Dr Noor Hisham bersuara lantang bongkarkan apa akan terjadi jika vaksin Covid 19 tidak jumpa. Tak sangka akan jadi sampai macam ni sekali.

Dr Noor Hisham bersuara lantang bongkarkan apa akan terjadi jika vaksin Covid 19 tidak jumpa. Tak sangka akan jadi sampai macam ni sekali.

Hi kepada semua pembaca Era Kini 🙂 Moga komen yang murni murni dan baik baik je ye dibawah artikel ni! Selamat membaca! Jangan lupa like dan komen artikel dibawah 😉 Semoga yang membaca ni dimurahkan rezeki selalu dan dipermudahkan segala urusan ya, amin ya rabb!

Dr Noor Hisham bersuara lantang bongkarkan apa akan terjadi jika vaksin Covid 19 tidak jumpa. Tak sangka akan jadi sampai macam ni sekali.
Dr Noor Hisham bersuara lantang bongkarkan apa akan terjadi jika vaksin Covid 19 tidak jumpa. Tak sangka akan jadi sampai macam ni sekali.

Seperti biasa, sidang media perkembangan C0vid-19 oleh Ketua Pengarah k3sihatan Malaysia, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah pastinya dinanti oleh setiap lapis masyarakat. Walaupun k3s positif C0vid-19 dilihat masih kekal dengan angka dua digit, namun ia terlihat naik sedikit berbanding semalam yang mencatatkan hanya 30 k3s iaitu terendah sepanjang pend3mik ini mel4nda.

ARTIKEL MENARIK:Menteri Kesihatan Malaysia telah meninjau ke Makmal Covid 19. Mengejutkan rupa rupanya ini yang terjadi di Makmal tersebut.

Terlalu awal kIasifikasi sebagai rendah. Dalam pada itu juga, Dr Noor Hisham mengingatkan kepada orang ramai supaya tidak terlalu gembira dan meraikan penurunan ini kerana masih terlalu awal untuk mengistiharkan C0vid-19 tidak lagi bah@ya di Malaysia.


Kita akan kekal hidup dengan C0vid-19. Disamping itu juga, beliau maklumkan bahawa kita boleh menang jika semua orang mempunyai kepatuhan yang tinggi seperti di Vietnam, Taiwan dan Korea Selatan yang sudah hampir bebas dengan pend3mik berbahaya ini. Tambah Dr Noor Hisham, selagi kita tidak menjumpai v4ksin atau ubat berkenaan pend3mik ini, selagi itulah kita akan hidup bersama C0vid-19.


Sehubungan dengan itu, marilah kita sama-sama mematuhi perintah dan juga saranan menjaga jarak serta k3sihatan masing-masing agar jumlah k3s positif C0vid-19 di Malaysia dapat diturunkan sehingga ke angka sifat. Bantulah para pejuang barisan hadapan kita yang bertungkus-lumus mengawal pend3mik ini sehingga terp4ksa berk0rban masa dan tenaga demi k3sejahteraan negara.
Sumber : KKM

Terkini Ismail Sabri Benarkan Ibu Bapa Pulang Ke Kampung Hanya Untuk Ambil Ank Tapi Bersyarat. Rupanya Ini Syarat Yang Ditetapkan.

Dalam sidang media harian Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini memaklumkan ibu bapa yang anak-anak mereka berada di kampung, dibenarkan untuk pulang ke kampung bagi mengambil anak masing-masing.
Malah mereka juga dibenarkan untuk bermalam sehari atau dua jika perlu sebelum pulang ke bandar, bagaimanapun kebenaran polis diperlukan untuk tujuan ini. Sebelum ini polis mengeluarkan jadual perjalanan rentas negeri bermula esok, 7 Mei sehingga 10 Mei.
7 Mei (Khamis): Merangkumi pergerakan pulang dari Kuala Lumpur. 8 Mei (Jumaat): Merangkumi pergerakan pulang dari Perak, Johor dan Kelantan. 9 Mei (Sabtu): Merangkumi pergerakan pulang dari Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Melaka dan Pahang. 10 Mei (Ahad): Merangkumi pergerakan pulang dari Selangor, Negeri Sembilan, dan Terengganu.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber : lobak merah

PKPB Mungkin Tamat Awal Dari Yang Dijangka. Akhirnya Ismail Sabri Tampil Buka Mulut Dedahkan Sebabnya Buat Warganet Terkedu.

Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) mungkin akan ditamatkan lebih awal sekiranya semua pihak mengambil tanggungjawab untuk mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan. Menerusi Astro Awani, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, amalan kawalan kendiri yang tinggi dapat memastikan rantaian jangkitan COV1D-19 dapat diputuskan.
“Kerajaan ingin merakamkan ucapan terima kasih dan tahniah kepada orang ramai atas kawalan kendiri dalam mematuhi SOP yang ditetapkan dan berharap dapat diteruskan sepanjang masa bagi memastikan rantaian jangkitan COV1D-19 dapat diputuskan.
“Jika semua dapat patuhi SOP ini dan semua mengawal secara kendiri saya yakin PKPB ini mungkin kita dapat tamatkan lebih awal daripada apa yang kita jangkakan,” katanya. Ismail Sabri menambah, pelaksanaan PKPB yang bermula semalam dilihat terkawal dan hampir semua SOP dipatuhi semua pihak.
“Jangkaan (sesetengah pihak) bahawa premis-premis perniagaan akan sesak dan tiada pematuhan SOP seperti penjarakan sosial jelas meleset. “Hasil laporan pemantauan mendapati premis-premis perniagaan mengamalkan SOP yang ditetapkan.

