Hampir setahun tak tengok ank. Akhirnya Dr Che Hafiz tampil buka mulut dedahkan cerita sebenar. Rupanya ini yang terjadi sampai dia tak tengok ank.

Hampir setahun tak tengok ank. Akhirnya Dr Che Hafiz tampil buka mulut dedahkan cerita sebenar. Rupanya ini yang terjadi sampai dia tak tengok ank.

SELEPAS penyanyi dan pelakon Lufya Omar mengatakan suaminya sudah hampir setahun tidak menjenguk anak mereka iaitu Laana Haura, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum tampil mempertahankan dirinya. Dr Che Hafiz berkata Lufya

Hampir setahun tak tengok ank. Akhirnya Dr Che Hafiz tampil buka mulut dedahkan cerita sebenar. Rupanya ini yang terjadi sampai dia tak tengok ank.
Hampir setahun tak tengok ank. Akhirnya Dr Che Hafiz tampil buka mulut dedahkan cerita sebenar. Rupanya ini yang terjadi sampai dia tak tengok ank.

boleh saja menghubunginya atau menyelesaikan masalah mereka menggunakan saluran yang betul tanpa perlu menghebahkan perkara itu pada umum sehingga boleh menimbulkan prasangka buruk terhadapnya. Bagaimanpun, Dr Che Hafiz memberitahu dia enggan mengulas lebih lanjut mengenai dakwaan tersebut kerana isu tersebut peribadi untuk dikongsikan dalam keadaan negara berhadapan dengan krisis penularan wabak Covid-19.

ARTIKEL MENARIK:Ramai kecewa dengan sikap Ogy. Akhirnya Ogy Ahmad Daud jelas kan apa yang terjadi dengan tunggakkan bayaran

“Saya terkejut juga bila baca kenyataannya itu. Sepatutnya dia boleh saja hubungi saya untuk selesaikan masalah antara kami. Tak perlu ungkit kisah lama yang boleh timbulkan prasangka buruk terhadap saya. “Dia boleh menggunakan saluran yang betul untuk selesaikan perkara itu tapi kenapa perlu begini? Sebenarnya saya tak nak ulas lebih lanjut perkara ini sebab ia melibatkan kehidupan peribadi yang tidak perlu orang luar masuk campur.
“Lagipun, dalam keadaan negara tengah berhadapan dengan masalah yang lagi besar iaitu wabak Covid-19 ini lagi. Lebih baik, kita semua tumpukan bagaimana nak memerngi wabak tersebut,” kata Dr Che Hafiz kepada mStar.
Dr Che Hafiz diminta mengulas mengenai kenyataan Lufya atau nama sebenarnya Lutfyah Sheikh Omar yang mengatakan suaminya tidak langsung bertanya khabar anak sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hingga masuk Ramadan. Lagipun, dalam keadaan negara tengah berhadapan dengan masalah yang lagi besar iaitu wabak Covid-19 ini lagi.
Lufya turut menafikan dia tidak memberi kebenaran kepada Dr Che Hafiz bertemu dan meluangkan masa bersama anak mereka. Dalam pada itu, Dr Che Hafiz turut berharap Lufya berhenti mengeluarkan kenyataan tidak benar di bulan Ramadan yang sepatutnya perlu memperbaiki diri.
“Cukup-cukuplah keluarkan kenyataan tidak benar, orang mungkin sudah muak dan letih dengan isu ini. Lagipun, kita dalam bulan Ramadan sepatutnya kena perbaiki diri dan perbanyakan amal ibadah,” ujarnya. Lufya dan
Dr Che Hafiz mendirikan rumah tangga pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang cahaya perempuan, Laana yang kini berusia dua tahun. Pergolakan rumah tangga pasangan itu bermula pada Oktober 2018 dan kini kes permohonan pisah mereka masih tergantung. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber:Mstar

Setelah Sekian Lama Menyepi Akhirnya Kemelut Tentang Rumah Tangga Lufya Dn Bekas Suami Terjawab. Tak Sangka Rupanya Ini Sebab Rumah Tangga Retak.

