Syukur Ank Umur 11 Tahun Imamkan Solat Terawih. Rita Rudaini Kongsi Rasa Gembira Bila Ank Umur 11 Tahun Boleh Imamkan Dia.

Syukur Ank Umur 11 Tahun Imamkan Solat Terawih. Rita Rudaini Kongsi Rasa Gembira Bila Ank Umur 11 Tahun Boleh Imamkan Dia.

Rita Rudaini binti Mokhtar atau lebih dikenali sebagai Rita Rudaini antara nama yang tidak asing lagi dalam industri di negara kita. Pelakon berbakat besar ini masih aktif dan sering memuat naik perkembangan terkininya di Instagram.

Syukur Ank Umur 11 Tahun Imamkan Solat Terawih. Rita Rudaini Kongsi Rasa Gembira Bila Ank Umur 11 Tahun Boleh Imamkan Dia.
Syukur Ank Umur 11 Tahun Imamkan Solat Terawih. Rita Rudaini Kongsi Rasa Gembira Bila Ank Umur 11 Tahun Boleh Imamkan Dia.

Mempunyai seramai 1.7 juta pengikut di Instagram, pelakon cantik tinggi lampai ini sering juga berkongsi aktivitinya bersama dua orang hero kesayangannya itu. Terbaru, beliau sempat berkongsikan gambar bersama dua putera kesayangannya, Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna.

ARTIKEL MENARIK:Drama Popular Insan Terpilih Sebenarnya Adalah Kisah Benar. Ini Fakta Tentang ‘Hussien Gila’ Sehingga Akhir Hayatnya
Loading...

Anak sulung berumur 11 tahun imamkan solat terawih
Mereka sekeluarga baru sahaja selepas selesai menunaikan solat sunat terawih pertama Khamis lalu, Rita Rudaini meluahkan rasa syukur. Menerusi perkongsian itu, Rita turut bersyukur apabila masih diberi peluang untuk beribadah dan berharap agar umat Islam mendapat keberkatan daripada Allah SWT. Sementara itu, Rita juga memberitahu anak sulungnya mengimamkan solat sunat terawih mereka.


Mereka sekeluarga banyak meluangkan masa mengaji Al-Quran
Jika dilihat sebelum ini, Rita juga dilihat banyak berkongsikan beberapa aktiviti harian anaknya yang berusia 11 dan sembilan tahun itu yang banyak meluangkan masa dengan mengaji Al-Quran. Pada masa yang sama, Rita juga dilihat turut serta kelas mengaji secara online bagi memperbetulkan bacaan tajwidnya juga.
Rezeki yang paling berharga – warganet
Perkongsian Rita itu mendapat pelbagai reaksi daripada warganet yang menyifatkan pelakon itu sangat beruntung kerana memiliki anak-anak yang soleh dan minat untuk mempelajari Al-Quran. Rata-rata warganet turut memuji cara didikan Rita meskipun beliau merupakan seorang ibu tunggal tetapi mampu membimbing anak-anak di jalan agama dengan baik.

Warganet Speku Azhan Rani Dan Rita Rudaini Bernikah. Muat Naik Moment Bahagia Di Ig Masing Masing. Tak Sangka Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi.

Azhan Rani atau sangat popular dengan watak Ustaz Hamidi sekali lagi membuatkan ramai berdekah apabila dia memuat naik beberapa foto kahwin dengan menulis kapsyen lucu. Pelakon berbakat ini bergambar bersama selebriti cantik, Rita Rudaini dan difahamkan ia merupakan babak dalam satu telemovie.
Bagaimanapun, Azhan menerima pelbagai komen setelah berkongsikan foto bersama Rita yang ada diantaranya mengatakan mereka sangat sesuai. Pasti lakonan mereka akan menerima respon luar biasa, kedua pelakon legend ini juga tidak ketinggalan menerima komen seloroh daripada peminat selain foto itu juga menerima lebih 15 ribu tanda suka.

Loading...
loading...