Terkejut Ini Yang Jadi Masa Hari Pertama Pkpb Dilaksanakan. Ismail Sabri Dedahkan Bahawa Jangkaan Dia Meleset Gara Gara Ini Yang Bakal Terjadi.

Pada awal sidang media, Datuk Seri Ismail Sabri memberitahu dia sendiri menganggap akan berlaku kekecohan pada hari pertama PKPB kerana rakyat terlalu lama tidak keluar sejak bermula PKP. Tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. Keadaan adalah terkawal sepanjang masa pada hari pertama PKPB. 
PKPB BOLEH DITAMATKAN AWAL
Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) mungkin akan ditamatkan lebih awal sekiranya semua pihak mengambil tanggungjawab untuk mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan. Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, ini kerana amalan kawalan kendiri yang tinggi dapat memastikan rantaian jangkitan COV19 dapat diputuskan.
“Kerajaan ingin merakamkan ucapan terima kasih dan tahniah kepada orang ramai atas kawalan kendiri dalam mematuhi SOP yang ditetapkan dan berharap dapat diteruskan sepanjang masa bagi memastikan rantaian jangkitan COV19 dapat diputuskan.
“Jika semua dapat patuhi SOP ini dan semua mengawal secara kendiri saya yakin PKP (PKPB) ini mungkin kita dapat tamatkan lebih awal daripada apa yang kita jangkakan,” katanya dalam sidang media harian pada Selasa. Ismail Sabri menambah, pelaksanaan PKPB yang bermula semalam dilihat terkawal dan hampir semua SOP dipatuhi semua pihak.

Loading...
loading...

Jelas beliau, laporan disediakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menunjukkan terdapat peningkatan pergerakan di seluruh negara, namun berada pada tahap yang baik. “Jangkaan (sesetengah pihak) bahawa premis-premis perniagaan akan sesak dan tiada pematuhan SOP seperti penjarakan sosial jelas meleset.
“Hasil laporan pemantauan mendapati premis-premis perniagaan mengamalkan SOP yang ditetapkan. “Tinjauan dalam pengangkutan awam seperti Transit Aliran Massa (MRT) dan Transit Aliran Ringan (LRT) juga mendapati pengguna mengamalkan penjarakan sosial selain memakai topeng hidung dan mulut,” ujarnya. Tahniah kepada semua Rakyat Malaysia .. Kita Jaga Kita .. Insyallah semua akan berakhir
Sumber : ASTRO AWANI

Tak Perlu Risau Sekiranya Berlaku Penularan Wabak Covid 19 Gelombang Ketiga. Datuk Seri Ismail Sabri Tampil Bersuara Dedahkan Puncanya.

KUALA LUMPUR – Kerajaan menasihatkan rakyat tidak perlu bimbang sekiranya berlaku penularan wabak Covid-19 gelombang ketiga dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) mulai 4 Mei ini.
Ini kerana, kerajaan telah membuat persediaan secukupnya sekiranya berlaku kluster baharu dengan menyediakan peralatan mencukupi di seluruh negara. Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, oleh itu, rakyat tidak boleh menyamakan Malaysia dengan Jepun yang mana berlaku wabak berulang selepas kerajaan negara itu membenarkan kemasukan pelancong asing.
“Berlakunya gelombang baharu di Jepun kerana mereka buka pintu negaranya dan membiarkan warga luar masuk menyambut musim bunga Sakura di Hokkaido. “Ketika itu ramai yang datang dari luar dan berlaku kes Covid-19 import. Berbeza dengan Malaysia, kita masih tutup pintu kemasukan warga asing dan lapangan terbang kita tidak terima pelancong.
“Manakala rakyat kita dari luar yang pulang ke tanah air pun, mesti melalui proses kuarantin wajib selama 14 di pusat kuarantin yang kita tetapkan. Sudah tentu ada perbezaa antara kita dengan Hokkaido,” katanya pada sidang media khas di Putrajaya, hari ini.
Bagaimanapun, kata Ismail Sabri, persediaan yang dilakukan kerajaan ketika berdepan dengan wabak Covid-19 memang sudah ke arah jumlah tertentu, walaupun jumlah yang berada di hospital dan menerima rawatan kurang dari disasarkan.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber:MalaysiaGazette

Memang Malaysia Sekarang Di Fasa Pemulihan.Tapi Belum Sampai Ke Pengakhiran Covid 19. Akhirnya Dr Noor Hisham Tampil Bongkarkan Apa Yang Akan Terjadi Lepas Ini.

