Pandu kereta dalam lapangan terbang. Bila ditanya ini jawapan dia

Pandu kereta dalam lapangan terbang. Bila ditanya ini jawapan dia

SUASANA di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM), Kuala Nerus, hari ini bertukar k3lam-kabVt seketika susulan kehadiran sebuah kereta di dalam bangunan berkenaan.

Pandu kereta dalam lapangan terbang. Bila ditanya ini jawapan dia
Pandu kereta dalam lapangan terbang. Bila ditanya ini jawapan dia

Dalam kejadian 5.30 petang, kakitangan LTSM dan orang awam pani1k apabila melihat seorang wanita dengan selamba memandu ke dalam kawasan bangunan tingkat satu yang juga balai ketibaan.

ARTIKEL MENARIK:Dr Rafidah, Dr Amalina Bidas Laporan ‘Cuaca Panas Membunuh Covid-19’ Adalah Kurang Tepat
Loading...

Teekanan Perasaan
Difahamkan, wanita berusia 55 tahun itu mengalami t3kanan perasaan dan memandu sehingga masuk ke kawasan bangunan LTSM.
Bagaimanapun, m4ngsa tidak meng4lami sebarang kec3deraan.
Sementara itu, Pegawai Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Daerah Kuala Terengganu/Kuala Nerus, Kapten (PA) Ahmad Kamal Hakim Ngah berkata, pihaknya menerima panggilan jam 5.36 petang sebelum empat anggota bergegas ke lokasi kejadian.
“Wanita itu yang juga anggota APM segera masuk ke dalam ambulans APM sebaik ternampak kenderaan jabatan.

Loading...
loading...

“Selepas hampir satu jam, dia diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Md Din ketika dihubungi mengesahkan ada menerima laporan kejadian dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Cara Mengendalikan Str3s

Teknik urut turut memainkan peranan yang penting dalam meringankan stre3s seseorang. Teknik ini boleh dilakukan pada bila-bila masa dan di mana sahaja. Ia boleh dilakukan sesama jantina dan begitu juga dengan pasangan suami isteri. Dengan menggunakan teknik ini, ia dapat menenangkan dan meringankan anggota badan seseorang. Secara tidak langsung ia juga akan mengeratkan hubungan pasangan sekiranya suami yang mengurut isterinya.
Senyuman mempunyai impak yang begitu besar dalam meringankan stre3s seseorang individu. Orang yang sentiasa senyum juga turut menghadapi stre3s tetapi dia dapat mengawalnya dengan lebih baik dan mudah berbanding orang yang tertekan dan lupa untuk senyum. Terdapat juga banyak kebaikan daripada senyuman tersebut. Antaranya adalah mengurangkan kadar sak1it jantuvng, ub4t pen4ahan sak1it yang semula jadi, pernafa4san menjadi lebih baik, dapat tidur yang berkualiti, memperbaiki hubungan sesama kawan atau pasangan, membolehkan kita mengurangkan berat badan dan membantu kita untuk sentiasa tampak muda dan cantik.


Sumber: M.B via ViWanita

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post