Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke-8. Ini Komen Tun Mahathir

Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke-8. Ini Komen Tun Mahathir

“Saya OK Muhyiddin jadi PM” – Tun M

Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke-8. Ini Komen Tun Mahathir
Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke-8. Ini Komen Tun Mahathir

TUN Dr Mahathir Mohamad bersetuju sekiranya Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin mendapat sokongan majoriti dan dilantik menjadi perdana menteri kelapan.

ARTIKEL MENARIK: Lepas Lama Berdiam Diri, Akhirnya Tun Dr Mahathir Dedah Sendiri Punca Letak Jawatan

Loading...

“ Ada kemungkinan beliau dicalonkan (jadi PM). Jika semua pilih Muhyiddin, saya OK.

“ Jika beliau diberi majoriti di Parlimen dan Yang di-Pertuan Agong melantik beliau, mengangkat sumpah dan semestinya dapat membentuk barisan kabinetnya,” katanya pada sidang media, petang Khamis.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai pandangannya terhadap Muhyiddin dinamakan calon sebagai perdana menteri yang seterusnya.

Dalam pada itu, Raja-Raja Melayu bersidang hari ini.

Raja-raja Melayu akan bersidang bersama dengan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pagi ini sebelum solat Jumaat, menurut laporan di akhbar The Star.
Seri Paduka, sejak Selasa lalu telah berjumpa dengan semua ahli parlimen dan beberapa pemimpin parti politik. Hari ini, baginda berkenan menerima mengadap perdana menteri sementara Dr Mahathir Mohamad.
Semua ini susulan krisis politik yang menyebabkan keruntuhan kerajaan Pakatan Harapan.
Seorang jurucakap Istana Negara walau bagaimanapun memberitahu Malaysiakini bahawa mesyuarat itu belum disahkan.
Sementara itu, Bernama yang memetik sumber, melaporkan Raja-raja Melayu yang dijangka menghadiri mesyuarat khas berkenaan, antaranya adalah Sultan Perak Sultan Nazrin Shah, Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dan Sultan Kedah Al Aminul Karim Sultan Sallehuddin Almarhum Sultan Badlishah.
Turut dipercayai akan berangkat menghadiri mesyuarat khas itu ialah Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Almarhum Tuanku Munawir, Pemangku Raja Pahang Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah dan Tengku Mahkota Kelantan Dr Tengku Muhammad Faiz Petra Sultan Ismail Petra.

Loading...
loading...


Mesyuarat itu dikatakan diadakan bagi membincangkan perkembangan politik semasa susulan kerajaan Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa berikutan Bersatu keluar daripada PH.
Isnin lalu, Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan sebagai perdana menteri ketujuh serta pengerusi Bersatu dan beberapa jam kemudian Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah melantiknya sebagai perdana menteri interim.
Selasa dan Rabu lalu, Seri Paduka menemu bual semua ahli parlimen secara individu susulan kemelut politik negara.
Mahathir ketika ini menjemput semua ahli parlimen untuk bersamanya membentuk sebuah kerajaan perpaduan yang tidak terikat dengan tekanan daripada sebarang parti politik.
Walau bagaimanapun, PKR, DAP dan Amanah berikrar untuk tetap bersama sebagai PH dan telah menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri mereka serta mengulangi komitmen mereka untuk menunaikan janji-janji yang dibuat dalam manifesto PRU-14. – (Sumber: Mstar)

Tan Sri Muhyiddin Yassin dilantik Perdana Menteri yang ke-8?

Jikalau perlantikan DS Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, Lim Kit Siang akan menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Lim Guan Eng akan menjadi Menteri Kewangan kerana parti DAP adalah parti terbesar yg mempunyai majoriti kerusi di Parlimen dalam gabungan PH.
Semua Hak Melayu, Hak Bumiputera, Hak Islam dan hak-hak lain yang berkaitan dengan agama 1slam akan diaba1kan dan dipengaruhi oleh unsur-unsur agama lain yg akan menjatuhkan agama Islam.
DAP merupakan satu part1 yang berunsur Komun1s dan hanya mementingkan hak-hak bangsa C1na sahaja.
Parti ini tidak memberi sebarang kehormatan kepada warga Umat Islam dan berunsur ras1s. Jika parti-parti ini bergabung adalah benc4na kepada Umat Islam.
DAP akan membuat dasar yg menyebabkan perpecahan kaum bangsa Melayu. Adakah ini harus berlaku kepada bangsa kita?

Haruskah kita bersatu padu demi bangsa kita dan agama Islam?



PUTRAJAYA, 3 Sept — Menteri Dalam Negeri (KDN) Tan Sri Muhyiddin Yassin bercakap pada sidang media Majlis Perhimpunan Bulanan Kementerian Dalam Negeri hari ini.
–fotoBERNAMA (2018) HAK CIPTA TERPELIHARA

Adakah Umat Islam sudi memberi bangsa C1na atau India menjajah Tanah Melayu kita? Parti PKR, Parti Amanah dan Parti DAP mempunyai 92 kerusi Parlimen dan lebih daripada 50% merupakan ahli Parlimen bangsa C1na dan Ind1a.
Ini bermaksud lebih 50% bangsa Ci1na dan Ind1a akan menjadi Menteri dan Timbalan Menteri dalam Cab1net Kerajaan. Kita tidak boleh terima jika negara kami yang merupakan negara Islam dibawah pimpinan kaum bukan Islam. Ini akan menyebabkan maruah, dan hak orang Melayu dan Bumiputera dimansuhkan selepas ini. Kita harus mempertahankan demi masa depan dan generasi yang seterusnya.
Sehingga kini, hanya Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mempunyai pengalaman dan kewibawaan yang mampu memimpin dan menjaga kebajikan semua umat Islam, serta mempertahankan hak-hak bangsa Melayu dan Bumiputera.
Gabungan Parti PKR, Amanah, dan DAP tidak memberi kesejahteraan dan tidak meningkatkan taraf Agama Islam malah perkembangan Malaysia akan mundur, ekonomi akan merosot kerana semua keputusan dibawah kawalan Parti DAP. Dalam masa 2 tahun kepimpinan PH menjadi Kerajaan dan Lim Guan Eng menjadi Menteri Kewangan, dasar Kerajaan tidak memanfaatkan bangsa Melayu dan Bumiputera.
Pembubaran Parlimen dan mengadakan pilihan raya umum semula akan membazirkan banyak wang dan sumber tenaga. Sekarang penyakit Korona Virus tengah merebak seluruh dunia, jika mengadakan pilihan raya umum pada masa ini, risiko dijangkiti penyakit ini akan lebih meningkat. – (Sumber-Gempaknews)
Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih
Sumber BH  via KL Viral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post