Memang Malaysia Sekarang Di Fasa Pemulihan.Tapi Belum Sampai Ke Pengakhiran Covid 19. Akhirnya Dr Noor Hisham tampil bongkarkan apa yang akan terjadi lepas ini.
Seperti yang kita sedia maklum bahawa bermula 4 Mei 2020 (Isnin) ini, Malaysia akan berdepan dengan norma baharu pasca pandemik Cov1d-19. Strategi ini dilakukan bertujuan untuk menjana semula ekonomi secara teratur dan terkawal selepas tindakan mengawal penularan wabak Cov1d-19.
Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) iaitu Datuk Dr. Noor Hisham Bin Abdullah menerusi perkongsian di Facebook miliknya ada tinggalkan beberapa pesanan dan nasihat kepada rakyat Malaysia bagi menempuh norma baharu ini.
Peperngan masih belum berakhir
Alhamdulilah and thank you, to all on the frontlines and those behind the scenes who have played pivotal roles in flattening the curve. My deepest gratitude to everyone in MOH especially; working as a team towards a common goal to control the spread of COV1D-19 in our beloved nation.
We have been successful thus far in averting a national disaster as seen currently in many countries globally. But the war is not over yet, as next week will witness us fighting in a new battlefield with new strategies in place.
Menerusi perkongsian tersebut, Datuk Dr. Noor Hisham  meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada semua petugas barisan hadapan atas usaha yang dilakukan dalam membantu negara membendung Cov1d-19.
Dalam pada itu, beliau juga turut mengucapkan penghargaan kepada semua kakitangan KKM atas peranan dan tanggungjawab yang disalurkan kepada negara. Tambahnya lagi, ‘peperangan’ Cov1d-19 ini masih belum berakhir dan kita akan bertempur di medan per4ng yang baharu bermula minggu hadapan.
Patuhi SOP yang ditetapkan
We can only win this war if all of us, all Malaysians, collectively come together as part of our social responsibility to embrace the SOP and guidelines set by the government. We must have social discipline and social compliance to the SOPs –
embrace social distancing, take all the precautionary measures and maintain good personal hygiene. Come May 4th, many of you will be heading back to work. However, you must take this time to plan and do what is necessary to comply with your respective sector’s SOP and abide by the new norms in the workplace.
Dalam kesempatan itu juga, Datuk Dr Noor Hisham turut menasihati rakyat Malaysia terutamanya mereka yang akan kembali bertugas supaya mematuhi SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan di samping mempunyai disiplin sosial termasuklah menjaga penjarakan sosial. Penjagaan kebersihan dan langkah berjaga-jaga juga perlu diterapkan dalam diri setiap individu.
Harus susun strategi
The first week back should be used to strategise, plan and implement these new changes and not necessarily for you to fully resume the services. Employers must ensure all employees adhere to safe distancing, especially in confined spaces.
You may need to rearrange the office space to make it more spacious and safe, regularly sanitise common areas such as pantries or prayer rooms (surau) and only allow a limited number of people to congregate in a space at any one time to ensure safe social distancing. The MOH’s guiding principles are clear and the onus is on the employers to implement them. This is our social responsibility and we need social discipline and social compliance to embrace and practice the SOPs.
Tambahnya lagi, pada minggu pertama ini kita perlu menggunakan, merancang serta melaksanakan perubahan baharu ini. Majikan juga perlu memainkan peranan dengan memastikan pekerja-pekerja mematuhi jarak yang selamat terutamanya apabila berada di satu kawasan yang terhad.
Penyusunan semula ruangan pejabat juga perlu dititikberatkan oleh majikan supaya kawasan tersebut lebih lapang dan selamat digunakan. Prinsip panduan KKM adalah sangat jelas dan pihak majikan perlu melaksanakan tanggungjawab ini. Kesemua ini merupakan tanggungjawab dan peranan kita bersama untuk mematuhi dan mengamalkan SOP yang ditetapkan.
Sesuaikan diri dengan norma baru
We must adapt to these new norms. The world will not be the same anymore. We must all learn that every individual’s action has a ripple effect on how we manage COV1D-19 in our community. We have to adapt, adjust and accommodate the new norms in our lives.
Let us help each other to make sure our loved ones especially those who are vulnerable are safe. Let us keep Malaysia safe. Let’s emerge victorious at the end of this war against an invisible enemy. If you have no reason to go out please, Stay safe and stay at home.
Akhir sekali, Datuk Dr Noor Hisham memberitahu bahawa setiap rakyat Malaysia perlu menyesuaikan diri dalam menempuh norma baharu ini kerana dunia kini tidak sama seperti dahulu. Seperti yang kita sedia tahu bahawa tindakan setiap individu itu akan memberi kesan terhadap bagaimana kita menguruskan Cov1d-19 dalam komuniti.
Sementara itu, beliau turut menyeru orang ramai agar berganding bahu bagi membendung gejala ini supaya dapat menyelamatkan insan tersayang. Sekiranya anda tidak mempunyai kepentingan untuk keluar maka duduklah di rumah.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber: Datuk Dr Noor Hisham/OhBulan via Era Kini

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post