah pun melafazkan pisah pd sy pd 27hb april selepas sy sendiri meminta utk dilepaskan. Sy yakin ini yg terbaik utk kami ber3.
Kerna sy tahu pihak sn jg tak blh move on. Perpisahan ni sy yg minta sbb sy dh penat dgn episod Kjp kata nk rujuk sana n nk lepaskan sy, kjp tak jd pisah sy n nk pujuk sana utk bermadu dgn sy. Kjp nk pisah balik. Sy tau ust pun serba salah.
Krn itu sy memilih utk dilepaskan dgn rela. Jd sy harap selepas ni tlg jgn kaitkan lg ust dgn sy. Apa2 yg sy buat atau sy post adalah atas diri sy sendiri yg hina ini yg br nk dpt hidayah ni sememangnya tak layak dgn golongan agamawan2 dan
jgn dikaitkan apa2 dgn ust biarla ust jalani kehidupan dia seperti biasa dgn ketenangan dan kebaikan.. Akhir kata sy ingin meminta maaf kpd sesiapa yg terguris hati n terkesan atas pernikahan sy dgn ust. Sy tk minta jd mcm ni. Sy terima lamaran ust dulu krn ilmu agama n kebaikan yg sy nampak dlm diri ust masa tu n sy sgt berharap ust boleh membawa sy ke syurga.


Erin mengalah demi kebahagian suami dan anak-anak.
“Saya mengalah dan tak harapkan apa-apa daripada ustaz, cuma menunggu masa nak dilepaskan saja. Sejak bulan Februari nak pisah ada saja masalah datang sampailah saya nekad nak akhiri pada bulan Ramadan demi kebaikan semua tapi saya tahu mengandung pula… tapi saya nekad dengan keputusan untuk mengakhirinya,” ujarnya.
Menerima ketentuan tersebut dengan hati terbuka, Erin meminta masyarakat tidak lagi mengaitkan dia dengan pendakwah bebas tersebut. Dalam masa sama, dia memohon maaf kepada mana-mana pihak yang tergores hati sepanjang perkahwinannya dengan Nik Farhan.
“Saya harap selepas ini tolong jangan kaitkan ustaz dengan saya, apa-apa yang saya post adalah atas diri saya sendiri yang hina ini, yang baru nak dapat hidayah ini sememangnya tak layak dengan golongan agamawan. “Biarlah ustaz jalani kehidupan dia seperti biasa dengan ketenangan dan kebaikan… akhir kata saya ingin meminta maaf kepada sesiapa yang tergores hati dan terkesan atas pernikahan saya dengan ustaz. Saya tak minta jadi macam ni.
“Saya terima lamaran ustaz dulu kerana ilmu agama dan kebaikan yang saya nampak dalam diri ustaz masa tu dan saya sangat berharap ustaz boleh membawa saya ke syurga,” katanya. Pada November tahun lalu, perkahwinan Nik Farhan dengan janda anak lapan iaitu Erin di Makkah mendapat perhatian masyarakat apabila dilakukan tanpa pengetahuan isteri pertamanya, Fatin.
Bagaimanapun, Nik Farhan kemudiannya mengambil keputusan melepaskan isteri pertamanya yang ketika itu sedang sarat mengandung anak kedua mereka dan perpisahan dengan talak satu itu dilafazkan menerusi rakaman suara di aplikasi WhatApps.
Pada awal Mac lalu, Dr. Erin dihadapkan ke Mahkamah Majsitret Kuala Lumpur atas tuduhan menipu. Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas tuduhan itu mengikut Seksyen 420 Kanun Ksksaan (KK) yang jika sabit keslahan boleh dihukum pagar besi selama kurang setahun dan tidak melebihi 10 tahun dengan sebat serta dnda.

“Terima Kasih Sebab Bagi Semua Kena Kuarantin Ada Kebaikan Juga ..” – Isteri Dai’ Farhan Umum Sedang Hamil Baby PKP

Isteri pendakwah bebas Dai’ Farhan, Noorainul Naqim Mohd. Radzi telah mengumumkan dirinya sedang hamil di akaun Instagram (IG) miliknya. Menurut Noorainul, 40, atau lebih dikenali dengan panggilan Dr. Erin menyatakan dia mengalami muntah namun tidak pernah terlintas di fikiran sedang berbadan dua.
“Dah 5 tahun tak pernah fikir nak cari benda ni.. Tut tup semalam loya-loya muntah ingat sebab angin berpuasa. “Tapi bila adik petrol pump tegur ‘akak ok ke nampk macam tak ok je tah tah berisi kot, maklumla memang musim dia ni’ terus gabra. Pagi ni p cari juga benda ni,” tulisnya.
Dalam pada itu, Dr. Erin tidak dapat menyembunyikan perasaan terujanya untuk mempunyai cahaya mata tidak lama lagi. “Rasa macam dapat anak pertama je dia punya teruja bila dia bagi 2 calit kat situ.. “Alhamdullilah rezeki Ramadan, Cov1id-19 terima kasih sebab bagi semua kena kuarantin ada kebaikan juga ye. “Mungkin terlalu awal untuk menunjuk tetapi perasaan teruja dia lain macam sikit sebab dah lama sangat tak dapat berita ni..Maaf tau,” tulisnya lagi.
via Era Kini


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post