Dikec4m ketika p0sitif C0vid-19, Puteri Aishah tr4uma, ini permintaannya jika disuruh berlakon lagi

Dikec4m ketika p0sitif C0vid-19, Puteri Aishah tr4uma, ini permintaannya jika disuruh berlakon lagi

KUALA LUMPUR: Pelakon yang pernah dijangk1ti C0vid-19, Puteri Aishah tr4uma untuk meneruskan penggambaran berikutan wab4k itu belum pulih sepenuhnya.

Dikec4m ketika p0sitif C0vid-19, Puteri Aishah tr4uma, ini permintaannya jika disuruh berlakon lagi
Dikec4m ketika p0sitif C0vid-19, Puteri Aishah tr4uma, ini permintaannya jika disuruh berlakon lagi

Puteri mengaku pengalaman dilalui membuatkan dia bimbang dan skeptikal terhadap pematuhan prosedur operasi standard (SOP) syarikat produksi.

ARTIKEL MENARIK:Mengejutkan Fizo Omar Masukkan Gambar Bertudung. Akhirnya Mawar Karim Beri Respon Padu Bila Gambar Fizo Tu Mirip Sangat Dengan Dirinya

“Sebagai seorang yang pernah disahkan p0sitif C0vid-19, keputusan kerajaan membenarkan kerja penggambaran disambung sangat merisaukan dan mendatangkan tr4uma buat Puteri.

“Sejujurnya, Puteri masih belum rasa selamat untuk pergi ke mana-mana kerana pandemik ini masih berleluasa. Kita masih belum menang sebenarnya.

“Walaupun kebenaran sudah diberi, bolehkah semua orang ikut peraturan ditetapkan?

“Sedangkan, kawasan larangan merkok pun masih ada yang langg4r peraturan. Inikan pula rutin normal baharu yang semua orang masih lagi kabur mengenainya,” katanya kepada BH Online.

Rabu lalu, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan kerajaan bersetuju membenarkan aktiviti penggambaran dilakukan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Bagaimanapun, syarikat produksi perlu mematuhi SOP yang ditetapkan Majlis Keselamatan Malaysia (MKN) dan Kementerian Kesihatan.



Loading...
loading...

Berikutan pengumuman itu, pelbagai reaksi diterima daripada penggiat seni termasuk artis yang takut serta ragu-ragu apakah keselamatan diri dan kru produksi terjamin.

Puteri berkata, selain bimbangkan kru dan artis, dia risau dengan keupayaan diri kerana masih belum dapat menyesuaikan keadaan.

Bagaimanapun, Puteri atau nama penuhnya, Puteri Aishah Sulaiman, 25, sedia menimbangkan tawaran jika syarikat produksi memberi jaminan mereka akan mematuhi langkah keselamatan.

“Kalau difikirkan, memang runsing hendak meneruskan penggambaran. Lagipun lokasi penggambaran drama yang tertangguh itu jauh di luar negara.

“Dengan keadaan sekarang dan pengalaman yang dilalui, Puteri tr4uma untuk menjalani penggambaran di luar negara.

“Seboleh mungkin Puteri tidak mahu susahkan sesiapa, tetapi Puteri kena fikir keadaan diri dan kesihatan Puteri.

“Tetapi kalau betul pihak produksi boleh mengikut arahan dan berani memberi jaminan melaksanakan SOP seperti yang ditetapkan, mungkin rasa risau itu kurang sedikit,” katanya.

Puteri yang pernah membintangi filem Pulang, menjadi antara enam tenaga kerja pasukan produksi drama Demi termasuk pengarah, Rahial Ali, yang disahkan p0sitif C0vid-19.

Mereka menjalani penggambaran di Iverness, Scotland dan pulang ke Malaysia pada 31 Mac lalu.

Pada 18 April lalu, Puteri mengesahkan dirinya pulih daripada C0vid-19 selepas hampir dua minggu diraw4t dan dikuar4ntin di h0spital Sungai Buloh (HSB).

  via Sinar Viral Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post