Sumber: Azhan Rani via HCL
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Biodata Azhan Rani

Pemilik nama penuh, Azhan bin Abdul Rani. Dikenali sebagai Azhan Rani. Lahir pada 24 Januari 1976 di Tanjung Karang, Selangor, Malaysia. Membesar di Kuala Kubu Bharu. Kini berusia 43 tahun. Anak kepada pasangan Abdul Rani Sabri dan Salmah Budin.
Bapanya pergi buat selamanya pada 21 Ogos 2016 di usia 71 tahun kerana mengalami sesak nafas. Bergelar pelakon sejak tahun 2004. Bakatnya dicungkil sebagai pelakon drama radio dengan sebanyak 100 buah drama radio sudah dibintanginya seperti Tuah Si Pandir, Kesetiaan Seorang Pahlawan, Istiqamah Sebuah Cinta dan Nilam Satria.
Kemunculannya di layar lebar menerusi filem Kotak, KL Zombi, Balada Pencinta, Aku Pilih Kamu, Kolumpo, Anak Jantan, Lelaki Harapan Dunia, Hantu Rumah Sakit Jiwa dan. Turut menghiasi kaca televisyen antaranya menerusi drama Sesuci Cinta Soffiya, Sumpah Orang Minyak, Spa Q, Ku Milikmu, Tower 13, Wasiat, Gemilang, Supermak, Mana Hilangnya Juwita, Budak Ijat, Dekatkan Jarak Kita, Halalkan Hati Yang Ku ambil, Nur, Underworld, Mencari Qiblat dan Nur 2.
Termasuk telefilem Ego, 7 Hari Di Neraka, Teratak Shamsiah, Saloma, Spaghetti Masak Lodeh, Rindu Dari Pencipta, Aku Tak Marah, Psikopat, Kapur Kuning Buat Puteh, Hijrah Di Ufuk Senja, Kitab Sijjin, Apabila Terbit Fajar, Viral Alam Maya dan banyak lagi.
Pembabitannya dalam teater pula menerusi Lantai T. Pinkie pada 2004. Meraih trofi kategori watak jahat Pilihan di Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2019 dan Pelakon Pembantu Terbaik di Anugerah Tribute P. Ramlee 2015.
Belum berumah tangga biarpun sudah berusia. Begitupun, ia tidak menjadi tekanan buatnya yang sibuk menggalas tanggungjawab menjaga ibu selepas pemergian bapanya ke rahmatullah. Sahabat rapat kepada pelakon dan sutradara, Datuk Farid Kamil.

Artikel lain : “Anak hang anak sah taraf ke?” – Melampau! Rita Rudaini buat laporan polis, tuntut individu fitnah status anak mohon maaf

GARA-GARA tinggalkan komen berbaur fitnah di laman sosial, pelakon Rita Rudaini bertindak membuat laporan polis terhadap seorang pengguna laman Instagram pada Isnin. Rita, 43, membuat laporan itu selepas mendapati komen yang mempersoalkan status sah taraf anak-anaknya itu berniat jahat dan memberi kesan buruk terhadap mereka.
“Laporan dibuat terhadap seorang individu menggunakan akaun Instagram @ahmadsan81 yang menghina dan memfitnah mengenai taraf anak saya. Ia keterlaluan dan melampau! Rita bakal ambil tindakan terhadap warganet yang tinggalkan komen mengenai anaknya.
“Sebelum ini tak ada orang yang menghina dan keji anak saya, fasal anak saya tak boleh berdiam kerana keterlaluan. Saya mengambil langkah yang sama seperti Jasmin Hamid lakukan sebelum ini, ingatkan bila dia buat begitu orang dah tak berani, tapi masih berlaku,” katanya kepada mStar.
Laporan polis itu dibuat di Balai Polis Kota Damansara, Selangor kira-kira pukul 2.30 petang. Sebelum ini, menerusi Instagram milik Rita, seorang warganet tinggalkan komen mempersoalkan status sah taraf anak-anaknya pada salah satu foto yang di muat naik.
Sebelum ini tak ada orang yang menghina dan keji anak saya, fasal anak saya tak boleh berdiam kerana keterlaluan. “Entah anak-anak hang (kamu) anak sah taraf ke? Tanya jer,” tulis pemilik akaun tersebut. Sementara itu, peguam yang dilantik Rita iatu Mohd Syakirin Syazwan Mohd Nayan memberi tempoh selama 14 hari untuk individu itu tampil membuat permohonan maaf.
“Kita ikut perundangan… kami beri tempoh selama 14 hari bermula tarikh laporan polis dibuat pada hari ini. Rita bersama dua orang anaknya. “Pemilik akaun tersebut perlu tampil bersemuka dengan kami secepat mungkin dan buat permohonan maaf secara terbuka.
“Jika ingkar, individu itu bakal berdepan dengan saman sivil,” ujarnya. Terdahulu, Rita dikurniakan  dua cahaya mata, Airit Rayyan Rizqin, 10, dan Airit Qaqa Arjuna, 8. Rita berkahwin dengan Aidil Zafuan Abdul Radzak pada 2008 namun mereka mengambil keputusan untuk bercerai pada September 2013.
Media Metro Terkini

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post