Suami kepada penyanyi dan pelakon, Lufya Omar, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum, 29, mengesahkan dirinya sudah menjatuhkan talakk kepada isterinya itu minggu lalu. Jelas Dr Che Hafiz, perkara tersebut dilafazkannya menerusi aplikasi WhatsApp selepas perbincangan untuk menjernihkan keadaan seperti menemui jalan buntu.
“Saya sudah menerima permintaan Lufya untuk meminta untuk dilepaskan. Akhirnya saya menyambutnya dengan cara baik minggu lalu ketika kami berhubung menerusi WhatsApp bagi membincangkan hal rumah tangga. Bagaimanapun, apa yang boleh saya katakan, perbualan kami tidak mencapai kata sepakat,” jelasnya kepada MH.
Ditanya mengenai apakah punca sebenar hingga membawa kepada konflik tersebut, Dr Che Hafiz enggan mengulas lanjut. Sebaliknya, dia mengharapkan agar apa yang telah berlaku dapat diselesaikan dengan cara baik.
“Saya harap penjelasan ini sudah pun jelas. Ia terlalu peribadi untuk saya kongsi. Banyak hati yang perlu dijaga. Namun saya mengharapkan agar warganet tidak membuat sebarang spekulasi. Saya lebih mengenalinya dan begitu juga dengan dia. Doakan yang terbaik buat kami demi anak. Selebihnya, biarlah kami yang selesaikan,” katanya yang tidak lagi tinggal sebumbung kira-kira tiga bulan lalu.
Terdahulu, kisah perg0lakan rumah tangga bintang Mahar Tanpa Cinta berusia 34 tahun itu mulai diperkatakan apabila dirinya ada memuat naik status yang antara lain menyentuh isu berkaitan rumah tangga. Bagaimanapun, perkongsian tersebut telah dipadam Lufya bagi mengelakkan sebarang telahan dibuat warganet. Sekadar imbasan, Lufya dan Hafiz diijabkabulkan pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang puteri yant diberima Laana Haura, kini berusia dua tahun.

Loading...
loading...

Terdahulu,
” Sejak Kawin U Dah Buat Penganiayaan Yang Tak Terjangkau Fikiran”- Lufya B3rang Dengan Sikap Suami. Pelakon dan penyanyi Lufya Omar, 34, mend4kwa dia telah dian!aya oleh suaminya, Dr. Che Muhammad Hafiz Che Baharum, 29.
Mendedahkan perkara terbabit di laman Instagram miliknya, Lufya memuat naik paparan skrin Instagram Hafiz setelah Lufya dis3kat oleh suaminya sendiri di laman sos!al terbabit. Follow.. unfollow..blocked? Follow.. unfollow.. blocked? Ni cara nak selesaikan masalah ke?
Lari dari tanggungjawab sehingga masuk 3bulan setengah berturut-turut. Jangan cakap isteri tak tutup aib suami kalau suami tu yang buka aib di dada! Dah cukup lama aku bersabar. Dah cukup lama aku dianiaya! Fitnah isteri kat keluarga macam2 just to cover ur BIG MISTAKES. Enough is enough. Aku bercita-cita nak jadi isteri solehah sebab tu aku diam sampai makan diri.
Aku pernah sakit aku kemurungan tak sangka impian dan cita2 nak jadi isteri solehah sesukar ini cobaanya. Kesabaran aku diduga terlalu lamaSejak 3bulan kita berkahwin u dah buat penganiayaan yang tak terjangkau fikiran. Kesalahan itu kau ulang sehingga 6x! Aku diam.. aku diam.. aku diamm sampai tak mampu aku pikul sendiri lagi. Luka kat badan tak sesakit luka kat dalam hati ni. Tqsm. Menjengah di ruangan komen, rakan artis Salima , Fetri Yahya turut berdoa agar urusan lufya di permudahkan..
Sumber: gempak via Era Kini

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post