Gara Gara Memilih Untuk Buka Hijab Tak Sangka Ini Yang Terjadi Pada Liyana Jasmay. Sampai Macam Tu Sekali.

Gara Gara Memilih Untuk Buka Hijab Tak Sangka Ini Yang Terjadi Pada Liyana Jasmay. Sampai Macam Tu Sekali.

Hi kepada semua pembaca Era Kini 🙂 Moga komen yang murni murni dan baik baik je ye dibawah artikel ni! Selamat membaca! Jangan lupa like dan komen artikel dibawah 😉 Semoga yang membaca ni dimurahkan rezeki selalu dan dipermudahkan segala urusan ya, amin ya rabb!

Gara Gara Memilih Untuk Buka Hijab Tak Sangka Ini Yang Terjadi Pada Liyana Jasmay. Sampai Macam Tu Sekali.
Gara Gara Memilih Untuk Buka Hijab Tak Sangka Ini Yang Terjadi Pada Liyana Jasmay. Sampai Macam Tu Sekali.

Terdahulu, Pelakon popular tanah air iaitu, Liyana Jasmay ada menerima beberapa tegvran dari warg4net oleh kerana hanya memakai ‘snowcap’ menggantikan tudung ketika bercuti di London awal tahun lepas. Bagi anda yang pernah menonton drama bersiri Kami sudah pasti mengenali dengan aktres jelita, Liyana Jasmay.

ARTIKEL MENARIK:Jangan atur hidup Zara Zya. Akhirnya Zara Zya dedahkan yang dia sudahpun berpunya. Kalau nak sayang tolong sayang dia sorang je jangan atur hidup sekali

Menerusi entri terkini Liyana di media sosial Instagram, ibu kepada dua orang cahaya mata itu kelihatan tidak memakai hijab. Rata-rata warg4net meluahkan rasa terkejut melihat penampilannya, adakah Liyana sudah buka tudung? Tidak kurang juga yang mem3rli tindakannya itu.
” Dengan my trusted girl Wani from @bubblegumwax_Only she can handle my cr4ziness before all the lasers.” Thank you so much @bubblegumwax_ for the best service and best staff ever! I’m ready for honeymoon weekend with my love!,” tulisnya lagi.
Walaubagaimanapun, bintang berusia yang kini 29 tahun ini turut menutup ruangan komen di akaun media sos1al berkenaan. Apa-apa pun, kita doa kan yang baik-baik sahaja buat Liyana.Sebelum ini Liyana pernah berhijrah dengan mengenakan hijab.
Sekadar informasi, Liyana telah dilahirkan pada 28 Mac 1991 di Kuantan, Pahang dan telah membuat untuk berhijab sepenuhnya pada tahun 2017. Sejak berhijab sebelum ini, penampilan Liyana tetap nampak sangat comel dan begitu stailo.
Sebelum ini, sudah beberapa kali gaya pemakaian tudung Liyana Jasmay dikrit1k sehingga ada yang mengatakan dia mempermainkan agama. Ada segelintir warg4net mend4kwa pelakon itu memakai tudung sekadar main-main dan bakal membukanya suatu hari nanti.
Namun, pada Liyana ramai yang tidak tahu apa itu fesyen dan tidak perlu sibuk mengkr1tik cara dia berhijab. Liyana Jasmay meminta warg4net untuk tidak memperl3kehkan penampilan hijabnya itu kerana ia dianggap peribadi.
GAYA pemakaian tudung Liyana Jasmay yang unik sering menerima krit1ikan warg4net sejak pelakon ini membuat keputusan untuk berhijab sejak tiga tahun lalu. Terbaharu, fesyen tudung aktres ini menerusi drama berjudul Tolong Saya Encik Dinosaur yang dilihat seperti memakai snowcap sekali lagi menerima krit1ikan warganet.
Menurut salah seorang pengguna Twitter dengan tweethandle @xxxbyefelicia Liyana tidak seharusnya mengenakan hijab jika dia tidak bersedia. ” Sebenarnya tengok tayangan perdana selama 30 minit tu not bad macam best juga.”

Loading...
loading...

Liyana berpendapat penampilannya itu sebenarnya tidak seharusnya dijadikan isu oleh kerana soal menutup aurat adalah bersifat peribadi buatnya. Cuma tajuk saja pelik dan Liyana Jasmay kalau tak bersedia nak bertudung tak payah la. Kaedahnya dalam cerita ni ala-ala jadi emo berhijab lepas tanpa pin. Oh ya, dia yang arahkan drama tu sebab tu dia heroin oka, tulisnya.
Enggan berdiam diri, Liyana, 32, berkata, penampilannya itu bukanlah suatu isu yang perlu diperkatakan memandangkan ianya bersifat peribadi buat pelakon itu. Malah, Liyana juga menganggap individu berkenaan tidak mengetahui apa-apa mengenai fesyen.
” Cara saya pakai hijab tak macam cara konvensional awak pakai, itu bukan urusan kamu. Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi. Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi.”
Ouh dan lagi satu, awak tak tahu apa-apa fasal fesyen! #SOKAMPUNG tulisnya. Gara-gara menggunakan tanda pagar #SOKAMPUNG itu juga, Liyana turut menerima pelbagai kritikan apabila warg4net menyifatkan tindakannya itu seperti kebudak-budakan yang tidak mengakui kesil4pan sendiri.
Reaksi dari Warg4net
Fesyen zaman sekarang adalah fesyen yang menimbulkan kehairanan dan kontr0versi. Lagi banyak perhatian, lebih ‘rad’. Awak ni umur 12 tahunkah? Sangat tak matang. Cara Liyana Jasmay ni reply pun dah tahu tahap artis yang macam mana… suam-suam kuku tapi berl4gak sangat.
Liyana Jasmay sebelum ini pernah berdepan kont0rversi sama apabila dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dia sekadar mengenakan selendang sehingga menampakkan sebahagian kecil rambut hadapannya pada April tahun lalu.
Sumber: thetulars via Era Kini


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post